Het was even mooi weer, moest toch naar Rima voor iets, en toen maar meteen een nieuw achterklepslot meegenomen. Ik de achterbak ingekropen via de achterbank.
Maar ja, achterklep zat dicht, van binnen en van buiten uit niet te openen. Plastic handvaatje van binnen uit losgeschroefd en toen sjorren met plamuurmessen. Het was duidelijk zichtbaar dat de vorige eigenaar deze expeditie ook als eens had ondernomen, want hij zat met Bizon kit vast.
En krak... daar kwam hij los. En dan doe je nog niets; de stangetjes die je dan ziet lopen kan je van buitenaf ook bedienen en dat maakte geen verschil.
Bijna ten einde raad, alle opties doorlopen en toen een garagesleutel in het slot gestoken, handvat naar boven getrokken en toen wilde het slot ineens niet meer naar links of rechts draaien. Vast. Toen tang er op, de dood of de gladiolen.
Krak, zij er iets van binnen, geen klak. Toen met een ingeving de afstandsbediening gepakt en klak, DE KLEP GING OPEN!!
Wat bleek? In Duisland haperde het slot ook al en ik had 'm om maar wat te proberen OP KINDERSLOT GEZET

Hoe dom kan je zijn??
Bekledingsnokjes slechts eentje kapot dus die schade viel ook mee. Slot gewisseld en voor het vastschroeven nog éven het oude slot aangesloten op de kabel/stekker. Afstandsbediening in de hand. Getverrrrr, die doet het gewoon nog.
Nou, zekere voor het onzekere. De boel toch maar gewisseld met het Rima slot. Maar dat zwarte plastic beugeltje dat over de achterkant van het cylinderslotje gaat, das raar. Dat wordt nergens mee geborgd? Dat gaat los als je de klep dicht zou smijten. Overal gezocht, ook Haasje gebeld of hij wist waar dat mee geborgd zou moeten worden. Geen idee.
Zoeken op de grond, onder auto. Niet te vinden. Met een magneet door die klep heen. Er lag ook niets los. Dan maar stoppen. Een paar rollende vloeken en vrouwlief kijkt onstemd uit het raam, of ik hulp nodig heb of zo. Gereedschap al opgehangen aan het bord.
Pak de bekleding op en daar valt er ineens onder het zwarte isolatiemateriaal uit een klein koperkleurig ringetje. Jou zocht ik!!
Toen het zwarte palletje en bedieningshandeltje mooi geborgd en klaar was klara.
Als je weet hoe het werkt, waar alles zit en alles is terug te vinden, dan is het simpel.
Nu wil die vierde haak bij mijn ruit er niet in, waardoor het beneden niet goed sluit. Wie weet raad?