Lampje vervangen in "infoknop" hoe??

Gestart door v70classic2000, 03-04-2006 23:00:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frans 50

#30
Citaat van: frekko op 14-04-2007 23:46:37
zijn dit ook lampjes met en passende fitting of moet je ze zelf in de fitting solderen ???

De lampjes in de schakelaars zijn soldeerloze, het is daar een kwestie van oude lamphouders her gebruiken en draadjes goed vouwen.


robbie409

Citaat van: v70classic2000 op 06-04-2006 17:49:19
Wel collega forummers het is gelukt. Ik heb de schakelaar eruitgewipt en open gemaakt en ja hoor daar zat het kleine lampje. Netjes naar de Volvo garage en een nieuw lampje gvraagd. De meneer achter de balie zei dat deze schakelaar nooit werd gerepareerd, maar altijd vervangen. Op mijn vraag wat dan een nieuwe schakelaar moest kosten antwoorde hij eur 32. Mijn antwoord was vervolgens dat ik dan wel ging proberen het lampje te vervangen zei hij weer dat dat kon want hij had de lampjes wel. Op mijn vraag wat de kosten voor dat lampje dan wel waren zei hij dat het kosteloos was. Nou dat vind ik dan wel weer service. (eigenlijk ben ik wel een ontzettende krent om geen eur 32 neer te tellen voor een nieuwe schakelaar). En het is me gelukt door het plaatje achter hetlampje voorzichtig weg te snijden, het oude lampje eruit en het nieuwe erin. Schakelaar in elkaar en aansluiten. Vanavond in het donker even kijken of het werkt, maar ik neem aan van wel.

Ik heb het vanochtend bij de Volvo dealer in Hilversum gedaan. Aan de balie, met een stanleymes van hun ;) Helaas kreeg ik het lampje niet gratis mee :(, maar het was wel leerzaam voor ze.... :D

cas

waarom niet meteen een Led met een weerstandje?  die dingen overleven je auto.... vorige auto was ook alles Led later ingebouwd...
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

ThomasGLT

Ik heb per ongeluk het blauwe rubbertje/hoesje/condoompje wat om sommige lampjes zit kapot gemaakt. Nu schijnt 1 schakelaar akelig lelijk naast die anderen.

Weet iemand of dit ook los te verkrijgen is, en... met welk nummer. Ik kan het nummer namelijk nergens vinden.

BartusKN

Citaat van: ThomasGLT op 28-02-2008 13:09:30
Ik heb per ongeluk het blauwe rubbertje/hoesje/condoompje wat om sommige lampjes zit kapot gemaakt. Nu schijnt 1 schakelaar akelig lelijk naast die anderen.

Weet iemand of dit ook los te verkrijgen is, en... met welk nummer. Ik kan het nummer namelijk nergens vinden.

is blauwe lampen verf niets voor jou ?

thuur

Kun je het blauwe rubbertje niet lijmen? Zo nauw komt het niet denk ik.


Gr ;)

ThomasGLT

Citaat van: thuur op 28-02-2008 14:06:55
Kun je het blauwe rubbertje niet lijmen? Zo nauw komt het niet denk ik.

Nee, het zat vastgeplakt op het lampje, dus ik trok het eraf en het scheurde in stukjes. Heb het inmiddels ook al weggegooit.

@®-

Citaat van: ThomasGLT op 28-02-2008 14:08:08
Citaat van: thuur op 28-02-2008 14:06:55
Kun je het blauwe rubbertje niet lijmen? Zo nauw komt het niet denk ik.

Nee, het zat vastgeplakt op het lampje, dus ik trok het eraf en het scheurde in stukjes. Heb het inmiddels ook al weggegooit.
Ik heb dat altijd met rubbertjes  ;D ;D ;D

Je kan die rubbertjes zo halen bij een electronica winkel

ThomasGLT

Citaat van: @®- op 28-02-2008 14:14:34
Citaat van: ThomasGLT op 28-02-2008 14:08:08
Citaat van: thuur op 28-02-2008 14:06:55
Kun je het blauwe rubbertje niet lijmen? Zo nauw komt het niet denk ik.

Nee, het zat vastgeplakt op het lampje, dus ik trok het eraf en het scheurde in stukjes. Heb het inmiddels ook al weggegooit.
Ik heb dat altijd met rubbertjes  ;D ;D ;D

Je kan die rubbertjes zo halen bij een electronica winkel

Weet je misschien ook welke winkel waar, of een internetwinkel?

taxi1369

Van middag 10 min bezig geweest lampje vervangen klusje van niets dus dankzij de tips hier daar voor mijn dank

LeonW

De Dealer heeft deze lampjes wel liggen de mijn heb ik al vervangen namelijk.
Volvo S70 2.5T

peter259

Nu het topic van een lampje vervangen  toch aan de orde is .... zou iemand iets kunnen uitleggen over uit uitnemen van mijn Sony radio.
Daarvoor zou ooit een demontagesleuteltje zijn mee geleverd. Die heb dus niet.... Maar de radio moet er wel uit om bij het te vervangen lampje te kunnen komen van de draaiknop van het ecc airco control panel. ( Haynes) of kan dat door het handschoenkastje???
Op de  demontagetekening ziet dat sleuteltje er zeer simpel uit. Die sleutel is niet meer leverbaar.... Kan dat ook  met iets anders ... een plat stukje ijzer... of misschien kan iemand mij zo,n sleuteltje even lenen om na te maken...

Misha

Citaat van: peter259 op 01-11-2008 14:08:09
Nu het topic van een lampje vervangen  toch aan de orde is .... zou iemand iets kunnen uitleggen over uit uitnemen van mijn Sony radio.
Daarvoor zou ooit een demontagesleuteltje zijn mee geleverd. Die heb dus niet.... Maar de radio moet er wel uit om bij het te vervangen lampje te kunnen komen van de draaiknop van het ecc airco control panel. ( Haynes) of kan dat door het handschoenkastje???
Op de  demontagetekening ziet dat sleuteltje er zeer simpel uit. Die sleutel is niet meer leverbaar.... Kan dat ook  met iets anders ... een plat stukje ijzer... of misschien kan iemand mij zo,n sleuteltje even lenen om na te maken...

Foto ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

@®-

Citaat van: Misha op 01-11-2008 14:24:03
Citaat van: peter259 op 01-11-2008 14:08:09
Nu het topic van een lampje vervangen  toch aan de orde is .... zou iemand iets kunnen uitleggen over uit uitnemen van mijn Sony radio.
Daarvoor zou ooit een demontagesleuteltje zijn mee geleverd. Die heb dus niet.... Maar de radio moet er wel uit om bij het te vervangen lampje te kunnen komen van de draaiknop van het ecc airco control panel. ( Haynes) of kan dat door het handschoenkastje???
Op de  demontagetekening ziet dat sleuteltje er zeer simpel uit. Die sleutel is niet meer leverbaar.... Kan dat ook  met iets anders ... een plat stukje ijzer... of misschien kan iemand mij zo,n sleuteltje even lenen om na te maken...

Foto ?

Sony's kan je uit je dashboard halen met een voelermaatje.

peter259

 AR..
Sony radio uitnemen met een voelermaatje,  okay.. .ga ik doen.
Dank voor je advies advies....