lampje dashboard kapotte lamp

Gestart door macdriver, 07-09-2008 13:14:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

macdriver

is het normaal als ik mijn koplampen uitzet waar een hid kit inzit er tijdens het uitzetten eerst het lampje voor een kapotte lamp aan gaat op het dashboard.
De kit zelf werkt perfect dus is naar mijn inzien goed aangesloten
mvg rene
??? ???

Turbo-Geek

Is niet normaal maar het is niet vreemd dat 'lamp defect' module niet meer 100% werkt als er iets verandert is aan de verlichting.
Hoe die module precies werkt weet ik niet maar hij meet iets (weerstand ?) en zodra het niet klopt dan geeft hij een melding dat er een lamp defect zou moeten zijn.

Ik heb de module al een tijdje netjes buitenspel gezet, vind het zo jaren 80 en echt vertrouwen erop doe ik toch niet.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

macdriver

oke maar als de verlichting aanstaat heb ik geen lampje branden op mijn dashboard het is alleen als ik de schakelaar op 0 zet dan brand het lamje heel even en gaat dan uit

BartusKN

Mogelijk dat bij het uizetten de spanning er langzaam af gaat. En de module ziet dus een te laat voltage, en gaat branden even, tot hij uit is. En dan heeft hij weer een waarde 0 en is het weer goed.

leek mij een logische verklaring

macdriver

zou kunnen want als je de verlichting aan hebt staan geen lampje.
ik was alleen bang dat ik wat over het hoof had gezien bij het aansluiten maar dan zou ik ook storing moeten hebben als de lampen branden.
Waarschijnlijk is het iets om geen zorgen over te maken en je krijgt er een mooie lichtbundel voor terug ;D