Een klusje wat al maanden in de planning stond: nieuw interieur plaatsen. Een 'makkelijk' klusje.
Benodigdheden:
Dopsleutel 14 en 17
Steek/Ring 12
2 schroevendraaiers.
De stoelen. Dit is in een half uurtje gepiept.

Schuif het kapje vooraan naar voren. Dit geeft je de ruimte om de bout met dop 14 los te draaien.

Het kapje tegen de middenconsole kan naar achteren geschoven.
Die tegen de deurstijl eerst een stukje naar binnen en dan naar achteren.
Ook hier dop 14.

Kantel de stoel om het stekkertje eronder los te halen.

Til de stoel uit de auto, de gordel zit nog vast, maar deze is makkelijker los te halen met sleutel 12 als je de stoel eruit hebt.

Het kapje aan de zijkant kun je verwijderen door deze aan de voorkant omhoog te trekken en daarna aan de achterkant eraf te schuiven. De bescherming voor de airbag zit in dit kapje.
Plaatsen
Nu je de oude stoelen eruit hebt gehaald, kun je de nieuwe plaatsen volgens bovenstaande stappen (maar dan omgekeerde volgorde, he). Kind kan de was doen. Vergeet de stekkertjes niet.
De achterbank
Klap de zitting naar voren en verwijder de oranje borgingen door ze omhoog te trekken. 2 hebben een stekkertje, 2 niet.
De zittingsdelen kun je er nu zo uit tillen.

Verwijder beide zijdelen door de bovenkant krachtig naar je toe te trekken.
Daarna kun je de delen zo omhoog tillen.
Draai de gordelbevestigingen los. Buitenzijden dop 14, middelste dop 17.
So far for the easy part...

Als je nu de rugleuning neerklapt, zie je, ter hoogte van het scharnierpunt een metalen borging zitten.
Deze moet je omhoog trekken, maar denk eraan dat je met een 2e schroevendraaier het palletje aan de
onderkant naar binnen duwt. Zie hieronder een plaatje dat ik van Marcel kreeg.

Wees voorzichtig, ik brak er een deel vanaf en heb vervolgens 1.5 uur zitten prutsen om het eruit te krijgen!
Als de borging verwijderd is, kun je het rugleuningdeel theoretisch als volgt verwijderen:
'Duw de rugleuning naar buiten en trek deze omhoog in de buitenste bevestiging'.
De praktijk: wrik krachtig heen en weer met het ding en ineens laat-ie los. Er zit een pal onderaan het rechterdeel dat, door een oog, in het linkerdeel steekt.
Het plaatsen van de rugleuning gaat idem. Wrikken en duwen. Het scharnierpunt is, door een vervelende veer, net te ver naar voren gedraaid om mooi in de daarvoor bestemde houder te vallen. Bevestig de gordels weer.
Als je de rugleuning er weer in hebt, is het een koud kunstje om de zitting en zijdelen terug te plaatsen. Vergeet niet om de scharnierpunten opnieuw te borgen, want ik vermoed dat de rugleuning anders losschiet als je de achterbank neerklapt.
Met dank aan Marcel en Dennis (voor het interieur en de tips)