IPD kit big brakes

Gestart door Enno, 22-06-2006 00:19:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Enno

https://www.ipdusa.com/ProductsCat.aspx?CategoryID=1835&NodeID=5687&RootID=629

IPD levert zo te zien een big brake kit voor USD 1450....

Is er geen europees bedrijf die ze voor die prijs kan leveren? Of is dit spul made in the US of A?

het zal toch wel ergens uit de US of E komen ?




Eugene

Spullen komen uit de USA. CY heeft die bij elkaar gezocht en maakt ook die brackets. In NL vind je het nooit goedkoper want alleen de klauwen kosten al 900+ euro bij de dealer. Dan nog een setje Blokken van 200+ en de brackets en schijven.

Dit is ook verreweg de goedkoopste kant en klare BBK die er te krijgen is. Helaas heeft die ook zijn beperkingen:
Minimaal 17" en Volans, Titans, Tritons, Comets, en veel andere Volvo velgen hebben 15mm spacers nodig. Pegs passen zonder spacers.

If it's not blown, it sucks...

Enno

Ervaringen met IPD qua transport kosten?

1450 USD + invoer & BTW ....+ transport...zo''n kit weegt natuurlijk genoeg....


Eugene

Die kit zal aardig richting de 40 kilo gaan. De klauwen en de Schijven zijn beide geen lichtgewichten helaas :(

Ik denk dat je aanschaf + transport op een 1500 Euro zit maximaal. De BTW en Invoer komt hier dan nog bij.

Maar laat je klaar zijn voor een 1700-1800 euro. Dan heb je toch een mooie set. De AP's zitten gauw op 500 meer, terwijl de Mov'it rond de 3000 zitten....

grote nadeel blijven de spacers  >:(

If it's not blown, it sucks...

Enno

Wat is het nadeel van de spacers?


Eugene

Mijn huidige velgen staan al bijna gelijk met de spatbordrand. als ik er nog spacers onder gooi dan komen ze er ongeveer onderuit, wat dus inhoud dat je niet of nauwelijk kan inveren. (KW set kopen ::)) Je moet dan dus je spatbordrand laten omrollen en ook de plastic binnenkant gedeeltelijk verwijderen. Bovendien moet je dan met zoveel mogelijk negatief camper rijden. Dit alles om aanlopen bij sturen en inveren te minimaliseren.......


If it's not blown, it sucks...