19" Falken Zomer Banden transport in -10C

Gestart door Barry_C70, 31-01-2008 07:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Barry_C70

My 19" Pegs with Falken summer tires are being stored at a friend's house about an hour from where I live. She's gonna be in the neighborhood next week and I thought that maybe she could bring them over since she's going to be here anyway. Thing is she'll be coming in one of those trucks that has a cooled storage area down to -10C

Might this cause a problem if they are transported in such cold conditions? is it wiser just to go pick them up myself?

ief

Voor 1 uurtje lijkt me dat toch niet echt een probleem; het kan buiten toch ook deze temperaturen aannemen? Of haal je dan ook je banden eraf als het zich plots ergens zou voordoen? ::)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Freakybaby

Ik zou wel handschoenen aandoen bij het uitladen tegen koude vingers, maar verder kan naar mijn mening geen kwaad, al helemaal niet voor een uur reistijd.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Barry_C70

Citaat van: ief op 31-01-2008 07:27:14
Voor 1 uurtje lijkt me dat toch niet echt een probleem; het kan buiten toch ook deze temperaturen aannemen? Of haal je dan ook je banden eraf als het zich plots ergens zou voordoen? ::)

but in normal conditions, the temp doesn't drop to -10 and then back up to 5 that quickly, hence why I ask.

-D©©©L-

Citaat van: Barry_C70 op 31-01-2008 07:43:11
Citaat van: ief op 31-01-2008 07:27:14
Voor 1 uurtje lijkt me dat toch niet echt een probleem; het kan buiten toch ook deze temperaturen aannemen? Of haal je dan ook je banden eraf als het zich plots ergens zou voordoen? ::)

but in normal conditions, the temp doesn't drop to -10 and then back up to 5 that quickly, hence why I ask.

Als je hem in een echte winter uit de garage haalt, een uurtje buiten parkeert en vervolgens weer binnen zet. Kom je toch aardig in de buurt.  Don't worry, je kan ook overdrijven. 

pwassink

/miereneukmodus aan

Mogen die banden daar weleens in vervoerd worden ?  :eusa_think:

In het kader van onder andere HACCP, GMP en andere kwaliteits en reinheidsregelingen voor de voedingsindustrie ?

/en weer uit
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

-10 oC is voor HACCP erg weinig. Die trailers staan meestal op -28 oC of nog lager.
Is ook geen probleem hoor, banden kunnen wel wat hebben in opslag.

Hoe denk je dat de banden van een vorkheftruck in de koelhuizen het uithouden ?

BartusKN

zolang ze niet BOEM zeggen is het goed denk ik :P hihi

Marc O.

#8
Citaat van: -D©©©L- op 01-02-2008 11:27:07
-10 oC is voor HACCP erg weinig. Die trailers staan meestal op -28 oC of nog lager.
Is ook geen probleem hoor, banden kunnen wel wat hebben in opslag.

Hoe denk je dat de banden van een vorkheftruck in de koelhuizen het uithouden ?

Ik heb zelf twee vrieshuizen en drie vriestrailers gehad. Normale temperatuur daarin bedraagt ca. -20gr Celsius. -28 is erg ongebruikelijk, zowel voor een vrieshuis als een vriestrailer.

Ik geloof inderdaad niet dat er onder onze heftrucks speciale banden lagen. Met andere woorden: ik zou me er niet al te druk om maken.
...The Nile isn't just a river in Africa...

pwassink

Citaat van: Marc O. op 01-02-2008 18:23:37
Citaat van: -D©©©L- op 01-02-2008 11:27:07
-10 oC is voor HACCP erg weinig. Die trailers staan meestal op -28 oC of nog lager.
Is ook geen probleem hoor, banden kunnen wel wat hebben in opslag.

Hoe denk je dat de banden van een vorkheftruck in de koelhuizen het uithouden ?

Ik heb zelf twee vrieshuizen en drie vriestrailers gehad. Normale temperatuur daarin bedraagt ca. -20gr Celsius. -28 is erg ongebruikelijk, zowel voor een vrieshuis als een vriestrailer.

Ik geloof inderdaad niet dat er onder onze heftrucks speciale banden lagen. Met andere woorden: ik zou me er niet al te druk om maken.

Maar mag je in een vlees/voedings-trailer banden vervoeren ?  :eusa_think:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Ronbroek


854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Marc O.

Citaat van: pwassink op 01-02-2008 20:11:36
Citaat van: Marc O. op 01-02-2008 18:23:37
Citaat van: -D©©©L- op 01-02-2008 11:27:07
-10 oC is voor HACCP erg weinig. Die trailers staan meestal op -28 oC of nog lager.
Is ook geen probleem hoor, banden kunnen wel wat hebben in opslag.

Hoe denk je dat de banden van een vorkheftruck in de koelhuizen het uithouden ?

Ik heb zelf twee vrieshuizen en drie vriestrailers gehad. Normale temperatuur daarin bedraagt ca. -20gr Celsius. -28 is erg ongebruikelijk, zowel voor een vrieshuis als een vriestrailer.

Ik geloof inderdaad niet dat er onder onze heftrucks speciale banden lagen. Met andere woorden: ik zou me er niet al te druk om maken.

Maar mag je in een vlees/voedings-trailer banden vervoeren ?  :eusa_think:

Of het mag weet ik eerlijk gezegd niet. Persoonlijk zou ik het niet in m'n oplegger willen hebben tenzij ze nieuw zijn en in kunststof folie zitten ofzo.
...The Nile isn't just a river in Africa...

M a r c

Citaat van: -D©©©L- op 01-02-2008 11:27:07
Hoe denk je dat de banden van een vorkheftruck in de koelhuizen het uithouden ?

Zijn die niet vol-rubber?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Marc O.

Citaat van: M a r c op 01-02-2008 20:19:54
Citaat van: -D©©©L- op 01-02-2008 11:27:07
Hoe denk je dat de banden van een vorkheftruck in de koelhuizen het uithouden ?

Zijn die niet vol-rubber?

Nope ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Citaat van: M a r c op 01-02-2008 20:19:54
Citaat van: -D©©©L- op 01-02-2008 11:27:07
Hoe denk je dat de banden van een vorkheftruck in de koelhuizen het uithouden ?

Zijn die niet vol-rubber?
En wat is dan je punt ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het