mn dochter wil een 850!!

Gestart door marcelV70R, 28-05-2008 18:51:36

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Man, man, ik lig hier echt dubbel van het  lachen!  ;D ;D :eusa_clap: :eusa_dance:

Ronbroek

Citaat van: Nunki op 28-05-2008 18:57:58
Leuk!
Ik weet nog een hele leuke T-5 estate voor 3500  :evil:

Een dame van 18 met 240 pk op pad sturen   :eusa_shifty:

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Freakybaby

Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

elianmars

Eugene

Citaat van: Ronbroek op 28-05-2008 23:50:20
Leuk!

Ach, moet kunnen... Sanne had een uur na het behalen van haar rijbewijs een 300pk Volvo om een stukje mee te gaan oefenen ;D

If it's not blown, it sucks...

R o b

Citaat van: Eugene op 29-05-2008 08:49:40
Citaat van: Ronbroek op 28-05-2008 23:50:20
Leuk!

Ach, moet kunnen... Sanne had een uur na het behalen van haar rijbewijs een 300pk Volvo om een stukje mee te gaan oefenen ;D

Mijn vrouwtje rijd met 230pk rond.....haar 1e auto :) .......... komt wel goed dus!

Jeroen V70

Waar is de tijd gebleven dat je in een oude Mini of 500-tje begon.

Ja ik ben misschien een beetje jaloers ;D ;D
Racing is life, everything in between is just waiting

rifwachter

gewoon de auto van pa pakken !
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

850 TDI Estate

Ik denk dat veel verzekeraars iemand van 18 die net haar rijbewijs heeft niet graag verzekeren als deze een kleine 240 pk's onder de kap hebben.

Tenminste mij werd (lang lang geleden) gevraag hoevel PK's mijn wagen had (170) omdat het gewicht in ratio moest zijn met het aantal PK's.

Dit zal wellicht verschillen per verzekeraar, maar persoonlijk zou ik mijn dochter niet bij het net hebben van een rijbewijs op pad sturen met een Turbo... die zou ik lekker zelf houden! :D
Daarnaast is de mijne pas 5, maar al wel helemaal gek op Volvo's.
(zij herkent dan ook het geluid van mijn wagen wanneer ik aan kom rijden, weet het verschil tussen een 440, 460, 700 serie, 850 en 900 serie) :D Da's opvoeding dames en heren!!! :D :D :D :D
The internet is a great way to get on the net."
- Bob Dole, Republican presidential candidate

Joris_Scholte

Verstandige keuze van Kim!  :eusa_clap:
Het hele jaar de R in de maand

willow

Citaat van: schotpoort-zutphen op 29-05-2008 11:06:48

gewoon de auto van pa pakken !

Dat doet ze al een aantal jaren, en vind het een super gaaf gezicht. :eusa_clap:

Jeff

Over het verzekeren, kan je ook gewoon op pa of ma der naam zetten hoor... In het begin is het toch niet te betalen... Tenzei je een mooie regeling via Defensie kan treffen...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Turbo-Geek

Een serieus antwoord.

Het staat iedereen vrij om te kiezen wat ze willen maar als ik een advies zou moeten geven dan raad ik een 850 zeker niet aan voor een beginnende automobiliste van 18 jaar.
Waarom niet ? Te groot, te zwaar, zeker niet de zuinigste en ik vind persoonlijk dat het niet iets is wat bij een 18 jarige meid past maar dat is een kwestie van smaak.

Als beginnende bestuurder heb je denk ik meer baat bij een kleinere, lichtere auto. Een 850 is meer een auto die je koopt met een doel zoals veel ruimte, comfort en meer van dat soort zaken, doorgaans niet de zaken die een prio hebben bij een 18 jarige.
Om maar te zwijgen over de verzekering (WA=gewicht), WB en het verbuik.
Ze zal nu maandelijks best wel wat vaste lasten hebben aan een 850 voor ruimte die ze hoogstwaarschijnlijk niet gebruikt, en de nodige ongemakken vwb parkeren met zo'n relatief grote auto.
Leuk om te zeggen dat je een grote bak rijd op je 18e maar als je functioneel en rationeel erover denkt dan vind ik dat de 850 verre van ideaal is.
Je kan die centen die je maandelijks dan weggooit beter gebruiken om dan door te sparen voor de auto die je later toch echt wilt hebben maar meestal net na het behalen van het rijbewijs buiten bereik ligt.

Ik zal wel ge-flamed worden voor mijn betoog maar dat boeit me niet zo, ik geef 'wederom' mij eerlijke persoonlijk mening en laat die niet beinvloeden door mijn persoonlijk liefde voor mijn 850 want er zijn veel meer goede wagens, zeker als je 18 bent en je eigenlijk nog moet leren rijden.
Dat laatste geld vooral voor mensen met enkelt een militair rijbewijs die vaak nog ERG veel te leren hebben op de Nederlandse weg vergeleken met 18 jarige CBR getoeste kandidaten.
Ik praat uit ervaring (18 jaar bij dat bedrijf).
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

pooh

Ik denkt dat je je 18 jarige dochter graag in een veilige auto alla de volvo 850 ziet rijden ipv een opgefokte subaru justy  ;)

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

Turbo-Geek

Goh, een mooie vergelijking Pooh ... Een zinvolle bijdrage.
  The things you own end up Owning you !