Maandag gaat 't gebeuren...

Gestart door Johann, 27-01-2006 22:06:46

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Een beetje tegen mijn geloof maar toen ik die flessen zag staan kon ik het toch niet laten..

Na een paar duizend kilometer op minerale olie gereden te hebben lijkt het mij nu wel tijd voor een synthetische olie.

Ik zat te denken aan 5W-40 welke normaal ook op de R zit, de TXT Softec.

De dealer heeft alleen nog maar de Softec plus op voorraad welke een 5W-30 "lichtloop" olie is. Dit klonk mij gewoon niet lekker in de oren dus had ik al 5W-40 besteld maar toen ik vandeweek een keer mijn zoon van school op ging halen en even moest wachten tot de school uit ging ben ik even bij de plaatselijke Brezan wezen kijken en wat zag mijn oog... 6 litertjes van dit vloeibare 10W-60 goud.

Affijn, 10W-60 gaat het nu worden en ik ben benieuwd of er nog een verschil te merken is.

johan283

en nu dan? Nog verschil gemerkt?

Ik rij "gewoon" met 10W40 full synthetische olie van Kroon.

Johann

Kroon olie heeft twee hele mooie getunede Subaru motoren kapot doen draaien..  >:(

Of ik nog verschil gemerkt heb.. Nou.. Ik ben van de dealer naar huis gereden en heb verder niet meer met de auto gereden.  ;D

Ik had wel het idee dat de motor iets mooier/ronder z'n werk deed.
Olie die er op zat was minerale 10W-40.

Christiaan

Citaat van: Johann op 03-02-2006 13:55:27
Ik had wel het idee dat de motor iets mooier/ronder z'n werk deed.

Dat idee heb ik ook toen ik van vol syntheet 5W40 Shell Helix naar vol syntheet 5W40 van Castrol ben gegaan. Wel heb ik gemerkt dat mijn verbruik daardoor een factor 1.5 is gestegen. Maar m.n bij koude start loopt de motor veel mooier en minder rauw rond.

Taranis

Kroon olie heeft twee hele mooie getunede Subaru motoren kapot doen draaien..  >:(

Uh, verklaar u nader? Je maakt me ongerust, kheb ook Kroon Oil d'r in gekieperd...  ::)

JosS70

Ik gebruik al 2 jaar 20W50 Kendall GT1 olie. Heerlijke dikke olie die eerst goed warm gereden moet worden, maar dan ook heel goed is.

Wordt in veel auto's gebruikt onder extreme omstandigheden en heeft al veel motoren in leven gehouden.

De waarden 20W50 is overigens geen probleem in Nederland.

;D

thuur

Tot -10gr.C is 20W50 voldoende idd...

Gr 8)

Eugene

If it's not blown, it sucks...

elmarconi

Ik overwoog serieus te reageren, totdat ik de smiley zag.
--
Autogas Inside . . .

Eugene

Citaat van: elmarconi op 23-02-2006 16:18:45
Ik overwoog serieus te reageren, totdat ik de smiley zag.

Verstandig  ;D

Eugene

Johann, kun je ons al wat meer vertellen over je bevindingen nu de olie er een paar weken in zit?

johan283

Citaat van: Taranis op 19-02-2006 17:20:39
Kroon olie heeft twee hele mooie getunede Subaru motoren kapot doen draaien..  >:(

Uh, verklaar u nader? Je maakt me ongerust, kheb ook Kroon Oil d'r in gekieperd...  ::)

Uhh ben nog steeds benieuwd. Heb ook kroon erin gegooid? Lijkt me trouwens sterk  ::)

denkweb

De dealer heeft dit jaar voor het eerst (conform hun richtlijnen) 5W40 in mn diesel gemikt... volgens de nota althans...

was altijd dikker in het verleden...