Auteur Topic: Het verhaal van Irian's V70 R  (gelezen 12525 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

irian paul

  • peugeot expert, volvo kenner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 584
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 LPI 1999, Peugeot 205 Generation, 204 1967
    • mijn homepage
Het verhaal van Irian's V70 R
« Gepost op: 01-03-2009 17:29:06 »
Ik begin ook maar een blog, aangezien ik wel eens wat update aan mijn auto en niet weet waar ik die update moet laten maak ik ook maar een blogje:

zo was de auto toen ik hem kocht:











na een setje persussen wat andere verbeteringen zag de V70 er al een stuk beter uit:


na een wasbeurt enige tijd later:



zelfs getrouwd tussendoor met de volvo als trouwauto:



inmiddels zijn na de vonst van een setje comets, de persus velgen winterbanden geworden



Nu bijna een jaar later (na aanschaf) maar weer eens een foto update:












recente tellerstand



En het nog to do lijstje:
Logo van 1 velg vervangen
zonneklep bijrijderskant vervangen
Bovenste motorsteun vervangen (powerflex)
Speakers achter ook aansluiten
aanhanger stekkerdoos "reviseren"
kentekenplaat voorzijde recht monteren
2 lampjes van de lichtschakelaar vervangen
veerpootbrug monteren
aluminium tellerringen plaatsen
Wielbout vervangen voor een chrome
Spatlappen achter monteren
homokineet vervangen linksvoor
koppeling vervangen
trekhaak en achterruitenwisser gespoten (zwart)
Parrot inbouwen
Spoiler achterklep
Nivomats installeren
thuiskomer links achterin verzonken in de bodem monteren
K&N inleg filter
nivomat veren monteren (staat nu een beetje te hoog, op orig. veren)
Microswitch aangepast volgens de How To(was versleten)

  • nivomat veren monteren (staat nu een beetje te hoog, op orig. veren)
  • R veren op de schokbrekers voor monteren (liggen in de schuur)
  • eindstukje uitlaat vernieuwen
  • motorkap bijwerken met lakstift
  • motorplaat aan de onderkant weer plaatsen (kreeg ik los bij de auto)
  • bumpers overnieuw schuren/vervangen en spuiten
  • Comets naar "velgen als nieuw brengen"
  • Stoel voor vervangen (electrisch?)
  • Radiateur vervangen (is een beetje lek)
    en natuurlijk verse koeivloeistof
  • LPI injectoren vast laten zetten
  • een afnembare trekhaak

met deze blog zal ik ook de montage handleiding van de spatlappen eens online zetten

er komt dus een vervolg.........

« Laatst bewerkt op: 27-04-2022 09:04:12 door irian paul »

Marc O.

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10211
  • Geslacht: Man
  • Tesla Model 3 Long Range, 744 GLE, Saab 9-3 Cabrio
Re: Het verhaal van Irian's V70
« Reactie #1 Gepost op: 01-03-2009 19:09:26 »

http://www.irianpaul.nl/oudesite/volvo/winterlook8.JPG

Je zou zo af en toe koppijn van die auto's krijgen hè? ;D


(zie bakje onder radio)


Mooie auto!
...The Nile isn't just a river in Africa...

irian paul

  • peugeot expert, volvo kenner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 584
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 LPI 1999, Peugeot 205 Generation, 204 1967
    • mijn homepage
Re: Het verhaal van Irian's V70
« Reactie #2 Gepost op: 01-03-2009 19:28:16 »
Jah dat is als ik naar de achterklep moet kijken (die deuk)  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Jeff

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5256
  • Geslacht: Man
  • 850 2.5 10v LPI / 850 2.5 20v LPG
Re: Het verhaal van Irian's V70
« Reactie #3 Gepost op: 01-03-2009 19:29:33 »
Mooi lijstje, wagen ziet er netjes uit! Ga vooral zo door :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Rutger B

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
  • S 70 2.5 10v G3 Schaap in Wolfs kleren
Re: Het verhaal van Irian's V70
« Reactie #4 Gepost op: 01-03-2009 19:30:16 »
Ziet er goed uit hoor mooie wagen die teller ringen zijn wel erg gaaf zie ik  :eusa_drool: moet ik ook nog maar es bestellen  :eusa_think:

irian paul

  • peugeot expert, volvo kenner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 584
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 LPI 1999, Peugeot 205 Generation, 204 1967
    • mijn homepage
Re: Het verhaal van Irian's V70
« Reactie #5 Gepost op: 01-03-2009 19:31:26 »
kan je zo halen bij ET

Willen jullie ook nog wat weten over mijn auto historie? (peugeot's)

Jeff

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5256
  • Geslacht: Man
  • 850 2.5 10v LPI / 850 2.5 20v LPG
Re: Het verhaal van Irian's V70
« Reactie #6 Gepost op: 01-03-2009 19:41:42 »
kan je zo halen bij ET

Willen jullie ook nog wat weten over mijn auto historie? (peugeot's)

Alles wat jij kwijt wilt kan je in je eigen blog zetten! Ik vindt het zoiezo altijd wel interesant om te lezen, hoe mensen op het merk volvo terecht zijn gekomen. ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

elianmars

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 33998
  • Geslacht: Man
  • Slopel Astra Twintop + MG ZS EV
Re: Het verhaal van Irian's V70
« Reactie #7 Gepost op: 01-03-2009 21:01:40 »
Heeft de vorige eigenaar een iets te harde wind gelaten op de bestuurdersstoel?  :eusa_shifty:

Mooie wagen, Irian  :eusa_clap: :eusa_clap:

irian paul

  • peugeot expert, volvo kenner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 584
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 LPI 1999, Peugeot 205 Generation, 204 1967
    • mijn homepage
Re: Het verhaal van Irian's V70
« Reactie #8 Gepost op: 01-03-2009 22:32:34 »
hier dan mijn verhaal (ff gejat van www.205gti.nl forum)

Hoi,

Ik ben Irian Paul en ben 29.

Het peugeot virus begon op vakantie in 1997 waar ik een  witte peugeot 204 aangeboden kreeg.
In de rest van de vakantie de 204 een beetje opgeknapt, en in de herfst vakantie de 204 opgehaald met de trein en terug gereden naar Apeldoorn. Een hele belevenis maar geen 1 probleem gehad!
Tegenwoordig ziet hij er zo uit!



Ik kreeg in 2000 een baan aangeboden in Deventer, maar moest nog wel 2 jaar op en neer rijden naar Boxtel (220km per dag). Dat wou ik niet met de 204 doen. Ff rond gekeken naar een 205 diesel en ook gevonden bij Evert Jonkhart in Hilversum. Waar ik ook allemaal onderdelen voor de 204 had gehaald. De 205 diesel had al 236.000km gereden maar deed het nog goed. Geen garantie en nog een 2 weken APK.
Toen niet echt bij nagedacht maar toch gekocht. Weekje later de APK laten doen en er was gelukkig alleen een stuurkogel verrot.

Met de 205 Diesel van maart 2000 tot januari 2001 gereden en de kilometerstand van 236.000km naar 298.000km opgehoogd.

Doordat er wat geld vrijkwam ging ik eens rond kijken voor een wat snellere peugeot want ik wou toch wel eens met 120 invoegen i.p.v. met 90.
Vond op internet precies wat ik zocht, de vervanger moest een 1,9td blok hebben van PSA dus dan wordt het een 306, Xsara of een ZX. Na de goede ervaringen met Evert Jonkhart toch maar voor de 306 gekozen en van die keuze heb ik nog steeds geen spijt! Een miami bleu peugeot 306 1.9 Dturbo Xs 3-drs werd de vervanger van de 205 diesel. na een tijdje zag de 306 er zo uit, en wordt nog steeds mooier!


na een tijdje begon ik me toch te vervelen en ging maar eens zoeken naar een leuke hobby auto. Eerst naar een 205 1.3 Rallye maar die waren toen net niet te vinden, diverse GTI's bekeken in nederland maar toch niet niet wat ik zocht! Na er 1tje bekeken te hebben in Zeeland op de terug weg voor de gein maar eens langs Evert Jonkhart. Evert had even geen GTI meer staan maar wel een Rallye!!! Na een proefrit heb ik de auto gekocht en was er helemaal gek op!

Dit keer helemaal zonder APK mijn 205 was uitgerust met een lekke ashoes, 2 gladde banden en een versleten koppeling.
Nadat dat hersteld was reed mijn Rallye zo lekker.

Maar ja na een tijdje gaat het toch kriebelen en na een toertocht van www.205gti.nl hoor je toch leuke verhalen over k&n filters zodat je een schitterend geluid uit je webers kan halen en met een leuke uitlaat wordt het een nog een groter feest.

zo was mijn rallye toen ik hem kocht





De rallye is aan de buitenkant niet veranderd hoor, en dat zal als het aan mij ligt ook niet gebeuren!

bedacht me opeens dat ik ook nog een paar filmpjes op het internet heb staan van de rallye!

http://www.irianpaul.nl/oudesite/peugeot/205/filmpje/pict2152.mov

http://www.irianpaul.nl/oudesite/peugeot/205/filmpje/pict2154.mov

http://www.irianpaul.nl/oudesite/peugeot/205/filmpje/pict2155.mov

http://www.irianpaul.nl/oudesite/peugeot/205/filmpje/pict2156.mov

http://www.irianpaul.nl/oudesite/peugeot/205/filmpje/pict2157.mov

de 306 heb ik inmiddels wel verkocht met 404.000km op de teller.
nadat ik ongeveer alles vervangen had op de bak en aandrijfassen na.

de 204 en 205 rallye heb ik nog.


