Bak blijft in 5 staan

Gestart door Rik 850, 25-12-2007 10:54:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Rik 850

Ik heb een groot probleem. Na gisteren mijn glt uit 92 even een beetje op zijn staart te hebben getrapt, wil de auto niet meer uit zijn 5e versnelling. Probleem dus! Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik kan de pook nog bewegen van de 5 naar de achteruit alleen heeft dit geen effect, ik kan de pook niet meer naar links bewegen..

HELP HELP HELP!

Ronbroek

Voelt de koppeling anders aan ?

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Rik 850

Citaat van: Ronbroek op 25-12-2007 10:56:54
Voelt de koppeling anders aan ?
koppeling voelt nog gewoon aan. Die doet het ook nog prima, heb onlangs het druklager+drukgroep+platen vervangen

Jeroentjuh

Geen schakelkabel die eraf ligt?

Ronbroek

Ben even aan het spitten, ik kom ook zoiets tegen:

Citaat van: joebar op 25-08-2007 16:24:32
kun je nog wel de bak schakelen, zo niet, kan er een kabel geknapt zijn, of je houder op de bak waar de kabels aan vast zitten is uit mekaar gevallen ( zijn 2 losse beugeltjes die met een rubbertje in elkaar zitten) dit in het meest gunstige geval

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

dennis850estate

De bak wordt bedient met 2 kabels. 1 voor links naar rechts en 1 voor naar voren en naar achteren. kijk op de bak wat er gebeurt als je binnen iemand de pook laat bedienen. Haal eventueel de kabels los op de bak door het veerclipje te verwijderen. Beweeg de hefboompjes op de bak. Je moet ze met de hand kunnen bewegen. Beweeg ook de pook 1ns met de kabels losgekoppeld. je moet de pook dan vrij kunnen bewegen

Rik 850

Citaat van: Ronbroek op 25-12-2007 11:14:46
Ben even aan het spitten, ik kom ook zoiets tegen:

Citaat van: joebar op 25-08-2007 16:24:32
kun je nog wel de bak schakelen, zo niet, kan er een kabel geknapt zijn, of je houder op de bak waar de kabels aan vast zitten is uit mekaar gevallen ( zijn 2 losse beugeltjes die met een rubbertje in elkaar zitten) dit in het meest gunstige geval

Dit was het geval, er was een beugeltje losgetrild. Nu eerst even gerepareerd met tie-rips en na de kerst maar eens bij de sloop op zoek naar zo'n klein plaatje om hem weer vast te zetten. Of heeft iemand hier nog zo'n plaatje in een donor volvo zitten?

Bedankt voor alle info!


wepster

heb je een foto van welk plaatje ik denk namelijk dat ik er nog wel heb liggen voor je !!!!!!!!!!!!!


greets wepster

Rik 850

Citaat van: wepster op 25-12-2007 15:55:50
heb je een foto van welk plaatje ik denk namelijk dat ik er nog wel heb liggen voor je !!!!!!!!!!!!!


greets wepster


Ik kan op dit moment geen foto maken. Het is het plaatje dat over het kabelhoesje heenschuift om te voorkomen dat hij door het houdertje heen schuift.
(duidelijke omschrijving) :)

Het is een klein plaatje in de vorm van een u.

snap je welke ik bedoel?

Rik 850

Citaat van: Rik 850 op 25-12-2007 18:07:47
Citaat van: wepster op 25-12-2007 15:55:50
heb je een foto van welk plaatje ik denk namelijk dat ik er nog wel heb liggen voor je !!!!!!!!!!!!!


greets wepster


Ik kan op dit moment geen foto maken. Het is het plaatje dat over het kabelhoesje heenschuift om te voorkomen dat hij door het houdertje heen schuift.
(duidelijke omschrijving) :)

Het is een klein plaatje in de vorm van een u.

snap je welke ik bedoel?

Ik zal trouwens morgen even een foto maken!!!

Rik 850

Ik heb even een foto gemaakt. Het is nu gerepareerd met tie-rips!

:D