v70 nieuw op 850

Gestart door darius, 12-09-2008 15:54:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

darius

hallo
Ook al op ander forum gepost.
Wielen van een nieuwer type v70 7.5*17*49 met 225/45 banden past dat op mn 855tdi of gaat er dan vanalles kapot ?
groet darius
No show, only go.

Turbobiker

Kapot niet zozeer, of direct, maar ze zijn erg hoog en staan ver naar binnen, gaat niet heel mooi passen. Aanloopgeluiden zullen je deel zijn.

Maar het oog wil ook wat...
De Tussenpaus

darius

kan ik dan eventueel spacers gebruiken ?  ??? ???
No show, only go.

darius

Hallo

Heb begrepen dat de problemen vooral bij de voorwielen spelen.. Ik zou voor wat lagere banden kunnen steken. Als ik dat zou doen rijdt de auto dan nog optimaal ?
mvrgr darius
No show, only go.

Emiel

215/45/17 eronder gooien en evt. spacers op de achteras.

225 is te breed.

darius

Het is een moeilijk onderwerp waar al veel over gezegd is zie ik op het forum. Zou ik niet eerst deze banden kunnen "oprijden" en dan naar de 215 overstappen. De een zegt het gaat de ander zegt het gaat niet. Ik kan het nog niet proberen de auto wordt pas volgende week afgeleverd.
De spacers hoe dik ? En moeten er dan ook langere wiel bouten gebruikt ?
No show, only go.

Emiel

Ik heb -lang geleden- met 225/45/17 op 7.5J Comets ET43 gereden, bij inveren zat ie vast in de wielkast achter, voor hetzelfde met inveren. Teven liep het ontzettend aan met insturen. Auto was destijds een beetje verlaagd, dat wel.

ET49 staat net teveel naar binnen, vooral achter kan dat verkeerd uitkomen. Je moet naar een negatievere ET waarde toe om dat te voorkomen. Een 5mm spacer maakt ET44, en dat moet zeker goedgaan. Langere bouten heb je met 5mm spacers niet nodig.

darius

Het loopt inderdaad voor aan bij maximaal insturen. Maar achter heb ik geen problemen. De auto is niet verlaagd. Heb ook geen spacers gebruikt. :eusa_wall:
No show, only go.