Winterbanden houdbaarheidsdatum?

Gestart door Edwin, 15-11-2005 15:27:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwin

Zit er een houdbaarheidsdatum op winterbanden. De mijne zijn nog lang niet versleten, maar al wel iets van 7 of  8 jaar oud, is dat erg?

gr. Edwin.  8)

p2V7025T

Ziet de band er goed, kijk of het rubber droog is en hier door schuren vertoont?
V70 Classic V70 2.5T

I love the sound of a V5 in the morning

Edwin

Citaat van: p2V7025T op 16-11-2005 14:41:45
Ziet de band er goed, kijk of het rubber droog is en hier door schuren vertoont?

Banden zien er goed uit, alleen had ik gehoord dat ze maximaal 6 jaar oud mogen zijn, maar dat lijkt mij gek??

gr. Edwin.  8)

Jan_D.

Voor banden van caravans wordt geadviseerd ze na zes jaar te vervangen. Ze zijn dan niet versleten, maar heel vaak wel uitgedroogd.
Met winterbanden loop je wat dat betreft veel minder risico omdat ze opgeslagen worden in het donker en niet in de zon staan uit te drogen.

Goed op scheurtjes controleren kan natuurlijk geen kwaad.

Jan

Edwin

Nou ze zitten er weer op hoor. De bandenboer heeft er even naar gekeken en alles was goed.
Wat een verschil toch weer met rijden he, plakt echt veel meer. Wat dat betreft zijn de Michelin Pilot Premacy's slecht onder de 10 graden op nat wegdek  >:(

gr. Edwin.  8)

elianmars

#5
Bijna elke zomerband heeft minder grip dan een winterband, als de temperatuur onder de 10 graden komt.

Ik ga ze binnenkort ook maar weer tevoorschijn halen.

mehn

Die van mij gaan er vandaag op.  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

The Driver

CiteerWat dat betreft zijn de Michelin Pilot Premacy's slecht onder de 10 graden op nat wegdek  


wat mijn ervaring betreft zijn Michelin Pilots altijd slecht op (nat) wegdek.
Die bende vloog gewoon rechtdoor op natwegdek, niet normaal meer.

Reitse

Citaat van: The V70R Driver op 05-12-2005 14:06:17
CiteerWat dat betreft zijn de Michelin Pilot Premacy's slecht onder de 10 graden op nat wegdek  


wat mijn ervaring betreft zijn Michelin Pilots altijd slecht op (nat) wegdek.
Die bende vloog gewoon rechtdoor op natwegdek, niet normaal meer.
huh???? Dan moet je wel behoorlijk op het gas staan, zelfs hier op natte klinkers met gras ertussen gaan ze nog op rails...

thuur

Citaat van: Reitse op 05-12-2005 14:37:10
Citaat van: The V70R Driver op 05-12-2005 14:06:17
CiteerWat dat betreft zijn de Michelin Pilot Premacy's slecht onder de 10 graden op nat wegdek  


wat mijn ervaring betreft zijn Michelin Pilots altijd slecht op (nat) wegdek.
Die bende vloog gewoon rechtdoor op natwegdek, niet normaal meer.
huh???? Dan moet je wel behoorlijk op het gas staan, zelfs hier op natte klinkers met gras ertussen gaan ze nog op rails...

Ik deel de ervaring van/met Reitse. Ook mijn Premacy's sporen akelig goed in dit gladde weer.. En het profiel is zelfs minder dan 4 mm :o

(dat zag ik toen die 4 kiezelstenenverzamelaars erop kwamen :-X)


Gr 8)

Sven850GLT

Je moet er inderdaad op letten dat ze niet uitgedroogd zijn. Maar zelfs dan nog kun je er redelijk op vooruit. Zo reed ik in mijn eerste auto (kadett 1200) op 18 jaar oude banden. dat waren de banden die er af fabriek op waren gekomen. Toch nog bijna 25.000 op gereden.

Je enige voordeel dan is dat ze vort zo hard zijn dat ze bijna niet meer slijten.