850 op afstand starten?

Gestart door Wouter (), 20-01-2006 01:57:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

855-Champagne

Heb verleden jaar bij een kennis een Cameo startsysteem ingebouwd, werkt goed maar je kan het beter niet inbouwen in een auto met een handschakelbak.

Als je schema's kan lezen en je hebt wat ervaring met electro dan kom je er wel uit, anders zou ik er niet aan beginnen.

Wouter ()

Citaat van: 855-Champagne op 28-01-2006 20:25:30
Heb verleden jaar bij een kennis een Cameo startsysteem ingebouwd, werkt goed maar je kan het beter niet inbouwen in een auto met een handschakelbak.

In de Prostar van Camco zit een beveiliging in verwerkt dat de auto niet start mocht ie niet in neutraal staan en de handrem staat er niet op.

Ik laat het systeem eind vd week inbouwen.  
Ik zal even posten hoe het afloopt...

855-Champagne


Citeer

In de Prostar van Camco zit een beveiliging in verwerkt dat de auto niet start mocht ie niet in neutraal staan en de handrem staat er niet op.
Citeer

Ja bij een automaat werkt dat idd zo, maar met een handbak niet, en als de handrem is aangetrokken is  en je start hem dan is de kans dat ie hem door z'n handrem heen trekt vrij groot.

Roy V70R

Citaat van: 855-Champagne op 29-01-2006 22:43:45

Citeer

In de Prostar van Camco zit een beveiliging in verwerkt dat de auto niet start mocht ie niet in neutraal staan en de handrem staat er niet op.
Citeer

Ja bij een automaat werkt dat idd zo, maar met een handbak niet, en als de handrem is aangetrokken is  en je start hem dan is de kans dat ie hem door z'n handrem heen trekt vrij groot.


Dit klopt inderdaad.
Je moet wel oppassen bij een handbak dat je `m in de vrij hebt staan en op de handrem, anders konden er wel vervelende situaties ontstaan. :'(
Ik heb `m puur ingebouwd voor de turbotimer, de rest is bijzaak.


Greetz roy
850 GLT - 855 T5 - V70R

Wouter ()

Ook bij een handbak start ie nu niet als ie NIET in z'n vrij staat.

thuur

Citaat van: Wouter P op 01-02-2006 03:20:42
Ook bij een handbak start ie nu niet als ie NIET in z'n vrij staat.

En hoe weet dat alarm dat ???


Gr ;)

Wouter ()

Citaat van: thuur op 01-02-2006 12:25:07
Citaat van: Wouter P op 01-02-2006 03:20:42
Ook bij een handbak start ie nu niet als ie NIET in z'n vrij staat.

En hoe weet dat alarm dat ???

jaja......dat weet ie en wel dmv een slimme logic:


Als je de sleutel gewoon uit het contact haalt BLIJFT de motor lopen.
Handrem erop.
Dan stap je uit (deur gaat open)en met een draaiende motor staat ie dus in z'n vrij.
Daarna deur weer dicht en zet je het alarm erop.
Deuren gaan op slot, motor gaat uit en is ge-armed om te starten.


Dus je kan 'm nooit remote starten als ie in z'n versnelling staat omdat je moet UITSTAPPEN (deur open,deur dicht) met een motor die DRAAIT.

Volg je niet deze volgorde dan start ie niet remote.



speedyT5

Hé grappig, ik heb ooit in de late jaren 70 zo'n systeem ingebouwd in de auto van E.Louwman. Dat had hij meegenomen uit Japan als een soort gimmick, maar het werkte wel, ideaal als je airco hebt in de auto (en een automaat want anders ging het niet).

Nooit meer iets van gehoord maar grappig dat dit nu zo'n 25 jaar later ineens weer boven komt drijven.
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

thuur

Wauw! Wat een intelligentie ;D


Gr 8)

speedyT5

Citaat van: thuur op 04-02-2006 22:30:05
Wauw! Wat een intelligentie ;D


Gr 8)

Tja alles is al uitgevonden...
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

Roy V70R

Citaat van: Wouter () op 04-02-2006 21:40:19
Citaat van: thuur op 01-02-2006 12:25:07
Citaat van: Wouter P op 01-02-2006 03:20:42
Ook bij een handbak start ie nu niet als ie NIET in z'n vrij staat.

En hoe weet dat alarm dat ???

jaja......dat weet ie en wel dmv een slimme logic:


Als je de sleutel gewoon uit het contact haalt BLIJFT de motor lopen.
Handrem erop.
Dan stap je uit (deur gaat open)en met een draaiende motor staat ie dus in z'n vrij.
Daarna deur weer dicht en zet je het alarm erop.
Deuren gaan op slot, motor gaat uit en is ge-armed om te starten.


Dus je kan 'm nooit remote starten als ie in z'n versnelling staat omdat je moet UITSTAPPEN (deur open,deur dicht) met een motor die DRAAIT.

Volg je niet deze volgorde dan start ie niet remote.





Niet helemaal correct!!

Dit werkt dus alleen als je de turbo-timer altijd geactiveerd laat.
Wat nou als je die uitzet, en iemand vraagt je om de auto op afstand te starten... dan weet je niet of ie in z`n vrij staat.
Bij mij althans niet, want ik zet m`n auto altijd weg en laat `m dan in de eerste versnelling staan.
Maak er maar een gewoonte van om de auto altijd op de handrem weg te zetten, dan slaat ie meteen af als je `m per ongeluk start op afstand.

Toch uitkijken met dit systeem als je een handbak hebt. :o


Greetz Roy
850 GLT - 855 T5 - V70R

Wouter ()


Citeer


Niet helemaal correct!!

Dit werkt dus alleen als je de turbo-timer altijd geactiveerd laat.
Wat nou als je die uitzet, en iemand vraagt je om de auto op afstand te starten... dan weet je niet of ie in z`n vrij staat.
Bij mij althans niet, want ik zet m`n auto altijd weg en laat `m dan in de eerste versnelling staan.
Maak er maar een gewoonte van om de auto altijd op de handrem weg te zetten, dan slaat ie meteen af als je `m per ongeluk start op afstand.

Toch uitkijken met dit systeem als je een handbak hebt. :o


Greetz Roy
Citeer


Toch niet Roy...

Met dit systeem hoef je deze optie niet aan te hebben. Motor blijft sowieso lopen mits je voet van de rem is.
Wat je doet is;  deuren zijn dicht, handrem erop, voet van de rem, sleutel uit het contact, motor BLIJFT NU gewoon lopen.  (als je nu het rempedaal indrukt slaat de motor af)
Dan stap je uit (met draaiende motor dus) en zet je het alarm erop(deuren gaan dicht)
Dan slaat de motor gelijk af en is het systeem ge-armed voor remote start. Systeem "weet" nu dat je niet in de auto zit.

Zou je nu bijvoorbeeld weer instappen(deur open) en de versnelling in z'n 1 zetten en dan weer uistappen etc dan zal deze niet remote starten. (omdat de deur NA de eerste keer uitstappen weer is geopend)

Dus remote starten in de versnelling is haast niet mogelijk... dan moet je via de passagierstoel naar buiten.


Turbo timer is dat je motor een minuutje BLIJFT lopen nadat je bent uitgestapt EN het alarm er hebt opgezet. Na een minuut(of andere ingestelde tijd)  lopen slaat de motor pas uit.



Het systeem werkt trouwens erg goed....  mijn startonderbreker is er onlangs uitgehaald en het werkt allemaal zoals het hoort.
Toch wel grappig:
druk op de knop...... lampen gaan gelijk aan .....beeb...... vroemmm.....