Ik maak me eigenlijk niet zo druk over spam. Als ik zie wat er dagelijks in je brievenbus kan vallen aan oud papier, en daar hoor je dan weer niemand over. Ik gebruik geen spam-filter, ik gebruik alleen de 'Ongewenste mail'-optie uit Outlook (2007). Die rangeert per dag zo'n 10 a 20 mailtjes naar de daarvoor bestemde map. Niet slecht met 13 accounts, lijkt me.
Verder: ik werk als systeem-analist bij een groot productiebedrijf in het oosten van het land. Werkzaamheden: databaseinrichting, programmeren van de gebruikersinterface, sturen van de productielijn van verkoop tot gereed product. Programmeren doen we bij ons in Magic, onderliggende database is Pervasive (voorheen Btrieve). Zelf ondertussen 12 jaar ervaring opgebouwd met Magic V5, V6, V7, V8, V9 en V10. Wij werken momenteel in V9 (SP6b).
Nadeel van dit hoekje is dus dat jan en alleman hier hun computerprobleem gaan dumpen, waarvan ze dan verwachten dat wij ze op gaan lossen. Het probleem op bijna alle verjaardagen. Vorig jaar bij een BBQ bij m'n broer het laatste gevalletje afgewimpeld:
"Jij zit toch in de computers?"
"Ja, hoezo?"
"Zou jij naar de laptop van mijn vrouw kunnen kijken. Er is iets niet goed met het netwerk of zoiets."
"Wat doe jij dan voor werk?"
"Ik ben metselaar."
"Mooi! Kom jij dan even een muurtje bij me metselen?"
"Wat? Zo maar even?"
"Ja."
"Nou, ik ga niet zo maar voor niets een beetje bij een ander zitten metselen."
"Nee, en ik ga dus niet bij een ander zo maar voor niets naar een laptop kijken."
Hij is verder gelopen.