Remmen doen raar.....

Gestart door elianmars, 27-06-2006 19:35:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Ik heb afgelopen zaterdag de Redstuff blokken aan de achterkant gemonteerd.

Nu doen de remmen heel raar als de blokken niet meer koud zijn. Als ik wat langer rem, bijvoorbeeld omdat ik een verkeerslicht nader, bromt het heel erg en de hele wagen is aan het trillen.

Het is net of de blokken te stroef zijn of zo. Ik vergelijk het een beetje met het effekt wat je krijgt als je een opgeblazen ballon hard over een leren bank duwt. Het geeft ook een bromgeluid.
Beetje rare uitleg misschien, maar zo voelt het wel aan tijdens het remmen.

Het ligt volgens mij niet aan de zuigers o.i.d., want als de andere blokken (Textar) er weer op monteer, is er niks aan de hand.

Zijn de Redstuff blokken te hard voor de geperforeerde Brakemax schijven?
Blijft dit brom/tril effekt, of zal het na verloop van tijd verminderen en vanzelf over gaan?

Als het zo blijft, gaan toch maar weer de Textar blokken er op. Ze remmen (voelbaar) minder, maar dat gebrom en getril is echt helemaal niks..... :-\

Turbobiker

Lijkt er inderdaad op dat de Red Stuff blokken reageren op de gaatjes in je schijven. Heeft het ene blokje inderdaad meer last van dan het andere, is nog erger bij gegroefde schijven. Dat trillen is echter wel heel extreem en daar haak ik af. Maar ik denk dat er niet veel aan de hand is. Brom effect neemt trouwens wel wat af als het setje ingeremd is.
De Tussenpaus

thuur

Anti-trilplaatjes gemonteerd?


Gr ;)

elianmars

Citaat van: thuur op 27-06-2006 21:22:02
Anti-trilplaatjes gemonteerd?


Gr ;)

Die zijn volgens Marc niet nodig, omdat er al een foamlaagje op de achterkant van de blokken is geplakt.

Dat is ook het geval bij de voorblokken (ook Redstuff), maar die doen 't zonder problemen (één kant piepte behoorlijk, maar dat is over nadat ik de zuiger gangbaar heb gemaakt).

thuur

Tja, toen ik mijn zuiger gangbaar had gemaakt was het binnen een paar maanden afgelopen. Ik heb mijn klauwen moeten reviseren om het aardbeving-gevoel weg te krijgen.

Originele schijven met Pagid blokken overigens.


Gr :-\

elianmars

Citaat van: thuur op 27-06-2006 21:34:10
Tja, toen ik mijn zuiger gangbaar had gemaakt was het binnen een paar maanden afgelopen. Ik heb mijn klauwen moeten reviseren om het aardbeving-gevoel weg te krijgen.

Originele schijven met Pagid blokken overigens.


Gr :-\

Ik verwacht ook wel dat er (een) nieuwe remklauw(en) aan de voorkant op moet(en).
Maar dat komt wel als de boel weer vreemd gaat doen.

Aan de achterkant ligt 't volgens mij niet aan de klauwen, omdat ik er met de Textar blokken helemaal geen last van heb (daarop zit overigens ook dat foam geplakt).

thuur

Ja dat is inderdaad wel vreemd. Vandaar dat ik naar de plaatjes vroeg.. Wellicht dat je Redstuff blokken ze wel kunnen gebruiken?


Remklauwen altijd per 2 vervangen ;)


Gr 8)

elianmars

Citaat van: thuur op 27-06-2006 21:38:55



Remklauwen altijd per 2 vervangen ;)


Gr 8)

Ok. Dat wist ik niet.

Was het zowiezo wel van plan, trouwens.

fearless

Citaat van: thuur op 27-06-2006 21:38:55
Remklauwen altijd per 2 vervangen ;)

Doe maar duur.


Dat brommen heb ik een tijdje gehad met mijn oude schijven. nooit achter gekomen wat het precies was. Nu nooit meer last van.


Heb bij aanschaf van de auto zelf 2 nieuwe voor klauwen gemonteerd. Achter is laatst 1 nieuwe opgekomen. Vorige eigenaar had de achter klauwen ook al eens laten vervangen. Maar 1 klauw was nu al niet meer te redden.

M a r c

Je weet zeker dat er geen zuiger ietwat blijft hangen? Want daar lijkt het wel verdomd veel op. Die Textar blokken zijn al dunner en dan komt de zuiger er verder uit, kan zijn dat ie met de nieuwe Red-Stuff nét op een plekje met corrossie zit en dat de zuiger niet ver genoeg teruggaat. Eventueel zou je de nieuwe blokken op een bandschuurmachine iets dunner kunnen maken. Maar als er echt één of meerdere van de 4 zuigertjes blijft plakken moet je gewoon de klauw vernieuwen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

elianmars

Citaat van: M a r c op 27-06-2006 22:36:03
Je weet zeker dat er geen zuiger ietwat blijft hangen? Want daar lijkt het wel verdomd veel op. Die Textar blokken zijn al dunner en dan komt de zuiger er verder uit, kan zijn dat ie met de nieuwe Red-Stuff nét op een plekje met corrossie zit en dat de zuiger niet ver genoeg teruggaat. Eventueel zou je de nieuwe blokken op een bandschuurmachine iets dunner kunnen maken. Maar als er echt één of meerdere van de 4 zuigertjes blijft plakken moet je gewoon de klauw vernieuwen.

Wat jij zegt, zou inderdaad kunnen, Marc.

Ik weet (nog) niet van welke kant de herrie komt.

Kan ik dat testen door aan één kant de Textar blokken te monteren en er even mee te rijden?
Of is 't helemaal niet goed om met verschillende blokken te gaan rijden?


't Gaat wel een duur grapje worden als straks alle vier de klauwen moeten worden vervangen.....  :-\

Enno

ik heb er eentje vervangen nu......ik vertrouw nummer 2 aan de voorkant niet meer....en zit dan maar te overwegen de andere 3 ook maar te gaan vervangen preventief......big brake kit is mij te kostbaar in gebruik....dus dan ga ik het maar houden bij standaard set-up remmen met goede blokken......maar na 4 ton vertrouw ik mijn remklauwen niet meer...

elianmars

Ik heb op eBay Duitsland remklauwen voor 78,72 euro gevonden. Verzending kost volgens de verkoper 16 euro, ongeacht hoeveel je koopt (zal dat ook bij vier remklauwen zijn? Lijkt me toch een beetje zwaar worden).
Ik heb nu nog een mailtje gestuurd hoe het gaat met de kosten van de borg voor de klauwen. Het is een ruilsysteem, de oude klauwen moeten teruggestuurd worden. Per klauw moet je 30 euro borg betalen, wat je dus terug krijgt als de verkoper de klauwen heeft ontvangen.

Ik vraag me alleen nog af hoe dat dan gaat met de verzendkosten richting Duitsland. Vandaan mijn mailtje richting hem.



JCviggen

Diezelfde was ik gisteren ook aan't bekijken ;)

Tis wel zo dat je voor ongeveer dezelfde prijs bij FCP groton zo'n klauwen kan kopen (en dan krijg je'r nog blokken bij ook) zonder dat je nog wat moet terugsturen.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

elianmars

Citaat van: JCviggen op 28-06-2006 10:39:43
Diezelfde was ik gisteren ook aan't bekijken ;)

Tis wel zo dat je voor ongeveer dezelfde prijs bij FCP groton zo'n klauwen kan kopen (en dan krijg je'r nog blokken bij ook) zonder dat je nog wat moet terugsturen.

Ik denk alleen dat de verzendkosten flink hoger zullen zijn en dan is 't nog afwachten of de douane nog wat centen van je wil hebben......... :P