Schoonmaken stalen velgen

Gestart door 850fan, 09-12-2005 15:09:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850fan

Hallo allemaal,

Sinds een paar weken heb ik winterbanden om de TDI liggen op originele Volvo zwarte stalen velgen. Deze velgen zijn alleen aardig vies, er zit namelijk behoorlijk wat remstof op (en straatvuil). Er hebben voorheen zomerbanden op die velgen met wieldoppen gezeten, dus dan valt het vuil onder de wieldop niet op.
Waarmee kun je dit nou het beste schoonmaken? Gewoon met een autowasborstel lukt dus echt niet, heb ik al geprobeerd. Daarvoor zit het te vast er op.
Heeft iemand een goede tip om ze schoon te krijgen?

Walter

probeer het eens met een spuitbus remmenreiniger, kan je bij automaterialentoko's wel krijgen.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

animalT5R

Quick and brite..werkt echt heel goed.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

850fan

Citaat van: VolvoMafia op 09-12-2005 15:49:26
probeer het eens met een spuitbus remmenreiniger, kan je bij automaterialentoko's wel krijgen.

Dat is het proberen waard ja, maar tast dat de lak van de velg niet aan dan?

elianmars

Citaat van: 850fan op 09-12-2005 23:28:13
Citaat van: VolvoMafia op 09-12-2005 15:49:26
probeer het eens met een spuitbus remmenreiniger, kan je bij automaterialentoko's wel krijgen.

Dat is het proberen waard ja, maar tast dat de lak van de velg niet aan dan?

Nee. Gewoon niet al te lang laten zitten. Ik heb er zelfs m'n Columba's mee schoon gemaakt  ;D ;D

850fan

Bedankt voor de reacties, ga het binnenkort eerst eens proberen met remmenreiniger en zal wel even laten weten of het gelukt is!

Gmid

#6
Car-rep velgontvetter.
(Wheel degreaser)

De gemiddelde grossier heeft dat wel staan.

Dat is gewoon het beste spul voor de velgen zelf. Voor de remmen heb je echter Car-rep remreiniger (brake cleaner) nodig.

Er zijn gewoon twee soorten reinigers.
Volvo C30 '12

VolvoDeMio

Inmiddels nieuwe/beter middelen..?

Mijn stalen velgen hebben waarschijnlijk ook alle jaren achter wieldoppen verborgen gezeten. Vanmiddag velgen proberen te reinigen (winterbanden eropgezet, gaan binnenkort in opslag). Man, wat kan daar een vuil opzitten. Enorm veel aanslag erafgehaald (morgen die remstof eens van straat halen), maar er zit nog enorm veel op.

In een ander topic kwam Dasty (?) een aantal keren naar voren.

De standaard velgenreiniger haalt iig niet veel uit.

whachamacollit

Dasty rules! is nu in de aanbieding bij de Wibra!! heb afgelopen week een doos gekocht met gewone flessen waar ook nog eens een navulreservoir aanzit. Vloeibaar goud mijn waarde.

"Is het sap het knijpen waard"