voor de goede orde: jullie hadden het probleem dat de deurverlichting AAN bleef?
wat nou als ik bij een portier juist geen lichtje aan krijg (nee, lampje doet het, als ik slot heen en weer piel hoor ik soms schakelaartje gaan en knippert ie wel even..)
moet er dan zo'n nieuwe switch in?
De microswitches die de lampjes schakelen zijn "normally closed" of NC:
Als het licht blijft branden, betekent het dat de microswitch niet ver genoeg ingedrukt wordt om het contact te verbreken.
Bij een gesloten contact komt er stroom op het (rode draad) contact van het lampje, aangezien de zwarte aan aarde/massa ligt gaat er een stroom lopen (het lampje brandt dan dus). Als de microswitch ingedrukt wordt, wordt het contact verbroken en kan er geen stroom meer lopen. Het lampje zal dan niet gaan branden.
In jouw situatie lijkt het erop dat die stroom niet lekker kan lopen.
De kans dat de microswitch onterecht ingedrukt wordt bij geopende deur en dus vervangen zou moeten worden is onwaarschijnlijk. Je hebt natuurlijk wel de mogelijkheid dat de switch blijft hangen door vuil of vettigheid, maar dat zie je pas als je het slot in handen hebt. Een andere mogelijkheid is dat er slecht contact gemaakt wordt ergens in dit circuit.
Misschien toch even het slot eruit halen en schoonmaken? Je ziet dan vanzelf hoe de switch er voor staat.