Auteur Topic: Veranderingen aan een alter 1............ middenconsole vervangen  (gelezen 164255 keer)

tom480

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • From Sweden ^.
Re: Veranderingen aan een alter 1............ en dooorrr 477k.
« Reactie #1440 Gepost op: 20-04-2020 16:25:51 »
Thnx Tom, voor jou nog niet een classy erbij??
Zou mooi zijn!
Achteraf ( is mooi wonen) had ik de T-5R nooit moeten verkopen, leuk voor mooi weer ritjes enzo  8).
Maar serieus een bult schik van gehad.!
Ik gebruik de V40 eigenlijk praktisch niet, af en toe in het weekend.
Mn vriendin maakt er de meeste kilometers mee.
Ik Kan op de fiets naar mn werk, en anders zit ik op de motor.
De S40 is eind vorig jaar verkocht.
- V40 Aka Verhuiskliko - R1200GS -

big ben

• Clublidnr: 85011751
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5T R-design en een A1 20v in de AOW
Re: Veranderingen aan een alter 1............ middenconsole vervangen
« Reactie #1441 Gepost op: 22-04-2020 21:39:52 »
En leuk dat zo'n oud hok dan nog zo'n smile op je gezicht kan toveren. Ik heb dat al jaren met de R.

Inderdaad... vanavond weer aan het vervangen geweest van diverse kunststof delen o.a. de middenconsole  :D
pomp is nog beschikbaar bij mijn weten
klopt. stuur even een pb, Ben.

Stuurpomp word geregeld  :eusa_clap:

Ik vind het knap, 477K en dan de eerste stuurpomp moeten vervangen. Ik heb intussen nummer 5 binnen 6 jaar er al in zitten ;D

Toch blijft het een prachtige alter 1 Ben! :D :eusa_clap:

Thnx BJ...  ;) maar wel apart ja...dat jij er velen hebt versleten  :eusa_eh:

Ik heb me er ook al eens over verwonderd ja maar gewoon van het schutbord af trekken is de juiste methode. Vergeleken met de C30/S40/V50 (ook een Ford ontwerp) is dit al een wereld van verbetering dus ik kan er mee leven :)

Mooi dat beide auto's relatief probleemloos zijn maar de alter I blijft toch echt leuker dan zo'n modern hok, al kan ik me goed voorstellen dat je de 850 niet meer als dagelijkse auto in wil zetten.

Dat dus, de A1 is een topper maar die gaat gewoon niet kapot  :eusa_shhh: (klopt hard op hout  :angel:), de V70 rijd gewoon super makkelijk, je zou zomaar spontaan naar Frankrijk of Spanje kunnen rijden  ;D

Zou mooi zijn!
Achteraf ( is mooi wonen) had ik de T-5R nooit moeten verkopen, leuk voor mooi weer ritjes enzo  8).
Maar serieus een bult schik van gehad.!
Ik gebruik de V40 eigenlijk praktisch niet, af en toe in het weekend.
Mn vriendin maakt er de meeste kilometers mee.
Ik Kan op de fiets naar mn werk, en anders zit ik op de motor.
De S40 is eind vorig jaar verkocht.

Wie weet  Tom, komt het ooit weer op je pad  :D

Verder lag er al een hele tijd een donkergrijze middenconsole op zolder, en die moest er nog een keer in. Het was er nog niet van gekomen, de huidige was op het welbekende punt afgebroken  :azn:.

Ik merk zelf ook wel dat op de sloperijen bijna geen 850 serie met goede delen te vinden is...dit is wel een van de "laatsten der Monikanen" . Ook het bakje aan de bestuurderskant was aan vervanging toe, dus vanavond lekker aan de klus  :D

Ik ben begonnen met de deur, dat was binnen korte tijd voor elkaar, de pootjes waren afgebroken en een hoekje eruit.

