Overigens is het m.i. ook onzin om een router te kopen die gigantische snelheden (108Mbps??) aankan. Downloaden gaat niet sneller dan de langzaamste schakel en in de meeste gevallen is dat gewoon de internetverbinding zelf (meestal niet meer dan 8Mbps ofzo). Anders wordt het natuurlijk als je veel intern netwerkverkeer hebt, bijvoorbeeld naar een andere pc thuis.
En dan nog, hoeveel haast kun je hebben? In het ergste geval gebruik je dan gewoon het gympie-netwerk.
Nu mag ik misschien een IT nerd zijn, maar dat is idd de reden voor mij geweest om overal in huis draadjes aan te laten leggen. Al mijn data staat op mijn server (even foto's van de camera trekken = 2 Gb, en ook mijn .pst bestand staat centraal) en ik merk duidelijk verschil. Maar ik merk zelfs al bij sites als youtube of streamen van internet radio dat het aanzienlijk scheelt.
In principe kan ik aanraden om 1 merk te nemen. Koop dus een router + netwerkkaart in dezelfde serie / van hetzelfde merk.
Hmmm........ik zou juist geneigd zijn om het spul dat alleen maar "met-elkaar-werkt-en-anders-niet" te laten liggen. Bij goede merken, die Yits hierboven al noemde, zou je dergelijke problemen niet mogen krijgen.
Je hebt me hier verkeerd begrepen. Stel je voor dat Claudia érgens een probleem mee heeft. Ik schat de kans groot in dat "men" inkompatibilitet tussen router en NIC gaat vermoeden, en haar vervolgens met een kluitje het riet in gaat sturen (bv: koop maar eerst 'ns een nieuwe router) voordat er gezocht gaat worden naar de ware aard van het probleem.
@ Claudia: en die Linksys dingen zien er nog best wel grappig uit (hoop wel voor je dat hij in 'n kast komt te staan

)