Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KART

Heb een 850R uit 1996 (met de 17 inch Vulcan velgen). Op dit moment liggen op de voorwielen Dunlop's en op de achterwielen Pirelli's (waarom weet ik niet, lagen er al op toen ik hem kocht). De voorbanden zijn aan vervanging toe en ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met verschillende merken. Ik heb het liefst een band met zo weinig mogelijk afrolgeluiden. Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

Dreamer

#1
Ik heb nu zelf voor Viking zitten. Deze zouden meer geluid hebben dan andere, maar daar kan ik niet over oordelen want ik kijk regelmatig op de toerenteller om te kijken of de motor nog wel loopt (ben diesel gewent). Ik krijg zoals het nu lijkt met twee weken nieuwe velgen en nieuwe Vredestein banden. Ik ga voor het Nederlands product. Zijn goed betaalbaar.

Alle hierboven gedane uitspraken zijn op persoonlijke titel.Gelijkenis met werkelijke personen dood of levend berust op toeval.Eventueel kwetsende uitspraken zijn niet als zodanig bedoeld.

Joeri

#2
Viking ? Bij de Sprint geweest ?  ;)
Ik heb zelf Euro-Tyfoon (wat??) laten monteren bij de Sprint. 4 banden voor 85 euro per stuk all-in maatje 205 16 inch. Ik ben er best tevreden over. Goede grip, nat wegdenk nog niet echt gehad maar is ook wel goed. Iets meer geluid als een duurdere "merk" band.
Ik ga ook voor een degelijk B-band i.p.v. A-band aangezien ik niet het geld over heb voor een band van 150 euro per stuk  :o Ben geen hardrijder en heb maar een 2 litertje dus ik heb ook geen top formule 1 band nodig vindt ik zelf  8)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Mellow_yellow

#3
Vandaag een paar bandjes besteld; 225/35ZR18 Good Year Eagle F1. Kosten 195 euro per stuk..... auw!

Joeri

#4
Auwwwwwwauwwwwwwww Sjemig, je moet er wat voor over hebben heh  :-/ Ik heb het geld (nog) niet. Alle giften zijn welkom !!

edit: Deze ?? : EAGLE F1 GSD-3 225/35 R18 87Y XL
kosten 225.90 bij autobandenmarkt.nl. Geen slechte deal gemaakt dus  :o
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Johann

#5
;D

Tsja, zoek ook nog een sponsor...
Net 4 nieuwe Pirelli P7000 "Reinforced" 215/35-18 onder de 850 gezet, €200,- per stuk incl. 2 x balanceren en montage.

Joris_Scholte

#6
Ik heb gewoon Bridgestone Potenza rondom.
Het hele jaar de R in de maand

Dreamer

#7
Er zijn weinig mensen die Vredestein monteren. Waarom niet?
Alle hierboven gedane uitspraken zijn op persoonlijke titel.Gelijkenis met werkelijke personen dood of levend berust op toeval.Eventueel kwetsende uitspraken zijn niet als zodanig bedoeld.

Joris_Scholte

#8
Ik had andere velgen gekocht, en mijn oude banden hadden een afwijkende maat; werd dus nieuwe banden. Een maat van me beunt af en toe bij in een garage, en kon de Potenza's voor inkoopprijs krijgen. Opleggen hebben we samen gedaan. Bovendien rijdt Michael Schumacher ook op Potenza's... ;)
Het hele jaar de R in de maand

Reitse

#9
CiteerEr zijn weinig mensen die Vredestein monteren. Waarom niet?
Totdat ik hier kwam had iedereen die ik sprak over auto's Michelins om de velgjes liggen. En het bevalt prima, so why change a winning team... :D
Overigens zegt dit niets over de kwaliteit van andere banden! ;)

PieT111

#10
Toen ik hem kocht (T5 '94) lagen er Toyo's onder en die heb ik later vervangen door de Michelin Pilot Primacy en die bevallen mij prima, is ook de band die er origineel onder ligt volgens mij.
Busje komt zo!

Roy V70R

#11
Ik heb sinds twee maand Nokian NRZI 215-45-17, bevallen mij uitstekend. [smiley=cwm12.gif]
Zeer goede grip en bijna geen afrolgeluid.
Prijs cà €. 180.00 per stuk.

Groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

PJ-T5R

#12
CiteerIk heb sinds twee maand Nokian NRZI 215-45-17, bevallen mij uitstekend. [smiley=cwm12.gif]
Zeer goede grip en bijna geen afrolgeluid.
Prijs cà €. 180.00 per stuk.

Groeten roy.
2 stuks Nokian NRZI in de maat 215-40-17 €258 incl.alles.
Euromaster.
Prima bandentrouwens.

PJ

FelixB

#13
Rijdt al 80.000 km in een R.

Had 215 - 45/17 Goodyears en heb nu weer originele Pirelli's 205-45/17. Deze bevallen mij prima en lopen niet aan met het insturen zoals de vorige wel deden.

Ik hoor het wel welke je hebt gekozen.

Groeten, Felix
855R & C70 T5 cabrio automaat

ed

#14
Kart,

Het probleem met de pirelli's is dat deze nogal snel kapot gaan op de wangen. Daarnaast gaan ze na verloop van tijd cuppen, wat weer veel lawaai maakt.
Ik rijd zelf met Michelin Pilot sport in de originele maat (205/45/17).
Ik stap niet snel over op een andere maat. Dit kan namelijk gepaard gaan met andere eigenschappen (zoekerig, aanlopen).
Deze kosten € 186,-/stuk incl montage/balanceren. Zijn vrij stil (voor een sportieve band), en het voordeel van Michelin is dat ze heel lang rond blijven zonder cuppen enz.
Onbekende banden zou ik persoonlijk niet snel kiezen, aangezien de kwaliteit niet voorspelbaar is, tenzij iemand goede ervaringen heeft natuurlijk.
Volgens mij is het met banden: "alle waar naar zijn geld".

Succes,

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!