V70R type-aanduiding

Gestart door Stephan, 21-10-2005 23:18:12

Vorige topic - Volgende topic

Stephan

Weet iemand hoe ik aan een type-aanduiding kom? Ik heb er namelijk geen opzitten en schaam me niet voor het feit dat ik 250 pk onder de kap heb. Alvast bedankt!!!
mr. cross country

thuur

0900-Volvodealer?

Groet,
thuur, die bij al zijn auto's de typeaanduiding heeft verwijderd omdat het zonder veel strakker is 8)

Stephan

Kun je ze zo bestellen bij de dealer? Enig idee hoeveel ze kosten en of (en hoe) je ze zelf moet monteren?
mr. cross country

thuur

Je kunt ook de zwarte markt proberen, een advertentie plaatsen of zelf met een schroevendraaier op jacht gaan :-X

(Thuurlijk kun je ze bestellen bij de dealer)

Ontvetten, sticker warm maken en de hoek rechtsonder komt 50mm van de rand van de klep en 137,5mm van de onderkant van de klep (V70). Eerst met tape afplakken kan helpen..

Gr 8)

marcelV70R

kost zo rond de €15 en kun je er zo op plakken
voor de exacte plaats waar je hem moet plakken,
moet je ff de zoek functie gebruiken.
is al een x voorbij gekomen.

Marcel

elianmars

Citaat van: Stephan op 21-10-2005 23:30:06
Kun je ze zo bestellen bij de dealer? Enig idee hoeveel ze kosten en of (en hoe) je ze zelf moet monteren?

Kun je inderdaad gewoon bestellen.

Monteren is makkelijk. Gewoon een paar gaatjes boren waar de draadeindjes doorheen moeten.
Dan aan de binnenkant van de klep de bekleding verwijderen en de moertjes er op draaien.

Groet,
Marcel, die bij al zijn auto's de typeaanduiding heeft verwijderd omdat het zonder veel strakker is  8) ;)

thuur

Citaat van: elianmars op 21-10-2005 23:41:15
Monteren is makkelijk. Gewoon een paar gaatjes boren waar de draadeindjes doorheen moeten.
Dan aan de binnenkant van de klep de bekleding verwijderen en de moertjes er op draaien.

Groet,
Marcel, die bij al zijn auto's de typeaanduiding heeft verwijderd omdat het zonder veel strakker is  8) ;)

Je hebt ze zelf verwijderd en niet gezien dat het gewoon stickers zijn ??? ;D

Gr ;)

elianmars

Citaat van: thuur op 21-10-2005 23:42:29
Citaat van: elianmars op 21-10-2005 23:41:15

Groet,

Je hebt ze zelf verwijderd en niet gezien dat het gewoon stickers zijn ??? ;D

Gr ;)

Marcel en jij waren helaas net te vroeg met antwoorden. Ik had ff zin om Stephan op stang te jagen  ;D ;D ;D

Stephan

Bedankt voor de info heren. De handboor en de duimstok kan ik gelukkig van mijn opa lenen.
mr. cross country

mehn

Citaat van: Stephan op 22-10-2005 10:10:28
Bedankt voor de info heren. De handboor en de duimstok kan ik gelukkig van mijn opa lenen.

Ik zou de klep demonteren en een kolomboor gebruiken  :P

Groet,
mehn die alleen "VOLVO" er op heeft zitten, maar binnenkort nieuwe plaatjes gaat monteren omdat hij niet iedereen in verwarring wil achterlaten  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

@®-

Je kan ze er ook gewoon op lassen, kunnen ze er in ieder geval niet geleend worden voor onbepaalde tijd.

Dus klep demonteren, klep kaal schuren, vast lassen

Stephan

Tip: om te voorkomen dat de klep wordt beschadigd kun je beter de auto aan het typeplaatje monteren.
mr. cross country

elianmars

Citaat van: Stephan op 22-10-2005 11:50:08
Tip: om te voorkomen dat de klep wordt beschadigd kun je beter de auto aan het typeplaatje monteren.

Leg de typeplaatjes op een tafel. Leg uw auto hierop. Plaats de lijmklem en draai deze goed aan.
24 uur laten drogen. Hierna kunt u gaan rijden met uw nieuwe typeplaatjes.

The Driver

Typeplaatjes ???  Ik vond ook dat er teveel tekst op mijn volvo stond. Toen ben ik rond gaan bellen en gaan zoeken naar een saffron achterklep waar alleen V70R opstond, Die heb ik dan ook vervangen. Dit wel met een slijptol, terugstootloze hamer en soldeerbout.

Hugo, Die denk dat Stephan een vreemde ontmoeting op het forum geniet.

Btw: bij mij staat er alleen V70R op, dat het AWD is zien de kenners wel aan de achterbumper ;)

@®-

Citaat van: elianmars op 22-10-2005 11:51:49
Citaat van: Stephan op 22-10-2005 11:50:08

Leg de typeplaatjes op een tafel. Leg uw auto hierop. Plaats de lijmklem en draai deze goed aan.
24 uur laten drogen. Hierna kunt u gaan rijden met uw nieuwe typeplaatjes.
Is het dan ook niet handig om de auto nog even in de oven te zetten en een uurtje de lijm op 100 graden laten uitharden ::)