ratelend geluid bij koppelen

Gestart door canecorso, 18-06-2008 00:16:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

canecorso

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb er een nieuw geluid bij. Met het intrappen van de koppeling komt er een ratelend geluid vanonder de motorkap vandaan ; versnellingsbak/koppeling. Halverwege de slag bij het intrappen houdt het weer op. Meest duidelijk hoorbaar bij vrijstand. Doet verder alles prima. Schakelt en koppelt goed en geen olie verlies. Versnellingsbak is vorig jaar vervangen door een ruil bak en koppeling/druk groep vernieuwd.Wie heeft een tip of een zelfde ervaring.

Ciao Eric
Ciao Eric

UserID6342

Druklager defect ??  gebeurt wel meer....

)()()sT

Dat dacht ik ook.... Maar zijn koppeling (met toebehoren hoop ik toch) is vorig jaar vervangen.

Toch vreemd... geluiden wijzen voor mij op een druklager idd.

canecorso

alles is destijds vernieuwd en er heb er een 30.000 mee gereden. Rare is dat het geluid alleen te horen is bij  het intrappen en dan tot halverwege en is dan  weer weg. Nogmaals goed geluisterd en doet het ook bij het schakelen ; dus niet alleen in vrij stand.
Ciao Eric

sas

Nog binnen het jaar voor eventuele garantie?
Maar ja, beetje ratelen is wel normaal, alleen is dat dan bij koppeling lós en niet bij intrappen.

UserID6342

Het zou evt. ook nog het price-aslager kunnen zijn, maar het gaat te ver om zo een goede diagnose te stellen zonder het geluid daadwerkelijk te horen.  Rij er eens mee langs een garage, wellicht weten zij zo wat het is.

canecorso

bij garage geweest en........... ??? advies kijken of het toe gaat nemen met de kms.
Ciao Eric