Co2 blussing op je intercooler!

Gestart door L@rs, 12-10-2003 14:20:48

Vorige topic - Volgende topic

L@rs

Ben met een project bezig samen met een vriend:
Co2 blussing door een ringleiding op je intercooler?
Zou het werken? Ik heb verhalen gehoord van +-50 pk meer zonder gevaar.... Hoe denken jullie erover? Laat het me weten........
groeten lars

Johann

Citaat van: L@rs op 12-10-2003 14:20:48Ik heb verhalen gehoord van +-50 pk meer zonder gevaar....

Denk ut niet.. ;)
Dan mag je wel je chip en injecteurs laten aanpassen.

Je weet wel hoe je auto bij koud weer z'n werk doet, dit is wat je kunt winnen bij warmer weer.
Ik blijf het lapmiddelen vinden voor dagelijks gebruik.
Bij sprint wedstrijden gebruiken ze dit om de inlaat koud te houden voor de start.
Hou er wel rekening mee, afhankelijk van de kosten van een "refill" kon het op de langere termijn wel eens een duur grapje worden.

Entuscan

Dat systeem bestaat commercieel gewoon al. Beetje een cheapo NOS N-tercooler eigenlijk.

Op een US forum was er daar een inkoopactie van. (poging tot eigenlijk)

Blijkbaar ben ik de enige die er aan denkt wat een misselijk makende geur Co² gas wel heeft.
Nos daarintegen is vrijwel reukloos en mits verdamping in de openlucht onschadelijk.

Co² daarentegen :barf: die geur komt toch altijd in het ventilatie systeem terecht  en zodus in de wagen. Mag je nog zoveel pk's winnen als je wil ... ik rij toch liever zonder misselijk gevoel.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Entuscan

Citaat van: Ludo op 12-10-2003 14:38:04
.....ik ben juist op zoek naar minder koude inlaatlucht.  :-X
??? Loop't hem te arm Ludo?

L@rs

ik vraag ook jullie mening dus vandaar..........

Entuscan

Citaat van: L@rs op 12-10-2003 18:21:33
ik vraag ook jullie mening dus vandaar..........
... dat je hem krijgt :)

Neen dat van die geur wordt blijkbaar overal vergeten... Us fora enz waren ze der ook over bezig tot ik die opmerking maakte daarna werd het heeel stil errond.

Het staat ook nergens bij die dingen :( Op zich is het een goedkoop en makkelijker alternatief dan Nos.
Vloeibaar/vast Co² is ongeveer om en bij de -80°C dus leuk om te koelen
Het is erg goedkoop en makkelijk aan te raken.
Zeker in vaste vorm (beter bekend als droog ijs)

Marc 0101.001

Lars, je mag wel opletten dat je radiateur niet bevriest.... Koelvloeistof is maar veilig tot -36 graden  ;)

L@rs

dus een kortstondige stoot zal je moeten handhaven........ (het is ook niet voor mijn auto, voor een saab 900 turbo)

L@rs

Citaat van: Entuscan op 12-10-2003 14:47:04
Dat systeem bestaat commercieel gewoon al. Beetje een cheapo NOS N-tercooler eigenlijk.

Op een US forum was er daar een inkoopactie van. (poging tot eigenlijk)

Blijkbaar ben ik de enige die er aan denkt wat een misselijk makende geur Co² gas wel heeft.
Nos daarintegen is vrijwel reukloos en mits verdamping in de openlucht onschadelijk.

Co² daarentegen :barf: die geur komt toch altijd in het ventilatie systeem terecht  en zodus in de wagen. Mag je nog zoveel pk's winnen als je wil ... ik rij toch liever zonder misselijk gevoel.

Inderdaad ben jij de ENIGE die daar aan denkt want ergens in mijn achterhoofd wist ik dat co2 geurloos is en geen aanslag nalaat. dus ik navraag gedaan voor de zekerheid, "Co2 is reuk en geurloos mits het produkt NIET langer dan 10 jaar in de fles zit want dan komt er oxidatie van de binnenkant van de fles mee en dat kan nog wel eens stinken en de aanslag die er evt van af zou kunnen komen is kalk net als uit de huis-tuin-en keukenkraan." Co2 is een zuurstof verdringer dus niet te dicht er bij gaan staan als het gebruikt wordt want dat zou wel een misselijkmakend kunnen zijn :barf:  ;)

Entuscan

Dan doen ze er een geurtje bij :(
En ik heb al vaker met droog ijs gewerkt om te koelen ... echt niet aangenaam en dan verdampt droog ijs maar traag/geconcentreerd

In ieder geval :
Citeer
Koolstofdioxide is het resultaat van de combinatie van twee elementen: koolstof en zuurstof.
Het wordt geproduceerd volgens verschillende procédés: de verbranding van koolstof en van koolwaterstoffen, de fermentatie van vloeistoffen en het uitademen van mens en dier.
Men vindt het gas in een kleine proportie in de atmosfeer; het wordt geassimileerd door planten die op hun beurt zuurstof produceren.
Het gasvormige CO2 heeft een licht irriterende geur, het is kleurloos en zwaarder dan lucht. Als CO2 bevriest (bij -78°C), vormt deze koolzuursneeuw. Met water vormt CO2 een koolwaterstofzuur, dat te onstabiel is om gemakkelijk geisoleerd te worde

Komt van bij Air Liquide Het topbedrijf hier in de Benelux aangaande koelstoffen etc die mensen zullen het wel weten.

L@rs

het gaat bij mij om de blusstof Co2 misschien is er verschil in koelstof en blusstof....
ik had het uit betrouwbare bron vernomen (uit brandbeveiligings bedrijf)