Wiellagers

Gestart door Ludo, 04-03-2007 14:07:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Roy V70R

Citaat van: Misha op 04-03-2007 20:46:08
Tjee, wat een geld, daar sta ik echt van te kijken...

Voor een 140 kosten ze maar 3 tientjes, zoveel zal er toch ook niet in verschillen..
gewicht en zo is nagenoeg hetzelfde.



Dan is dit waarschijnlijk geen lager met naaf, maar alleen een inpers lager.
850 GLT - 855 T5 - V70R

Misha

OK, dat verklaart een hoop.

Is een gehele unit.
De 140 heeft gewoon losse konische lagers.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Roy V70R

Citaat van: Ludo op 04-03-2007 20:55:47
dit is de wiellager/naaf




Ja, Ludo dit is `m.
Bij het demonteren van de oude moet je de bouten wel goed inspuiten met een goede kruipolie en goed laten inwerken.
Die krengen zitten vaak goed vast en zijn roestig.
Bij 1 van die bouten kom je trouwens zeer lastig bij.

Succes.

Greetz Roy
850 GLT - 855 T5 - V70R

Ludo

okee bedankt voor het advies Roy.
ik zal er daags voordien dan al maar een busje kruipolie op los laten.  ;)

Roy V70R

Citaat van: Ludo op 04-03-2007 21:09:57
okee bedankt voor het advies Roy.
ik zal er daags voordien dan al maar een busje kruipolie op los laten.  ;)

Heel goed, en je kunt de bouten ook nog even laten schrikken door er op te tikken met een andere bout als de kruipolie is ingewerkt.
Mocht je hierna nog problemen ondervinden, dan zul je de centrale moer iets los moeten draaien en de aandrijfas iets naar achter tikken zodat je er makkelijker bijkomt.
Dit heb ik destijds met m`n 850 moeten doen, anders kon ik er niet bij. :-[
850 GLT - 855 T5 - V70R

scania164

Hallo
Of zorgen dat je een driepoot trekker bij de hand hebt,ze kunnen erg vast zitten.

Succes
Gr Chris

Wout309t

Zit eens te kijken.... Is het niet mogelijk om de lagers uit de naaf te persen bij dit type??
Zo te zien zijn het gewoon standaard lagers die daar inzitten.
En dus ook gewoon via SKF of FAG te bestellen..... Voor heel erg weinig..

Is maar een gedachte hoor, maar ik schrik best van die prijs. Bij mij zijn ze nog goed, maar ze zullen vast een keer komen.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Ludo

Citaat van: Ludo op 04-03-2007 14:07:34
en maakt het wat uit betreft bouwjaar, ze zijn dacht ik toch allemaal hetzelfde, incl S/V/C70. ???
past dat 1 op 1.  ???

weet hier nog iemand een antwoord op?.
volgens mij moet het passen, als ik in Vadis kijk zie ik bij een S/V70 uit 97 bv dezelfde onderdeelnummers als bij de 850 uit 1994.
dat is dan toch hetzelfde onderdeel.  ???

Misha

Dat moet dan haast wel, onderdeelnummer = onderdeelnummer. Bovendien zie je heel snel per maand of serienummer of het om andere nummers gaat. Mijn ervaring is dat als de nummers hetzelfde zijn er nooit een probleem kan zijn.


Hé, dat is dan een van de dingen die bij de 850 al goed was en niet  verbeterd hoefde te worden in de S70 !  :evil:

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

ik heb er 2 nu.   ;D

Misha

Citaat van: Ludo op 06-03-2007 21:32:27
ik heb er 2 nu.   ;D
Je bedoelt het rechter- en het linkerlager ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

nee 2 dezelfde.  ;D

is zowel links als rechts bruikbaar.  ;)

Johann

Citaat van: Ludo op 06-03-2007 20:15:21
Citaat van: Ludo op 04-03-2007 14:07:34
en maakt het wat uit betreft bouwjaar, ze zijn dacht ik toch allemaal hetzelfde, incl S/V/C70. ???
past dat 1 op 1.  ???

weet hier nog iemand een antwoord op?.
volgens mij moet het passen, als ik in Vadis kijk zie ik bij een S/V70 uit 97 bv dezelfde onderdeelnummers als bij de 850 uit 1994.
dat is dan toch hetzelfde onderdeel.  ???

De '99 modellen "and up" zijn anders. Deze hebben de aandrijfassen met de kleine naaf boutjes ipv de grote naaf moer.
Volgens mij hebben de modellen tot en met 1998 allemaal nog de aandrijfas met de dikke moer.

scania164

hallo
Ben benieuwd!!!
Suc6 met vervangen!!!

Gr chris

Emiel

Citaat van: Johann op 06-03-2007 21:44:15
Citaat van: Ludo op 06-03-2007 20:15:21
Citaat van: Ludo op 04-03-2007 14:07:34
en maakt het wat uit betreft bouwjaar, ze zijn dacht ik toch allemaal hetzelfde, incl S/V/C70. ???
past dat 1 op 1.  ???

weet hier nog iemand een antwoord op?.
volgens mij moet het passen, als ik in Vadis kijk zie ik bij een S/V70 uit 97 bv dezelfde onderdeelnummers als bij de 850 uit 1994.
dat is dan toch hetzelfde onderdeel.  ???

De '99 modellen "and up" zijn anders. Deze hebben de aandrijfassen met de kleine naaf boutjes ipv de grote naaf moer.
Volgens mij hebben de modellen tot en met 1998 allemaal nog de aandrijfas met de dikke moer.

En zo is het!