koplampwisser verkeerde kant op??!

Gestart door Wouter (), 25-02-2006 15:04:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter ()

Mijn rechter koplampwisser deed het niet.
Ikke "nieuwe" op de kop getikt voor de rechterkant maar deze draait precies dezelfde kant op als het linker motortje.
Ik bedoel dus dat ze zouden moeten BEGINNEN te draaien in tegeovergestelde richting maar dit is dus nu gelijk.

Nou heb ik dat ouwe motortje van mij ook weer aan de praat gekregen om even te testen maar die draait OOK dezelfde kant op.

Wat zie ik nou over het hoofd????  Ze moeten toch tegengesteld draaien?? Ik kan de motor toch echt niet omdraaien ofzo ..... aaahhhhh

Ik heb voor de zekerheid ook de linker er even uitgehaald en vergeleken maar ik heb toch echt de juiste motoren.  1tje is voor links de ander rechts. (staat op de motortjes)

elianmars

Ondersteboven gemonteerd? Of kan dat niet?

Of een stekkertje er verkeerd om in gestoken?

Ik weet het niet hoor,  ik probeer maar wat dingen die misschien mis zouden kunnen zijn.

Wouter ()

#2
Nee. Dat is het niet helaas.
Andersom monteren maakt niet uit omdat de draairichting dan hetzelfde blijfft.
De stekker kan maar op 1 manier erin.

Ik heb het denk ik wel gevonden maar het is wel een beetje vreemd.

Ik heb de behuizing even opengemaakt en dat zie je een groot ROOD trandwiel zitten.
Ik heb deze even in de foto getekend.

Als je dit tandwiel even 180 graden verder draait dan verplaats je het gat van het grijze rondje naar het zwarte rondje. Het zwarte rondje is een gat waar een soort zaagje op gemonteerd zit die de ruitenwisser 90 graden heen en weer laat zwiepen.

Als het motortje nu begint te draaien is de startrichting WEL goed voor een rechter wisser.

M.a.w. De beginstand van dit tandwiel stond niet goed.
Dat is wel vreemd aangezien ik deze motor heb besteld op ebay en er leek niet aan geknutseld en er staat toch een grote R (rechts) op de unit.
Ik heb 'm wel uit de UK besteld; die lui klooien nogal met links en rechts hè? ;)

Maar ok Het werkt weer.

elianmars

Gekocht in de UK. Dat verklaart 't. Dan is-ie inderdaad net andersom.

Ik heb het ook gehad met een kachelweerstand. Echt alles is net andersom bij de Engelsen  ::)

Wouter ()

maar dat is toch niet echt logisch...?
Er staat op de unit ook een R voor rechts... en dan moet ie nog steeds de andere kant op draaien .....

Pindol

Zelfs rechts en links draaien ze daar om, kijk maar naar waar ze rijden op de weg
doen ze ook soms nog met plus en min, :,D
Elektronica werkt op rook!! Als de rook eruit is, werkt het niet meer.

Wouter ()

goed om te weten voor een volgend onderdeel.... thanks.