De knuppel in het forum hoenderhok; hoeveel problemen heb jij met jouw 850/X70?

Gestart door Brambo67, 29-05-2007 15:56:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Brambo67

Ik begrijp dat ik me op glad ijs beweeg, dat ik op zere tenen trap, 'Volvisti' voor het hoofd stoot, hoon over me afroep etc. Maar goed, dat alles neem ik voor lief omdat ik gewoon nieuwsgierig ben naar jullie ervaringen met de 850/X70 modellen.

Afgezien van het feit dat ik het gewoon erg mooie auto's vind, heb ik mijn eerste ook gekocht omdat ze zo betrouwbaar zouden zijn. De waarheid gebiedt mij te zeggen dat ik wel erg  veel dingen met de mantel der liefde bedek... En dan praat ik nog niet over mijn V70 R AWD Comfort. Hoe geweldig ik deze auto ook vind (en blijf vinden), technisch is het eigenlijk een gebakje;
- een redelijk ondermaatse aandrijflijn (AT5, haakse overbrenging, cardanas, viscodif., aandrijfassen etc.)
- standaard niet op hun taak berekende remmen (dus de big brake kit)
- airco's die sneuvelen (bijna alle)
- deursloten die meer dan gemiddeld de geest geven
- alarmproblemen
- dashboards die los komen
- enz. enz.

Verder heb ik de afgelopen tijd toch wel wat dingen gelezen die ik juist niet zou verwachten van een 850/X70 Classic; een aantal blokken heeft toch wel heel vroegtijdig de geest gegeven....

Gelukkig heb ik ze (nog) niet allemaal gehad.  Maar hoe staat het met jullie?
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

RATFINK

Vooralsnog alleen een lekke krukaskeerring, maarja ik heb 'm pas een half jaar en 3000 kilometer gereden  ;D


daytonawim

Leuk idee, mogelijk lijstje nog wat aanvullen ?

Gasverdamper (volvo) vervangen
Brandstofpomp
Brandstof drukregelaar vervangen
Draagarmen
Vering en schokbrekers
Koppeling

T-5Richard

Het lijkt erop dat er een beweging gaande is om vooral de negatieve ervaringen boven water te krijgen  ;)
Mijn ervaringen? de vorige 850 had een kapotte airco. En de huidige gaat als een speer (en heb ik al een week...)  :eusa_whistle:
VAN 855 2.5 10V, VIA 855 2.5 20V EN 855R NAAR 2.0 CY 855T-5R

Misha

S70 : 116.000 -> 206.000
-Koppeling vv bij aankoop ivm pedaalridder (garantie)
-ABS print  doorgesoldeerd
-Stabilsatorpennetjes afstandzooi vervangen
-Accu vervangen

verder regulier onderhoud. Ik vind de remmen niet slecht of zo, als je er normaal mee rijdt.

850 : 180.000-240.000
Accu vv
ABS-sensoren en bedrading vv op lokatie én door universele garage, waarvan ik nu weet dat het om de controller ging..
Ontvanger Volvoguard vv
remmen compleet vv agv slijtage: daarna weer vervangen vanwege piepen en trillen/kromtrekken.  Toen vervangen door origineel spul rondom bij dealer ipv Brembo-oem-zooi bij universele garage.
Automaatbakolie vv.


Ik vind het dus nogal meevallen voor auto's met dergelijke KM-standen.

Nu had ik beiden via mijn werkgever (leasemij) gekocht, dus ken de historie vanaf aanschaf. Scheelt wel iets, warschijnlijk)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Laserblue

tot nu toe alleen een LMM :eusa_pray:
oh ja + een aircopomp :eusa_whistle:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

@®-

Citaat van: daytonawim op 29-05-2007 16:03:30
Leuk idee, mogelijk lijstje nog wat aanvullen ?

Gasverdamper (volvo) vervangen
Brandstofpomp
Brandstof drukregelaar vervangen
Draagarmen
Vering en schokbrekers
Koppeling


Ik vindt wel dat je een scheidslijn moet leggen tussen problemen en onderhoud.

Brambo67

Citaat van: Laserblue op 29-05-2007 16:06:20
tot nu toe alleen een LMM :eusa_pray:

;D ;D ;D jij hebt vast niet alleen maar die auto uit elkaar gehaald om er dempingsmateriaal voor je radiootje in te zetten ;D D'r zit vast een haldex-systeem onder met een tiptronic van een Audi RS6+, een airco van een V70N etc.....
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

Brambo67

Citaat van: Brambo67 op 29-05-2007 16:09:16
Citaat van: Laserblue op 29-05-2007 16:06:20
tot nu toe alleen een LMM :eusa_pray:

;D ;D ;D jij hebt vast niet alleen maar die auto uit elkaar gehaald om er dempingsmateriaal voor je radiootje in te zetten ;D D'r zit vast een haldex-systeem onder met een tiptronic van een Audi RS6+, een airco van een V70N etc.....

De vraag is dan ook; wanneer moet je iets onderhouden... Da's nou net m'n punt. Mijn ega heeft een VW Polo gehad (1995, 1.6 75pk) van 1998 t/m 2006 en 70 dkm; bijna niets aan hoeven doen!

Ik heb twee V70N's geleased en daar heel wat km's op gezet. Nou moet ik zeggen dat de eerste ook niet al te fris was maar de tweede, een D5, mankeerde echt helemaal niets aan. Ik heb twee jaar in een VW Touran gestuurd.... helemaal niets. Wat mij opvalt is dat de spreekwoordelijke betrouwbaarheid wellicht minder groot is dan wat wij veronderstellen. ;)

Dit alles neemt niet weg dat ik nog steeds waanzinnig geniet van mijn R AWD.... Ondanks al die onhebbelijkheden dus.
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

Misha

Citaat van: Brambo67 op 29-05-2007 16:14:34
Citaat van: Brambo67 op 29-05-2007 16:09:16
Citaat van: Laserblue op 29-05-2007 16:06:20
tot nu toe alleen een LMM :eusa_pray:

;D ;D ;D jij hebt vast niet alleen maar die auto uit elkaar gehaald om er dempingsmateriaal voor je radiootje in te zetten ;D D'r zit vast een haldex-systeem onder met een tiptronic van een Audi RS6+, een airco van een V70N etc.....

De vraag is dan ook; wanneer moet je iets onderhouden... Da's nou net m'n punt. Mijn ega heeft een VW Polo gehad (1995, 1.6 75pk) van 1998 t/m 2006 en 70 dkm; bijna niets aan hoeven doen!

Ik heb twee V70N's geleased en daar heel wat km's op gezet. Nou moet ik zeggen dat de eerste ook niet al te fris was maar de tweede, een D5, mankeerde echt helemaal niets aan. Ik heb twee jaar in een VW Touran gestuurd.... helemaal niets. Wat mij opvalt is dat de spreekwoordelijke betrouwbaarheid wellicht minder groot is dan wat wij veronderstellen. ;)

Dit alles neemt niet weg dat ik nog steeds waanzinnig geniet van mijn R AWD.... Ondanks al die onhebbelijkheden dus.
Maar vergelijk je nu nieuwe auto's met Volvo's van 10+ en 2 ton op de teller?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Enno

ach is het allemaal zo erg ;).....


Als je veel rijdt met een auto dan gaat er ook wel eens wat stuk. Auto's met 4 ton of meer zijn bij onze roffels geen uitzondering. Dat er bij km standen > 200000 wel eens wat vervangen moet worden is jammer. Het vervangen van een modale midenklasser om de 3 jaar is duurder dan onze roffels rijdend te houden.

Ander argument voor mij is........RIJPLEZIER.....ik kan me niet voorstellen dat een doorsnee auto van een ander merk maar wel jonger mij zoveel rij plezier geeft als de volvo.

Brambo67

De VW was van 1995 en had 70 dkm er bij (door ons) Voor wat de rest betreft heb je een punt; ik heb echter ook 130 dkm op een VW Passat TDI gereden in drie jaar tijd. Uiteraard de standaard voorwielophangingellende (scrabble  ;D) gehad, verder niets, nada, noppes) Nogmaals ik ben de laatste die op z'n auto wil zeiken... Ben echter wel benieuwd.
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

Enno

Ik heb niet zoals bij VW te maken gehad met een lekkende koppakking. Ik rijd best stevig met de V70-170PK maar de motor maakt nog steeds een vitale indruk. Carroserie is natuurlijk na 4 ton niet de mooiste meer, maar voelt wel stevig aan. Interieur is ook na 4 ton niet echt super meer, maar er komt een ander interieur in, dus dan ziet het er weer mooi uit. Ik denk dat alleen de dure AUDI's, de mercedessen (de oudere versies) , de lexussen en de oudere toyota's in staat zijn soortgelijke km standen te halen bij dito gebruik. Alle andere merken vallen in mijn beleving af, daar hoort ook VW bij. 


mathh

Citaat van: Laserblue op 29-05-2007 16:06:20
tot nu toe alleen een LMM :eusa_pray:

ik wou dat het daarbij gebleven was...............
mijn verhalen ken je ;) en pas 117.000 op de teller....
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Marc O.


  • Aircopomp ging kapot in de garantieperiode.
  • Remmen (velgen plus blokken) zijn bij aanschaf vervangen door de garage.
  • Rubber van schuifdak lijkt nu lek te zijn. Binnenkort maar eens vervangen dus.
  • Een van de 5 bobines, alhoewel ik betwijfel of dat nodig was geweest, maar zat een melding op.
  • Antennering startblokkering, idem (zie hierboven).

[afklopmodus]Verders niks.[/afklopmodus]

Tellerstand: ong. 286.000km, waarvan de laatste 50.000km door mijzelf in het afgelopen jaar.
...The Nile isn't just a river in Africa...