Tanken en slecht starten

Gestart door Asolex, 13-11-2005 08:49:49

Vorige topic - Volgende topic

Asolex

Iedere keer als ik tank loopt de auto de eerste 10 seconden beroerd d.w.z. met een erg laag toerental. Als ik gewoon een aantal minuten stil sta dan heb ik er geen last van dus het heeft er iets mee te maken dat de tank weer net vol is. Ik heb laatst het benzinefilter al vervangen maar dat heeft geen effect gehad. Nu wordt het steeds erger en moet ik echt gas bijgeven bij het starten om hem aan de praat te houden. Heeft iemand van jullie een suggestie voordat hij het helemaal niet meer wil doen.

Alex
T5R: Meer Aso dan Solex

toycar

::)
Het kan zijn dat je stationairregelaar hopeloos vervuild is. Hier is al meer over geschreven, dus effe zoeken.

Asolex

Als dat het geval zou zijn dan zou hij het altijd moeten doen, maar dat is niet het geval.  Ik zat eerder te denken in over/onder druk in de tank, of iets met de brandstofpomp (die zit toch in de tank?) Maar kan daar niets over vinden.
T5R: Meer Aso dan Solex

thuur

De stationairregelaar werkt van 2 kanten uit: als je gas loslaat (van hoog naar stationair) of als je start met warme motor (van 0 naar stationair).....

Als je echt denkt dat het enkel bij het tanken is dan zou de ontluchting wel eens iets kunnen mankeren, maar het fijne weet ik daar niet van.

Gr 8)