Heb tdi laten tunen

Gestart door TM665, 01-12-2008 06:09:14

Vorige topic - Volgende topic

TM665

Ik heb de V70 tdi laten tunen. Ik heb er het maximale uit laten halen. Nu zit ik met het probleem dat het vliegwiel begint te dreunen als ik onderin toern doortrek. Dit gebeurd vooral in de 4 en helmaal in de 5. Ik vind het eerlijk gezegd waardeloos. Nu kan ik het iets terug laten zetten, maar wat heb ik dan nog over? Weet iemand raad?

Turbo-Geek

Bespreek dit met de tuner ... Die kan je hier meer over vertellen neem ik aan.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Gunnar

Wie heeft hem zo weg laten rijden? Dat is gegarandeerd stukken rijden zo'n tuning.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

daytonawim

Hoe diep zit je dan in je toeren als je gaat doortrekken ???

)()()sT

bupozaanstad

Je kan wel zeggen tegen de tuner dat je het maximale er uit wil halen maar als je nog lang van je diesel wil genieten dan zou ik toch een paar stapjes terug doen. Zo gaat ie zeker niet lang mee. Welke tuner ben je geweest want ik weet wel dat dit bij bv Rica niet zou gebeuren. Lijkt me dat je bij een beun de haas bent geweest als ze je zo de weg op sturen.

R o b

180 Nm is niet echt veel lijkt me....verder zou ik weer naar ori gaan en eerst eens je stage 0 eens goed gaan uitvoeren. Het kan goed aan je auto liggen btw.........

Welke Tuner gaat het om!?

Vertigo

180Nm terwijl de motor standaard 290Nm levert? da's geen tuning, maar downgraden.....

TM665

380NM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Excuses voor mijn gezwets, ik weet ook niet waarom, maar het is ongeveer 380nm. Zal het even aanpassen...

Vertigo

Citaat van: TM665 op 01-12-2008 19:28:12
380NM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Excuses voor mijn gezwets, ik weet ook niet waarom, maar het is ongeveer 380nm. Zal het even aanpassen...

380Nm is ook niet wereldschokkend....

Maar zou wel even terug gaan, want de wagen hoort gewoon goed afgeleverd te worden door de tuner.

elianmars

Je hebt nog steeds niet verteld waar je de wagen hebt laten tunen  ;)

Ik ben bij Fasttech geweest en het eerste wat ze me vertelden was dat het niet verstandig zou zijn om het uiterste er uit te halen, in verband met het vliegwiel.

De tuning die zij gedaan hebben bevalt me zeer goed. De wagen trekt nog steeds heel goed, is verbazingwekkend snel en rijdt probleemloos.

Gunnar

Het is niet omdat de klant iets vraagt dat je daarom een tuning moet afleveren die de auto kapotmaakt.
Het is de bedoeling dat je dan aan de klant uitlegt waarom zoiets niet gaat en tot hoever je wel kan gaan.
Ik krijg soms ook de vraag toerentalbegrenzingen van diesels omhoog te leggen en andere gekke dingen, het is niet verkeerd zoiets te weigeren en in overleg te gaan. Over het algemeen vindt met het achteraf beter dat ze gewaarschuwd zijn en het niet gebeurd is.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

PininFan

Toen ik mijn VW tdi met 350k met de originele koppeling en vliegwiel wilde laten tunen werd dit terecht geweigerd. Ik zou ogenblikkelijk de boel kapot trekken. Alleen al het vliegwiel van deze motoren kost iets van 1000 e. Blijft natuurlijk dat hij zonder tuning ook niet het eeuwige leven heeft. Je kunt dus overwegen niet de tuning te downgraden maar de koppeling (en vliegwiel) te vernieuwen.

Uiteindelijk was dat samen met de andere lange en dure lijst van dingen to do de reden afscheid van deze vw te nemen. De ruil voor een V70 benzine is bepaald geen straf.

VolvoDeMio

Citaat van: TM665 op 01-12-2008 06:09:14
Ik heb de V70 tdi laten tunen. Ik heb er het maximale uit laten halen. Nu zit ik met het probleem dat het vliegwiel begint te dreunen als ik onderin toern doortrek. Dit gebeurd vooral in de 4 en helmaal in de 5. Ik vind het eerlijk gezegd waardeloos. Nu kan ik het iets terug laten zetten, maar wat heb ik dan nog over? Weet iemand raad?

Weet je zeker dat het dreunen veroorzaakt wordt door het vliegwiel?

[deels off topic]
Sinds het chippen van mijn tdi (door Rica, 362 dkm, waarschijnlijk originele koppeling) heb ik af en toe in de hogere versnelling ook een geluid/trilling. Die is het best te omschrijven als een donkere brom icm. een zeer lichte trilling (hoewel je dat als dreunen zou kunnen omschrijven).

EDIT: Inmiddels lijkt het vastzetten van een loshangende plaat die tegen de aandrijfas rechts aan kon komen (i.c.m. een slechte motorsteun rechts) het probleem verholpen te hebben. Binnenkort ook een nieuwe motorsteun rechts.

Bij mij treedt het echter pas op als het gaspedaal over de helft ingetrapt is en dan snel richting vloermat gedrukt wordt. Dat lijkt in het andere eind van het toerenbereik te zijn dan bij jou...)
[weer geheel on topic]

Ludo

Citaat van: TM665 op 21-12-2008 10:12:30
Het enige waar ik last van heb is dat door het vermogen de auto bijna niet meer te houden is als ik optrek. Als ik even een auto inhaal in de 2 of 3, dan moet ik het stuur heel goed vast houden.

mogelijke oorzaken hiervan zijn:
-speling op de draagarmen?.
-niet goed uitgelijnd.
-slechte schokdempers.
-gebroken veerschotelrubbers.
...