Over winterbanden in Duitsland

Gestart door Ben, 03-11-2008 17:22:26

Vorige topic - Volgende topic

Daniel480

Winterbanden zijn in duitsland niet verplicht.

Je bent wel verplicht de juiste uitrusting te hebben in winterse omstandigheden.

Dus eigenlijk moet je op winterbanden rijden, anders laat je je kist maar staan als het sneeuwt.

Als je op een thuiskomer rijdt doe je niets fout. je hebt dan toch 3 winterbanden op je auto.

Dat is pech, en is zeker niet geregeld in de StVo.

Freakybaby

Citaat van: widebody op 02-12-2008 21:09:56
Nederlanders kunnen ook punten "sparen" in Flensburg, geloof me maar. Kan leiden tot rijverbod voor t duitse grondgebied.

Mzzl

Marc

Ook ervaringsdeskundige? Vroeger ('98) kreeg je je NL rijbewijs zelfs met een mooi gat erin terug en mocht je dus een nieuwe aanvragen  >:(
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Freakybaby

Citaat van: Daniel480 op 03-01-2009 22:59:48
Winterbanden zijn in duitsland niet verplicht.

Je bent wel verplicht de juiste uitrusting te hebben in winterse omstandigheden.

Dus eigenlijk moet je op winterbanden rijden, anders laat je je kist maar staan als het sneeuwt.

Als je op een thuiskomer rijdt doe je niets fout. je hebt dan toch 3 winterbanden op je auto.

Dat is pech, en is zeker niet geregeld in de StVo.

Het zou mij niets verbazen als je tot de eerst volgende mogelijkheid mag rijden met een thuiskomer. Daarna moet je weer braaf winterbandjes voeren. De laatste 400 km naar huis op een thuiskomer is dus NOT DONE voor wat ik verwacht van de duitse wetgeving. En dan moet je al helemaal niet hard gaan rijden..
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Daniel480

dat mag ook in NL zeker niet.

In Duitsland mag je met 80 km/h 80km ver met een thuiskomer rijden. dat moet genoeg zijn om een bandenboer te vinden.

Maar je kan geen straf verwachten als je met een thuiskomer in de sneeuw een ongeluk hebt. Als je maar winterbanden hebt.  Dat bedoel ik met dat het in de StVo niet geregeld is.

thuur

Citaat van: Daniel480 op 03-01-2009 23:10:20

In Duitsland mag je met 80 km/h 80km ver met een thuiskomer rijden. dat moet genoeg zijn om een bandenboer te vinden.

Dan zeg je toch dat je 2 kilometer geleden een platte band hebt gehad. Wie gaat aantonen dat dat niet zo is?

Gr 8)

Jans Duiven

Citaat van: thuur op 04-01-2009 00:19:55
Citaat van: Daniel480 op 03-01-2009 23:10:20

Dan zeg je toch dat je 2 kilometer geleden een platte band hebt gehad. Wie gaat aantonen dat dat niet zo is?
Gr 8)

Dat is heel gemakkelijk aan te tonen, maar dat weet jij niet.  ;D

Hans