Binsbergen stelt zich ook maar voor...

Gestart door binsbergen, 30-03-2007 17:45:42

Vorige topic - Volgende topic

hathü

Hmmm hij stond toch te koop hier op het forum, of is dit een andere :eusa_doh:

Hans Duiven

Citaat van: binsbergen op 27-02-2009 20:01:05
Nou eindelijk   EEN GOEDE CHIP gevonden voor m'n Volvo V70 TDI :eusa_dance:

Na de eerste chiptuning kon ik er niet echt warm van worden (de verbeteringen)
Een ander bedrijf heeft er vervolgens nog eens naar gekeken en kon niets raars ontdekken, maar ik miste iets... :eusa_think:

Vandaag even naar Duitsland gereden (kan ie ook weer ff rennen, toch 215 op de klok met 321.000km) :police:
En na anderhalf uur programmeren is er iets ernstig onder de kap gebeurd.. ;D
Want als je 70 rijdt....
in de 3....
op een vochtige weg....
en je geeft gas.......
dan....
Rook je zomaar je winterbanden op... :-[

Maar wat een verschil. Dit is chiptuning as it should be
Het lijkt wel of ik bij elke aanraking van het gaspedaal die serieus bedoelt is vanachteren wordt aangereden door een locomotief. En ook nog eens minder verbruiken :eusa_clap:

Vandaag uitgebreid getest en getourd. Dik een halve tank erdoor, maar wat een lol
Op de A12 nog ff aangehaakt bij een (overigens zeer nette) 850 T5-R. Maar die kon de overwinning pas claimen boven de 200 :eusa_whistle:
Moet nog even tijd maken om te kijken waar de vreemdsoortige trilling vandaan komt als er serieus versneld wordt. Het lijkt op onbalans in de wielen maar dan snellere trilling of op een cilinder die niet meedoet op hogere toeren , maar dat is denk ik niet mogelijk bij mij. Dit weekend nl alles nog los gehad (ja echt alles, want distributie, wp, oliepomp en wat ander slijtagegevoelig spul vervangen, wat overigens een klerewerk is) Ik zag niets afwijkends, maar je weet maar nooit
Dit weekend maar eens uitgebreid bekijken, want perfectie is nu geboden.

Dus een aanrader dat chippen, als het maar goed gebeurd
Want ik dacht dat ie snel was..... maar nu  :evil:

Heb je een automaat?

Hans

binsbergen

Nope

Geen automaat maar ouderwets handwerk

Het valt op dat ie het alleen doet als je vanaf +/-2200 toeren half of voluit versnelt tot ongeveer 3700 toeren, en dan met name in de 3, 4, en 5 (1 en 2 ben je te snel doorheen om dit te voelen)
Het heeft het meeste weg van een compleet volledig versleten homokineet oid
Dat zou niet moeten kunnen maar ga toch eens kijken of er misschien speling op het aandrijfaslager rechts zit.
Ik zal er komende week eens naar kijken

En ja, het is dezelfde die te koop staat. Ik heb geen haast met de verkoop en blijf gewoon lekker hobbyen aan de Volvo. Maar ik wil alleen aanpassingen die perfect zijn, anders gaat altijd het originele spul er weer op !

binsbergen

Zooo

Inmiddels is duidelijk dat er nog een laatste beetje fijnslijperij nodig is aan de software. Dan is de trilling weg.
Waarschijnlijk is de 5 cilinder erg vatbaar voor eigen trilling in het genoemde toerengebied en zal een iets veranderd tijdstip van inspuiting het probleempje opheffen.

Dus weer even terug naar m'n computervriendjes om wat 1tjes en 0tjes te veranderen.
Kan ik ook weer ff in Duitsland de olie lekker warm rijden  ;D
En natuurlijk even de nieuwe top uitproberen (al is dat natuurlijk niet echt belangrijk)

En ja hoor .... >:(  Ook de eerste bekeuring al binnen :police:
Ik had als een der grootste criminelen die justitie  :evil:  ooit heeft gekend op een totaal onnozel stuk 30 wel 57 (gecorrigeerd) gereden. Gevolg 204 euries boete
Ik ken moordenaars, verkrachters, brandstichters en dieven die met minder wegkomen (de meeste volgens mij)

Het is maar waar de prioriteit van politie en justitie ligt zal ik maar zeggen. Toch tijd voor een ongehoorzaamheidsoffensief. Als een ieder nou gewoon eens standaard bezwaar aan zou tekenen. Dan wegen de kosten bij het CJIB vast minder op tegen de baten... :evil:
Of ben ik de enige ???

Lex83

En zo is het, check even op flitsservice voor het WOB traject, kan je nogal eens wat euro's besparen als je mazzel hebt.
Oom  :police: mag inderdaad best ff van wat extra werk voorzien worden voor dat zinloos geflits..

binsbergen

Nog ff een afscheidsberichtje  :'(

De V70 is nog 1-maal bij de computerfreaks geweest.
De oorzaak van het trillen bleek een vliegwiel te zijn wat uiteindelijk de newtonmeters niet aankon. De trilling was bijna weg maar verdween als sneeuw voor de zon bij het terugplaatsen van de originele software.

Maar zoals altijd komt aan de gejakker een end...
En nu eens niet tegen een boom of lantaarnpaal  ::) maar hij heeft een nieuw baasje gevonden
Eentje die denk ik goed voor hem zorgt. Hij mag in ieder geval dagelijks lekker 160km woon-werkverkeer gaan sturen en dat zal ie vast heerlijk vinden. Ik hoop dat ie goed verzorgd wordt. Knipper anders eens lief naar em op het traject Den Haag - Breda.....

Er moest vervanging komen en een Jaguar series III van 81-82-83 zou het moeten worden... :eusa_drool:
Maarrrrr
Plotseling viel mijn oog (onderweg naar zo'n Jag) op onze vriendjes in Nuland (Van Aarle)
Toch ff langsgewipt en een Volvo S60 D5 met Intro 2 pakket en wat andere snuisterijen rijker weer weggegaan ???
Zo'n fijne diepzwarte met van dat fijne cremekleurig leder, spaceball pook, dolby prologic radio etc

Dus terwijl het hier een hartverscheurend afscheidsverhaal had moeten worden waarbij ik Volvo de rug toe zou keren voor een ander merk uit de Ford-stal ben ik alleen een tandje doorgeschoven.
Maar helaas niet meer van toepassing op dit forum, zal dus een ander forum moeten zoeken. :-X
Uiteraard kijk ik hier nog regelmatig en zal ik zoveel mogelijk mensen proberen van 850 onderdelen te voorzien evenals van technisch advies.
Ter info in deze... Ik heb nog enkele setjes Xenon liggen in 55 watt. Die geven tenminste geen storing bij Volvo en zijn nog ff wat helderder dan standaard xenon. Voor 115 euries incl verzenden!

Ik zou zeggen...... Succes

The Saint

Van Binsbergen, LUL!

;) Succes met de S60 hoor, en je hoeft niet weg, er zitten hier ook Mercedes rijders..
No shirt no shoes, no pinball