HELP! (start)problemen met volvo 850!!!

Gestart door Johrens, 26-02-2006 14:56:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johrens

Hallo, wie kan me helpen ?????????!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb voor een paar maand terug een volvo 850 LPG. van "92 (2.5 / 20 klepper) met een kapotte motor gekocht.
Het motorblok heb ik vervangen door een "96; type blokken, een FS & S.
De losse delen heb ik van "het oude" blok overgezet, zoals de computers en sensoren.
Alles geprobeerd, maar ik krijg de auto niet aan de loop.
Later heb ik (op advies van de Volvo garage) het vliegwiel vervangen, hier kon mogelijk verschil in zitten?
Alles geprobeerd, maar ik kreeg hem niet aan de loop!
De motor geeft wel benzine, maar heeft geen vonk!
Op advies heb ik de Volvo naar een garage gebracht, zodat ze het konden nameten.
Welnu, de Volvo staat inmiddels 5 weken bij een garage in Roden.
Deze is aan het meten gegaan en is bezig geweest met het alarm en de centrale deurvergrendeling, dat zou weer goed functioneren?
Maar de echte storing is nog steeds niet gevonden; ze krijgen hem niet aan de loop!
Ik heb overal geïnformeerd hier in de buurt, Staal Noordhorn, de Combigarage Westerbroek, Volvo garage Helpman etc. en er is eigenlijk niemand die weet wat eraan kan mankeren?!
Ik heb de Volvo nu bijna 3 maanden, heb er nog geen meter in kunnen rijden en ik heb de lol er ook helemaal af!
Ik ben een echte Volvo freak en ben ook altijd aan het sleutelen (ben all-round monteur), meer met OLDTIMERS; maar ik heb het wat dat betreft met de nieuwere typen Volvo's eerst ook wel gehad!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn.
Hopend op een spoedige reactie verblijf ik intussen,
met vr. gr. Johann van der Laan
Nieuw Roden, tel.: 050 5013470




Pindol

Een beetje garage zou gewoon spanning op een ontsteking en de sensoren moeten kunnen meten.

Ligt er nergens geen stekker los of zoiets??

Rotor misschien vergeten??

Het is wel een leuk zoekwerk, ik wens je ieder geval succes..... ???
Elektronica werkt op rook!! Als de rook eruit is, werkt het niet meer.

VolvoSpecialist

Gewoon vooraan beginnen met zoeken, zijn alle zekeringen heel?
Als het contact aanstaat komt er dan spanning op de juiste zekeringen en relais(aansluitingen), en worden ze bekrachtigt?
Valt de spanning niet weg tijdens het starten?
Beweegt de toerenteller tijdens het starten?
Worden er foutcodes opgeslagen? enz enz ???
Meten is weten........ als je weet wat je meet.

Pindol

Heeft er niemand een computer OID gewisseld (per ongeluk of express)
met die uit jou auto???

omdat daar de motor toch van kapot was....
of een sensor, of ontstekingsmodule......
Elektronica werkt op rook!! Als de rook eruit is, werkt het niet meer.

VolvoSpecialist

#4
Heb je de computers uit de '92 of uit de'96 gebruikt?
Die '96 motor is dat een 10V of een 20V?
Heb je ALLES overgezet van de oude motor, ik bedoel ALLE sensoren, voelers, vliegwiel, spruitstukken, nokkenassensor COMPLEET met metalen "rotor", ALLES? ???
Een '96 computer in een oudere auto werkt namelijk niet. (IMMOBILIZER-FUNKTIE)
Meten is weten........ als je weet wat je meet.

Pindol

En wat was er met de oude motor?
liep die ook niet toevallig??

Met de diagnose:  motor is kapot??
maar het was eigenlijk al een electrisch probleem...

Allemaal Hints....... ;)
Elektronica werkt op rook!! Als de rook eruit is, werkt het niet meer.

mariah

Ik kan je op afstand alleen "succes" wensen