Vervolgens verder met de console, die was er ook zo uit:

Het middendeel moest overgezet worden:

De middenconsole heb ik wat veranderd, dwz achter bij de bekerhouder heb ik een pin tussen gezet....zodat het niet meer eenvoudig kan afbreken. Ik heb er maar een imbussleutel aangewaagd  :D

Het plastic tussen de schroefjes heb ik weggehaald zodat de imbus er goed zou achter passen:

Het enigste wat veranderd is de hoogte van de bekerhouder, deze wil nu niet meer helemaal recht op. Maar beter dit dan opnieuw gebroken. En voor je het weet vraag je je af waarom dit nou zolang heeft moeten duren  :P

En het eindresultaat:

De V70 staat momenteel bij de spuiter o.a. de motorkap en bumper waren erg beschadigd, waarschijnlijk eind van de week of anders wat later klaar.

T5-4life

• Hugo
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #1442 Gepost op: 22-04-2020 21:44:37 »
Man wat ziet dat ouwe hok er nog goed uit!
C70 T5 coupé LPI 1998 288.000 km
C70 T5 cabrio 2000 232.000 km
S80 D5 2005 248.000 km

Miyel

• Club lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 T-5R Black Stone.
« Reactie #1443 Gepost op: 22-04-2020 21:48:19 »
Verder lag er al een hele tijd een donkergrijze middenconsole op zolder, en die moest er nog een keer in. Het was er nog niet van gekomen, de huidige was op het welbekende punt afgebroken  :azn:.

De middenconsole heb ik wat veranderd, dwz achter bij de bekerhouder heb ik een pin tussen gezet....zodat het niet meer eenvoudig kan afbreken. Ik heb er maar een imbussleutel aangewaagd  :D

Het plastic tussen de schroefjes heb ik weggehaald zodat de imbus er goed zou achter passen:

Het enigste wat veranderd is de hoogte van de bekerhouder, deze wil nu niet meer helemaal recht op. Maar beter dit dan opnieuw gebroken. En voor je het weet vraag je je af waarom dit nou zolang heeft moeten duren  :P

Grappig, ik heb een tijdje geleden hetzelfde probleem soortgelijk opgelost :D

https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81901.msg1773185.html#msg1773185
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 MY05 (Gezinsbak)

Died850

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 Turbo AT 1994 (411)
« Reactie #1444 Gepost op: 22-04-2020 21:50:56 »
Pfff wat een plaatje blijft dit!! Leuk dat je er nog steed mee bezig bent en die velgen staan m goed zeg!

big ben

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #1445 Gepost op: 22-04-2020 21:55:35 »
Man wat ziet dat ouwe hok er nog goed uit!

;D...daarom
Grappig, ik heb een tijdje geleden hetzelfde probleem soortgelijk opgelost :D

https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81901.msg1773185.html#msg1773185

Ik wist dat ik het gelezen had,  :D.....omdat dit niet echt gepland was .....en ik het ooit al had uitgeprint ....en niet meer terug kon vinden....maar zo gedaan  :D.

Pfff wat een plaatje blijft dit!! Leuk dat je er nog steed mee bezig bent en die velgen staan m goed zeg!

Thnx !

Ewout Schalkwijk

• Volvomania in Optima Forma
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • XC70N D5 MY'06 / XC70NN D5 MY'08 / Tesla M3 2020
    • reinemoen.net
« Reactie #1446 Gepost op: 04-05-2020 15:22:57 »
Was jij niet degene die altijd schreef dat anderen zoveel aan hun eigen auto konden doen? Volgens mij ben jij stilletjes al een hele beste handige Harry geworden Ben. :eusa_think: :eusa_clap:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

big ben

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #1447 Gepost op: 04-05-2020 21:59:16 »
Was jij niet degene die altijd schreef dat anderen zoveel aan hun eigen auto konden doen? Volgens mij ben jij stilletjes al een hele beste handige Harry geworden Ben. :eusa_think: :eusa_clap:

;D....Ok alleen het technische deel blijf ik vanaf  :P