storing temp/brandstofmeters

Gestart door basphil, 15-01-2006 14:08:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

basphil

Wie heeft hier ervaring mee, de meters gaan omlaag bij starten en stilstaan.
Als je gaat rijden gaan de meters weer op huidige positie staan waar deze horen te staan.
Het servicelampje is ook sinds kort gaan branden maar die doet mee met de meters, in het begin ging hij na ongeveer drie minuten uit tijdens het  rijden.
Het resetten ging ook niet,want als ik het stekkertje in nummer 7 deed branden het ledlampje continu.

Wie kan mij hier mee helpen?
Alvast bedankt.

thuur

Als het Service lampje 2 minuten na de start blijft branden moet de auto een beurt hebben. Als resetten niet lukt, kun je het eens proberen met de motor aan (dus niet alleen op contact). Soms wil dit wel eens moeilijk gaan, enige oplossing is dan nog de dealer.

De vallende meters zijn op dit forum wel bekend. Helaas is de enige oplossing die ik ken het vervangen van de klokkenwinkel of de printplaat hiervan. Dit fenomeen houdt mij echter wel bezig, dus ik zoek nog een defecte klokkenwinkel om deze eens grondig door te meten...


Gr 8)

basphil

Help het is nu nog erger geworden de kilometerteller gaf opeens 120 aan.
De benzine/temperatuurmeter gingen ook een eigen leven lijden toen ik het contact aan deed.
Is nou dan toch de hele klokkenwinkel kapot of de printplaat(misschien vocht).
Alvast bedankt.

        Vriendelijke groet Basphil.

thuur

Hmm... Er is wel een testprogramma voor de meters. Dan gaat de km-teller ook naar 120. Maar of ie spontaan in dat testprogramma komt denk ik niet..

Het stekkertje heb je uit A7 gehaald?

En je kunt eens kijken of alle stekkers achterin de lichtschakelaar goed zitten. Hiervan loopt er minstens eentje direct naar de klokkenwinkel.


Gr :-\

basphil

Ik heb de lichtschakelaar eruit gehaald maar er zat maar een stekker in.
Die stekkker heb ik los gehaald en weer vast gemaakt,er was niks mis mee zo op het blote oog.
Ik heb ook gecheckt of de stekker nog in a7 zat ,maar die was weer netje op geborgen.
Dus toch de hele unit van de teller of alleen de printplaat?

   Vriendelijke groet Basphil

thuur

De hele unit is nathuurlijk gemakkelijker. Niet alleen qua werk, maar ook vwb verkrijgbaarheid ;)
B.v. sloperij

Als je dit doorzet, mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je met je oude unit doet?


Het omzetten is trouwens een eenvoudig klusje, op een kwartier heb je je oude klokkenwinkel in de handen. Tip: koop meteen een riedel nieuwe lampjes, heb je dat ook weer gehad ;)


Gr 8)

basphil

 En opeens na tellerunit eruit te halen en de stekkers eruit en weer erin te doen
werkt alles weer oke.
Dat is wel raar vindt ik zelf, maar alles werkt weer zoals het hoort.
 Dus misschien toch de oorzaak gevonden?
          Met vriendelijke groet Basphil.

thuur

Dan zaten de stekkers niet goed vast, of zat er wat corrossie of vuil op...

Fijn dat het opgelost is! 8)


Gr ;)