Kilometerteller

Gestart door Steven850, 09-10-2007 22:37:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steven850

de titel zegt het al:

m'n km-teller staat met contact uit op 20kmh :-\
en als ik rijd komt ie niet boven 70/80kmh ???
tussen die snelheden in is ie volgens mij wel gewoon accuraat overigens...

iemand ervaring met een dergelijk probleem en misschien de oplossing?? ???
Immer ein Bimmer!

Snellebaksteen

Klinkt alsof je klokkenwinkel een flinke opknap beurt nodig heeft. En dat lampje kun je resetten. Staat veel over geschreven. ZOEK en gij zult vinden!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Steven850

ja zit forum al door te spitten maar aangezien het zo ontiegelijk groot is is het nogal veel werk...
Immer ein Bimmer!

Steven850

heb het euvel al gevonden, zwarte plastic van de tellerklok was omgekruld (kwaaltje volgens mij want heb het bij meer gezien) en daardoor kom de teller niet verder, dus maar ff tellerklok eruit en weer repareren

meteen ff overal nieuwe lampjes in
Immer ein Bimmer!

thuur

Kun je daar een foto'tje van schieten?


Gr ;)

Steven850

ja is goed (als ik er aan denk dan haha)

vrijdagavond na werktijd haal ik de boel ff uit elkaar ;D
Immer ein Bimmer!

Steven850

heb foto's gemaakt maar ga ze nu (10 voor 1 's nachts) niet meer plaatsen want moet er vroeg uit dadelijk
Immer ein Bimmer!

pwassink

Citaat van: Steven850 op 20-10-2007 00:48:24
heb foto's gemaakt maar ga ze nu (10 voor 1 's nachts) niet meer plaatsen want moet er vroeg uit dadelijk

En dat zegt een vent van 19 ??

WatjeeeH  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Steven850

Citaat van: pwassink op 20-10-2007 01:09:45
Citaat van: Steven850 op 20-10-2007 00:48:24
heb foto's gemaakt maar ga ze nu (10 voor 1 's nachts) niet meer plaatsen want moet er vroeg uit dadelijk

En dat zegt een vent van 19 ??

WatjeeeH  ;D

ja rij een 850 dus voel me automatisch bejaard he ::)
Immer ein Bimmer!

Steven850

nou mensen hier zijn de beloofde foto's dan!
't zijn er wat minder dan ik in de planning had maargoed, de klus was eigenlijk te simpel om er meer foto's van te maken, tellerklok had ik ruim binnen 5 minuten eruit :eusa_dance:


volgens mij een typisch 850 kwaaltje: rond km-teller/dagteller laat de verf (of wat het ook mag zijn) los.
en aangezien m'n km-teller niet goed meer functioneerd omdat die klem zit op de verf moet de tellerbak er ff uit...


eerst haal je schroefjes aan de zijkant eruit, 1 zit in het zwarte kapje, de andere er onder.
vervolgens haal je de schroefjes die bovenin de tellerunit zitten eruit
dan de 2 schroefjes die in het handschoenvak zitten
en ten slotte nog 4 schroefjes die achter de ventilatieroosters zitten (achter elk bovenste rooster zit 1 schroef)


vervolgens til je het dashboard op, maakt de stekker van de speakers los en je kunt het dashboard zo eraf tillen (speakers kun je gewoon laten zitten kwam ik later achter)


tot slot maak je de klemmen van de tellerunit los, en dan de 2 groene stekkers en til je zo de unit eruit ;D

oja het glas van de tellerunit is ook heel simpel, zitten rondom aan de buitenkant een stuk of wat schroefjes, die haal je eruit, en dan zitten er nog 2 aan de achterkant van de unit, dat zijn 2 torx schroeven die aan beide kanten naast het digitale display van klok/thermometer zitten (heb ik helaas geen foto van gemaakt) :eusa_wall:

maargoed, hoop dat jullie hier wat aan hebben en als je iets nog niet helemaal duidelijk is moet je maar ff vragen ;)

Immer ein Bimmer!

thuur

Fijn dat het gelukt is! :D

Maar die loslatende verf heb ik nog nooit gezien ???


Gr 8)

Steven850

Citaat van: thuur op 21-10-2007 20:42:52
Fijn dat het gelukt is! :D

Maar die loslatende verf heb ik nog nooit gezien ???


Gr 8)

vreemd, heb er nu al 3 gezien (incl. mijne) en die waren trouwens allemaal van bj '92...
Immer ein Bimmer!