de winterstand

Gestart door victorschut, 23-11-2008 20:33:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

victorschut

Wie kan me vertellen wat de W stand van een automatische versnellingsbak precies doet.

Wat ik merk is dat hij veel "voorzichtiger" het vermogen overbrengt. Gebeurt dit via de computer of via de automatische bak.

Wat is met deze gladheid aan te bevelen qua keuze van het automaten programma?

Groet


Victor

S. Brouwer

als ik het goed heb start je in de 2e versnelling wanneer je de winterstand inschakelt.

Dus dat is alleen nodig wanneer je anders niet wegkomt, voor de rest gewoon in D zetten en rijden maar.

mehn

Staat in het instructieboekje...

Vooruit dan maar. Als de winterstand is ingeschakeld dan:

1. Trekt de auto op in de 3 en schakelt de bak door naar de 4 als de pook in D staat,
2. Trekt de auto op in de 2 en schakelt de bak NIET door als de pook in 3 staat,
3. Trekt de auto op in de 1 en schakelt de bak NIET door als de pook in L staat.

In D en 3 is de kickdown beschikbaar.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

christien

als het oranje pijltje na schakelen niet uit gaat
weet iemand dan de oorzaak
van winterstand naar de gewone stand d b.v
eddy

Jur

staat ie niet gewoon in de 3 of de L? Dan brand het pijltje ook. Anders even zoek op het forum naar de standenschakelaar. Die kan defect raken.
bv. http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,11278.0.html

victorschut

He bedankt allemaal,

Eigenlijk is de w stand dus via de bak geregeld en is het vergelijkbaar met het wegrijden in z'n twee met een gewone bak met slippende koppeling. Er wordt dus geen vermogens vermindering via de computer gebruikt maar het is puur een versnellingsbak verhaal.

Bovendien kan je in stand 3 en stand L tractie behouden mocht je in de slip raken?? Of zie ik dat verkeerd? :eusa_think:

Bedankt


groet


victor

mehn

De ECU van de automaat regelt de W-stand. Is gewoon een ander programma, net als de keuze tussen de E en S stand.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: