Storingscode's ABS Rechtervoorwiel !?

Gestart door Automatic-freak, 16-08-2006 19:53:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Automatic-freak


Zouden hardnekkige code's (ABS) van het rechtervoorwiel ook kunnen betekenen dat mijn ABS computer de geest heeft gegeven ?!?

Ik lees hier overal dat er dan code's van het rechterachterwiel uitkomen, maar bij mijn 2.5 20v GLT uit '94 blijven er foutcode's komen; ook na het vervangen van de sensor rechtsvoor....  :-\

Iemand ??? ???

Met vr. gr. Erik

Jeroentjuh

Jahoor, zou best kunnen....

Gewoon ff alles meten tot aan de abs computer, is dat goed, dan kan deze best kapot zijn.... Is je abs krans op de aandrijfas ook niet beschadigd ofzow?

Automatic-freak


Krans is goed, sensor nieuw... :-\

Zijn de draden gewoon door te meten met een ohm-meter van de sensor tot aan de pomp dan ?!?

Erik

VolvoSpecialist

Citaat van: Automatic-freak op 16-08-2006 20:18:29

Zijn de draden gewoon door te meten met een ohm-meter van de sensor tot aan de pomp dan ?!?


Ja, als je de draden doormeet moet de weerstand 0 ohm zijn.
Er is bij 850ers van +/- 1995 iets geweest met weerstand in de draden van de voorste abs sensoren, er zit een verbinding in die draden thv het schutbord linksvoor waar wel eens overgangsweerstand in zat.  :(

Maar een ABS unit is heel goed mogelijk. (die gaan wel eens meer kapot,..... toch ????)   ;D ;D
Meten is weten........ als je weet wat je meet.

wim300

bij de wat nieuwere volvo's s/v70 s60/80 trillen de aansluit pennetjes van de abs computer los even open maken solderen en weer dicht maken(met wat kit zodat er geen water in kan komen)
fout code's wissen en klaar. ;D
of dit ook bij een 850 voorkomt weet ik niet maar je kunt de computer even open maken en kijken of er geen losse soldeer verbindingen in zitten.

Automatic-freak


Heb vanavond eerst maar eens even de weerstanden gemeten (was wel ff zoeken) en deze in orde bevonden...

Echter was de stekker van de sensor toch redelijk vies en zat ook niet al te vast, dus eerst ff schoongemaakt en wat strakker gezet...

FF een reset en nu maar eerst weer even rijden en aanstaande maandag op vakantie; met een beetje geluk...  ::) :-X blijft die nu uit, dat rare ABS-lampje, TOCH ??????
(P.s. denk niet dat hij uitblijft, maar toch maar eerst zo proberen, toch ?!)


Erik

thuur

Anders een PB-tje, ABS controller is zo doorgesoldeerd 8)


Gr ;)

bos

#7
855 2,5 10v ,sept94
Momenteel heb ik zeer regelmatig  (60%) Abs storing,  Controller is doorgesoldeerd, alle storing op rechterachterwiel, als ik meet op connectorblok welke op controller moet dan geeft de meter op aansluiting wielsensor geen  waarde aan, op de andere 3 sensoren meet ik wel ohmse waarden, maar het geke is als ik een paar keer met mijn kontaktsleuterl reset deat lampje wel uit gaat,  de bekende knor komt dan ook bij ca 35 km, en lampje blijft dag uit, daarna kan het maar zo gebeuren dat lampje bij ca 60 km/u gaat branden. storingmeldingen zijn altijd ''geen contakt wiel RA'' en '' storing boven 40km RA) kan het zijn dat sensor niet goed op krans staat afgesteld? sensor is schoongemaakt, viel me toen wel op dat sensor draaien kan ten op zichte bevestiging. Kan daar het propleem zitten?

bosebos

thuur

De sensor zit idd niet heel erg gefixeert op z'n plek.

Heb je de sensor doorgemeten?
Stekker van de sensor/kabel schoon en niet beschadigd?


Rechterachterwiel is heel typisch de controller, maar het zou wel degelijk de sensor kunnen zijn. Weet je zeker dat alle stekkerverbindingen opnieuw zijn gesoldeerd?


Gr :-\