Uh oh

Gestart door Sándor01, 18-09-2007 19:10:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sándor01

Vandaag rij ik op mijn gemak eens naar Utrecht en ineens begint het pijltje te branden van de automaat... f**k!  :eusa_wall:

Ik zoeken naar de te ondernemen actie en voila, meld u bij de volvodealer.
Maar nu komt het, afgezien van het feit dat het lampje in het dash en die van de economic/ sport mode brand, is er verder weinig aan de hand. Schokt niet en gaat gewoon door alle versnellingen heen.

Het enige wat ik mis is de dubbele kickdown... of beter gezegd.. hij schakelt er maar 1 terug. Nou had ik gehoopt met de auto aan en uit te zetten het euvel te verhelpen. Niks is minder waar.

Nou heb ik hier op het forum wel gezocht, maar ik kan de oplossing niet zo gauw vinden. Misschien helpt de mededeling dat ik de economic/ sport knop te snel, te vaak heb beroerd. En waarschijnlijk (per ongeluk) tegelijk met de winter knop heb aangetikt.

Het gaat om een 850GLT uit 09-1992 met 242000 op de teller, wie kan mij zeggen wat het is en wat ik eraan moet/ kan doen! En de hamvraag, kan ik er mee door blijven rijden en zo ja hoelang.

Namens de feestcommissie bedankt!
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

Jeroentjuh

Welke foutcode's zitten erin?

FGG

Citaat van: Jeroentjuh op 18-09-2007 19:21:18
Welke foutcode's zitten erin?

En hoe dat kun je hier lezen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ief

Kijk eerst maar eens of de winterknop niet nog ingedrukt is, die geeft namelijk dat beroemde pijltje....
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

innocenti

Mijn schakelautomaat ging ook kapot bij deze km stand. Je kan de contacten een keer poetsen door als de auto uit is de pook een aantal keren te bewegen van P naar L en retour.

Electronische stuurapparaat van de bakken gaan niet zolang mee als de 850 zelf. Er is een hele threat te vinden hoe deze te repareren.

Succes

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=15504.0

Sándor01

CiteerKijk eerst maar eens of de winterknop niet nog ingedrukt is, die geeft namelijk dat beroemde pijltje....

Sorry hij knipperde....

maar het miraculeuse is nu aan de hand.... ik rij vanavond weg, hij knippert nog ff 10 seconden en gaat daarna uit om niet meer aan te gaan!!! Of het is op de een of andere manier vanzelf over gegaan...  :eusa_pray: of het lampje is stuk!!! ;D

In ieder geval bedankt voor alle tips! Zal ze zeker ff in het achterhoofd houden in geval het toch weer opspeelt
The car I've always wanted and now I have it. I rule!