falende afstandsbediening

Gestart door )()()sT, 01-07-2007 16:54:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Ik heb onderstaande afstandsbediening bij de 850:



Ik heb al eens vaker gehad dat hij in de winter haperde, maar ineens werkte de boel weer (ook wel eens vaker met de achterklep gegooid en dat hielp ;))

Nu doet hij het ineens helemaal niet meer  ???

Als je op het knopje drukt hoor je heel zacht een piepje; batterijen vervangen, hoorde het piepje weer, maar geen opengaande portieren.
Ik heb ook nog een 2e kastje erbij; deze piept ook zachtjes maar doet het ook niet  :(

Is er een manier om te meten of de boel werkt, of moet ik naar de dealert voor dat soort gedoe? Waar zit die ontvanger in de auto eigenlijk?
Ik heb ook geen alarm, alleen CV op afstand.

Waar dient dat kleinere grijze knopje eigenlijk voor? Ik open en sluit met de grote knop normaal...

Thanx voor reacties!

Joost

FelixB

Hai Joost,

Heb precies dezelfde AB's. Dat ze piepen betekent dat ze signaal afgeven, dus dat ze het doen.
Probleem is vaak dat de auto bij een stoorzender staat (GSM-mast of een andere auto (!!)), soms moet ik wel 10x drukken voordattie werkt. Soms moet je ook de batterij voor een 2e keer opnieuw vervangen.
De sensors zitten bij de voorruit, ik geloof meerdere, hou de AB maar eens vlak tegen de voorruit (ik doe meestal aan de bestuurderskant).

Grijze knopje is geloof ik om het alarm te activeren, soort noodknop bij boeventuig e.d., maar bij mij heeft die nog nooit gewerkt.

Suc7, Felix
855R & C70 T5 cabrio automaat

Gunnar

Ik had ergens op dit forum een tip gelezen hiervoor. Hou het kastje onderaan tegen je kin, je hoofd werkt dan als antenne.

Van afstand 2m max ging ik gemakkelijk 15 meter ver van de auto daarna.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

WYD

En als hij het dan nog helemaal niet doet? De AB werkt bij mij ook en er zit inmiddels ook een nieuwe batterij in, maar toch krijg ik de auto niet op/van slot met de AB.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

wim300

volgens mij zit de regeleenheid van je cpv rechts achter je dashboard kastje.
mischien kan deze uitgelezen worden door de dealer.

)()()sT

Ik heb in het verleden het tweede kastje ook al eens geprobeerd... Piept wel, doet het niet.
Ik haal morgen toch nog eens een setje batterijen, misschien helpt het toch?

Toch wel onhandig zeg, met de sleutel de deur open doen  :eusa_liar:

Eugene

Citaat van: Gunnar op 01-07-2007 18:04:42
Ik had ergens op dit forum een tip gelezen hiervoor. Hou het kastje onderaan tegen je kin, je hoofd werkt dan als antenne.

Probeer dit eens, dat werkt namelijk echt. Misschien dat het in dit geval net voldoende is om de AB goed te laten werken.

If it's not blown, it sucks...

)()()sT

Al gedaan, en zoals je weet heb ik een groot voorhoofd, maar ook dat helpt niet  ;D

Eugene

Citaat van: )()()sT op 02-07-2007 11:08:31
Al gedaan, en zoals je weet heb ik een groot voorhoofd, maar ook dat helpt niet  ;D

Misschien storing in je hoofd dan, kabelbreukje ofzo? :P

Als je ook al nieuwe batterijen hebt lijkt het me niet echt aan de afstandsbediening te liggen.


If it's not blown, it sucks...

)()()sT

Citaat van: Eugene op 02-07-2007 11:41:51
Als je ook al nieuwe batterijen hebt lijkt het me niet echt aan de afstandsbediening te liggen.

Ik wist niet meer wanneer ik ze omgewisseld had, dus toch maar even 2 nieuwe erin gestopt... en....

Niks  >:(

@®-

Joost,

Een collega heeft dat ook eens gehad met zijn 850R waarbij de AB op één of andere reden z'n versleuteling kwijt raakte, dat was wel met een GuardII alarm, maar jouw AB zien er wel hetzelfde uit.
Toen de AB's opnieuw waren ingeleerd deden ze het weer gewoon.

)()()sT

Thanx Armin,

Ik dacht ook wel in die richint, aangezien die tweede AB wel piept en de deuren ook niet open gaan. Is het dus een kwestie van effe naar Volvo?

;)

@®-

Citaat van: )()()sT op 02-07-2007 15:33:31
Thanx Armin,

Ik dacht ook wel in die richint, aangezien die tweede AB wel piept en de deuren ook niet open gaan. Is het dus een kwestie van effe naar Volvo?

;)
Ja want het inleren is zo ver ik weet niet zelf te doen zoals bij een GuardI.

WYD

Citaat van: wim300 op 01-07-2007 18:21:21
volgens mij zit de regeleenheid van je cpv rechts achter je dashboard kastje.
mischien kan deze uitgelezen worden door de dealer.

Hoe ziet dat kastje eruit?
Ik heb het dashboardkastje er zojuist even uit gehaald, maar zie eigenlijk alleen een paar relais, allerlei bedrading van de climate control en bedrading van de passagiers-airbag.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Ludo

dat kastje zit origineel rechts van het dashboardkastje tegen de wand gemonteerd.

ziet er zo uit: