olielekkage

Gestart door mevita, 25-02-2009 15:55:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mevita

Hallo
ik heb een probleempje
het toerental ging een beetje heenen weer tijdens optrekken en het duurt een sec langer voordat hij de eerste versnelling pakt ,dus ik stop en zet hem aan de kant zie ik olie tussen dat zwarte kapje en de accu en tegen die buizen van de radiator .Oliepeil van automaat gepeild en geeft niks aan, mijn vraag waar moet ik het zoeken?

gr mevita

elianmars

Heb je het olie peilen wel op de goede manier gedaan?

mevita

Niet echt op de goede manier, maar peilstok is helemaal droog
Ergens heeft hij de olie volgens mij eruit gegooid zal morgen nog eens peilen.
toevallig voor dat het gebeurde liet ik iemd m,n motorruimte zien 5min daarna weggereden en toen deed ie een beetje vreemd bij het optrekken daarna gekekenin de motorruimte zie ik olie tussen accu en dat zwarte kapje en tegen de radiateur

thuur

Hoe je doet peilen staat in het boekje. Kijk eens wat dieper in je motorruimte, zitten de klemmen nog wel op de olieleidingen die op de radiator zitten?


Gr ;)

mevita

Bedoel je die rare dingen bij de goudkleurige moeren, (die leidingen zaten ook onder de olie)
die zaten volgens mij erop.

welke olie moet ik erin gooien en hoe vul ik makkelijkst bij?
dan ga ik morgen bijvullen en laat ik de motor eens lopen misschien zie ik dan waar het ergens eruit komt

gr mevita

-D©©©L-

Ik neem aan dat je een 850 automaat hebt (gezien je avatar), daar moet dexron III olie in. Bijvullen gaat via de peilstokbuis.
Niveau peilen altijd met lopende motor.

mevita

Citaat van: -D©©©L- op 26-02-2009 07:33:08
Ik neem aan dat je een 850 automaat hebt (gezien je avatar), daar moet dexron III olie in. Bijvullen gaat via de peilstokbuis.
Niveau peilen altijd met lopende motor.

Dank U voor de info, het is inderdaad een automaat 2.5 20v

mevita

Schiet me te binnen dat ik voor dat ik de lekkage ontdekte ben moeten uitwijken de berm in voor een aanstormende ambulance op mijn rijbaan , zou ik aan de onderkant iets geraakt kunnen hebben waardoor ik automaatolie heb verloren
Kan ik dit dan verhalen bij de ambulancebroeders

gr mevita

V70 classic

Citaat van: mevita op 26-02-2009 09:40:03
Schiet me te binnen dat ik voor dat ik de lekkage ontdekte ben moeten uitwijken de berm in voor een aanstormende ambulance op mijn rijbaan , zou ik aan de onderkant iets geraakt kunnen hebben waardoor ik automaatolie heb verloren
Kan ik dit dan verhalen bij de ambulancebroeders

gr mevita

Vermoedelijk krijg je de volgende reactie.
Sorry meneer maar u rijdt over een ------------ daar kunnen wij toch niets aan doen.
Er staat dat als je kunt je ruimte moet maken niet dat je door een berm moet gaan crossen.

Ik zou het wel proberen.
Maar eerst een inspectie van de onderzijde zodat je weet hoe of wat
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Ludo

Citaat van: mevita op 26-02-2009 09:40:03
zou ik aan de onderkant iets geraakt kunnen hebben waardoor ik automaatolie heb verloren

die kans lijkt me bijzonder klein.
tenzij er natuurlijk geen drupje meer inzit, doordat een of ander voorwerp een gat in de bak heeft geslagen.
maar dan denk ik niet dat je die vraag hier zou stellen, tenzij je doof en/of gevoelloos bent.  :evil:

mevita

Welke olie moet ik nou nemen ATF2 of dexron 3 en is er verschil tussen

gr mevita

thuur

ATF die aan de Dexron III specificatie voldoet.


Gr 8)

-D©©©L-

Citaat van: mevita op 28-02-2009 11:25:06
Welke olie moet ik nou nemen ATF2 of dexron 3 en is er verschil tussen

gr mevita

Dexron 2 word ook wel "ATF2" genoemd. Je moet echt dexron III hebben. Dexron twee zorg voor een slippende en dus snel overlijdende bak, dexron 2 is gewoon ongeschikt.

mevita

Dank voor de info,

Lek nog niet gevonden , ik las ook iets van een overdrukventiel dat hij het daar uitgooit. Teveel olie heeft er niet ingezeten kan dat ook bij te weinig olie en anders vermoed ik bij 1 van de slangen van de oliekoeler, kan deze slangen nergens vinden waar ze te krijgen zijn en wat kosten deze ongeveer?
van de week gaat ie naar m,n monteur

gr mevita

mevita

Lek waarschijnlijk gevonden, bovenste leiding wat op de oliekoeler zit kon ik terug inklikken waarschijnlijk doordat ik berm inreed eruit geklikt.
Het oliepeilen snap ik niet helemaal dan zie ik een beetje op de peilstok en als ik de motor laat draaien geeft peilstok niks aan.
Bij koude motor gepeild en telkens 10sec in andere stand hoe weet ik nou wanneer die goed staat intussen is m,n temperatuurmeter ook op de juiste stand gekomen , moet ik dan bij hot kijken of toch bij cold.
Heb niet ermee gereden, oh ja moet het peilen met motor aan of motor uit

gr mevita