Nieuwe volvo ???? Ford S-max

Gestart door Enno, 21-06-2006 22:00:22

Vorige topic - Volgende topic

Enno

Zat net wat te browsen...op google met 2.5-20V als zoekterm...kom ik uit bij ford...een S-max 2.5-20V Turbo....

Lijkt er dus op dat als een nieuwe volvo te duur is je altijd een stapje terug kunt doen en eer volvo-ford hebt. Alleen ben ik bang dat het alleen de motoren zijn die op volvo lijken....

Eens te meer duidelijk voor mij dat Ford het slimmer heeft aangepakt dan GM met Saab.

Als de ford nu net zo duurzaam wordt als een volvo...dan doen ze het helemaal goed.

elianmars

;D ;D

Ik had 'm al op m'n lijstje staan als potentiële opvolger voor m'n Zafira OPC  :P

Eugene

Citaat van: elianmars op 21-06-2006 22:11:59
;D ;D

Ik had 'm al op m'n lijstje staan als potentiële opvolger voor m'n Zafira OPC :P

haha, ik zal maar niks zeggen... anders staan er straks weer van dit soort smilies in je volgende post: :-X :( >:(

;D ;D

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Citaat van: Eugene op 22-06-2006 00:57:37
Citaat van: elianmars op 21-06-2006 22:11:59
;D ;D

Ik had 'm al op m'n lijstje staan als potentiële opvolger voor m'n Zafira OPC :P

haha, ik zal maar niks zeggen... anders staan er straks weer van dit soort smilies in je volgende post: :-X :( >:(

;D ;D

Ach..... ik ben 't ondertussen al gewend hoor  ;)

Ik ben deze week nog geen één dag met de Zafira weggeweest. Heb telkens de Volvo meegenomen.......  ;D ;D

)()()sT

Ach Marcel, trek het je niet aan ;)

Er zijn zat mensen hier op het forum die andere merken ook oké vinden  :P

(no offence ;))

En die Ford, ik vind 'm niet echt zo slecht hoor....

:-*

R o b

Citaat van: )()()sT op 22-06-2006 07:30:27
Ach Marcel, trek het je niet aan ;)

Er zijn zat mensen hier op het forum die andere merken ook oké vinden :P

(no offence ;))

En die Ford, ik vind 'm niet echt zo slecht hoor....

:-*

Zolang het meer zweeds blijft, maar wat is nog zweeds? Heb de saab 93 estate hoog op mijn lijstje staan, alleen da's tegenwoordig een Opel inderdaad. V70 is nog iets te groot voor me gezien mijn leeftijd en de vele bezoeken per auto aan klanten. De V50 heeft idd ook een Ford onderstel etc, maar die rijden er al te veel dus valt af..... ja en nu.....?

FGG

Citaat van: Robbocop op 22-06-2006 07:58:47
Zolang het meer zweeds blijft, maar wat is nog zweeds? Heb de saab 93 estate hoog op mijn lijstje staan, alleen da's tegenwoordig een Opel inderdaad. V70 is nog iets te groot voor me gezien mijn leeftijd en de vele bezoeken per auto aan klanten. De V50 heeft idd ook een Ford onderstel etc, maar die rijden er al te veel dus valt af..... ja en nu.....?

Ik word daar tegenwoordig een beetje moe van. Omdat je tegenwoordig veel joint-ventures hebt tussen allerlei fabrikanten, worden sommige merken over 1 kam geschoren. Om een Saab 93 nou een Opel te noemen? Ik denk dat Saab van geluk mag spreken, zonder Opel hadden ze 't niet gered, maar een 93 is zeker geen Opel. V.w.b. het Ford-onderstel, als ik de autotests moet geloven geldt dat nog steeds als 1 van de beteren in zijn klasse. Volgens mij worden er geen slechte auto's meer gemaakt (behalve Lada dan), elk merk zal zijn gebrek wel hebben. Ik geniet, zakelijk, al jaren van een joint-venture, eerst een Seat, nu een Skoda en de nieuwe Skoda is gisteren al weer besteld. Ik heb 4 jaar en 150.000km probleemloos in de Octavia gereden.
(maar als 't ff kan pak ik uiteraard de 850)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Joris_Scholte

Ben het met je eens FGG, maar om een Ford nu meteen hetzelfde als een Volvo te noemen...  :-\

FGG

Citaat van: Joris_Scholte op 22-06-2006 09:54:54
Ben het met je eens FGG, maar om een Ford nu meteen hetzelfde als een Volvo te noemen...  :-\

Ford is zeker geen Volvo en een Volvo is geen Ford. Dat heb ik ook niet gezegd. Ik denk echter niet dat 't kwaad kan dat delen van auto's gezamenlijk worden ontwikkeld. Ook Volvo heeft in 't begin geen eigen dieselmotoren gemaakt. In sommige gevallen kunnen je juist gebuik maken van de expertise van een partner. Kijk naar Rolls-Royce en BMW.

Joris_Scholte

Ik zeg ook niet dat jij dat hebt gezegd.  ;)  ;D

FGG

Citaat van: Joris_Scholte op 22-06-2006 10:46:04
Ik zeg ook niet dat jij dat hebt gezegd. ;) ;D

Citaat van: Joris_Scholte op 22-06-2006 09:54:54

???

Joris_Scholte

FGG, jíj zegt het niet, maar ik maak wel eens uit posts op dat anderen er wél zo over denken. Geeft verder niet.

FGG

Enno

Ik denk dat Ford uitermate slim omgaat met Volvo.....behoudt de eigen identiteit van je premium merk en gebruik wat goed is ook in je eigen merk naam.....

Ik ben zelf onder de indruk van de Focus......In mijn beleving een stap beter dan een VW Golf....

Over opel & Saab weet ik alleen dat daar waar Volvo zijn identiteit heeft bewaard en door gaat met ontwikkeling het merk saab eigenlijk geen Saab meer is.......das mijn persoonlijke mening. Natuurlijk doet Saab er van alles aan om een 9-3 nog wat extra's te laten hebben en ook zo te laten voelen...maar zoals de ouderwetse Saabs waren....zijn ze niet meer.

Eugene

Citaat van: )()()sT op 22-06-2006 07:30:27
Er zijn zat mensen hier op het forum die andere merken ook oké vinden :P

Heb het niet zo zeer over merken, maar meer over die familiecontainers ;)
Zo'n ding heb je met 2 kinderen toch niet nodig?

Als je een Ford/Volvo wil... koop dan een Focus :P

If it's not blown, it sucks...