foutcodes uitlezen, hoe?

Gestart door rolvio, 09-05-2006 12:16:35

Vorige topic - Volgende topic

rolvio

Jullie hebben het op dit forum vaak over codes uitlezen. Aangezien ik een probleem met mijn airco heb, wil ik foutcodes uitlezen. Maar ik kan dat ding nergens vinden. Volgens mijn vraagbaak zit de diagnose uitgang links voor in de motorruimte. Ben gisteren van links naar rechts en van achter naar voor gegaan in de motorriumte en niets kunnen vinden. Nu krijg ik een vaag vermoeden dat die diagnose uitgang alleen op de oudere modellen zit. (OBD I) Wie kan dit bevestigen? Mijn 850 is van aug 1996 en heeft OBD II.

Rolf

mehn

Citaat van: rolvio op 09-05-2006 12:16:35
Nu krijg ik een vaag vermoeden dat die diagnose uitgang alleen op de oudere modellen zit. (OBD I) Wie kan dit bevestigen? Mijn 850 is van aug 1996 en heeft OBD II.

Helemaal juist. OBD-I zit onder de motorkap en OBD-II naast de sigarettenaansteker ;)

Globaal kun je zeggen dat 850's t/m MY1995 OBD-I hebben en vanaf MY1996 = OBD-II

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RonnieDuck

Met andere woorden, onder je muntje bakje zit de aansluiting voor de uitlees computer. Als je deze zelf hebt kan je hem uitlezen,.. anders langs de dealer gaan. Sommige vragen hier overigens een kleine vergoeding voor!
;)

mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

rolvio

Je kunt dus nooit zelf codes uitlezen met OBDII zonder extra apparatuur. Wat bij OBD I wel kan. Das jammer. Probeer het dus bij mijn garage.

Bedankt overigens voor de reacties,
;) Rolfio

mehn

Citaat van: rolvio op 09-05-2006 14:25:19
Je kunt dus nooit zelf codes uitlezen met OBDII zonder extra apparatuur.

Helaas niet :-\

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

tdidude

Welke "apparatuur" heb je hier concreet voor nodig?

- Laptop (computer)

- Kabel met stekkers (die past op OBDI stekker en verloopt naar
  serieel/parralele poort van PC)

- Software (VADIS of zo?) is noraal "overal" te krijgn

Veel meer, en zo moeilijk kan dit toch niet zijn om aan te komen?

5 cilinders is meer dan 4

weyert

hoe kan ik foutcodes uitlezen bij een 1993 2.5 20?
alvast bedankt
v70 tdi 1998

Sbv

weyert

ok dank je, maar welk stekkertje en welk knopje, ik heb de auto nog niet, haal hem olgende week op in nederand
v70 tdi 1998

Sbv

Staat netjes een plaatje bij. Links voorin de motorruimte nabij ruintensproeier vulpijp

weyert

dus op die stekker zit een stekkertje een knopje en een lampje, ik kijk wel al ik hem heb
bedankt
v70 tdi 1998