Jeff

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5256
  • Geslacht: Man
  • 850 2.5 10v LPI / 850 2.5 20v LPG
Re: Het verhaal van Irian's V70
« Reactie #9 Gepost op: 01-03-2009 22:44:41 »
Mooi verhaal, maar hoe ben je nou uiteindelijk bij de V70 terecht gekomen?  :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

irian paul

  • peugeot expert, volvo kenner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 584
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 LPI 1999, Peugeot 205 Generation, 204 1967
    • mijn homepage
Re: Het verhaal van Irian's V70
« Reactie #10 Gepost op: 25-03-2009 14:11:59 »
Van het weekend eindelijk de microswitch van de LA deur gemodificeerd.
Iedere keer bleef het lampje branden, deur weer open en dicht werd er gek van.

na die overwinning ook maar eens de nivomat veren geplaatst (nog bedankt Jorn!)
nu staat ie gelijk een stuk lager op de pootjes achter!
komt vanavond een foto van bij.



bovenstaand nivomats (blauwe sport?) met originele veren


bovenstaand nivomats met novimats veren, net na plaatsen

bovenstaand net gereden met de nivomats en nivomats veren


bovenstaand het verschil in dikte en lengte

binnenkort op vakantie, kan ik ze ook echt eens testen op doorhangen.

En het nog to do lijstje:
Logo van 1 velg vervangen
zonneklep bijrijderskant vervangen
Bovenste motorsteun vervangen (powerflex)
Speakers achter ook aansluiten
aanhanger stekkerdoos "reviseren"
kentekenplaat voorzijde recht monteren
2 lampjes van de lichtschakelaar vervangen
veerpootbrug monteren
aluminium tellerringen plaatsen
Wielbout vervangen voor een chrome
Spatlappen achter monteren
homokineet vervangen linksvoor
koppeling vervangen
trekhaak en achterruitenwisser gespoten (zwart)
Parrot inbouwen
Spoiler achterklep
Nivomats installeren
Thuiskomer links achterin verzonken in de bodem monteren
K&N inleg filter
nivomat veren monteren (staat nu een beetje te hoog, op orig. veren)
Microswitch aangepast volgens de How To(was versleten)

R veren op de schokbrekers voor monteren (liggen in de schuur)
eindstukje uitlaat vernieuwen
motorkap bijwerken met lakstift
motorplaat aan de onderkant weer plaatsen (kreeg ik los bij de auto)
bumpers overnieuw schuren/vervangen en spuiten
Comets naar "velgen als nieuw brengen"
Stoel voor vervangen (electrisch?)
Radiateur vervangen (is een beetje lek)
en natuurlijk verse koeivloeistof
LPI injectoren vast laten zetten


+ edit beginpost aangepast!
« Laatst bewerkt op: 25-03-2009 22:22:47 door irian paul »

Hans Duiven

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5428
  • Geslacht: Man
  • V70 ll T5 AT 1x, V70 lll AT D5, C30, 854 T-5
Re: Het verhaal van Irian's V70
« Reactie #11 Gepost op: 25-03-2009 14:58:31 »
U is lekker bezig!
't lijkt wel een Peugeot met zoveel 'sleutelmomenten'  ;D

Hans

irian paul

  • peugeot expert, volvo kenner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 584
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 LPI 1999, Peugeot 205 Generation, 204 1967
    • mijn homepage
Re: Het verhaal van Irian's V70
« Reactie #12 Gepost op: 25-03-2009 22:24:12 »
idd maar met de peugeot zou dit al een erg lang weblog zijn.

ik heb gisteren de "kolibrie" uit mijn dashbord kastje gehaald.
het slotje van het dashboard kastje piepte bij het optrekken. daarbij kwam dat de sleutel helemaal niet paste op mijn sleutel. ik heb de sleutel gaten eruit gehaald, nu past elke sleutel erin, maar das niet zo erg.

maar hij piept iig niet meer (heb hem ook vast gelijmt)  ;D

weer een puntje klaar!
« Laatst bewerkt op: 26-03-2009 08:05:37 door irian paul »

irian paul

  • peugeot expert, volvo kenner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 584
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 LPI 1999, Peugeot 205 Generation, 204 1967
    • mijn homepage
Re: Het verhaal van Irian's V70
« Reactie #13 Gepost op: 07-04-2009 13:40:10 »
van de week erachter gekomen dat 1 van de nivomats lek is. een zacht sissend geluid, als ik acherin ga zitten, met de deur nog open. en hij staat aan de ene kant een stukkie lager als aan de andere kant.

had de advertentie van T-5r Jorn nog in gedachte, waarin hij diverse veren en 1 nivomat aanbood. gelijk gemaild en hij had hem nog liggen :eusa_pray:

gisteren micro meeting gehad (2 auto's) met Jorn, en heeft mij de nivomat overhandigd. vanavond even monteren.

ik had eerst het idee om R veren te monteren, maar ik ben bang  denk dat dat niet de verwachte verlaging geeft.

iemand daar een idee over?

morgen ochtend sta ik op de stoep bij "velgen als nieuw" in Heerde om mijn velgen af te leveren. helaas hebben ze het een beetje te druk zodat de velgen niet klaar zijn voor mijn vakantie volgende week vrijdag.

de velgen komen vrijdag's om 11:00uur uit de oven. maar dan wil ik eigenlijk al op weg zijn. Dus dat word dan maar op de wintersloffen naar zuid-duitsland.

als ik terug kom van duitsland komer er 2 verse kuhmo's op de "oude" pirelli's kunnen nog wel heel even.

Daarna de radiateur vervangen, gewoon ouderdom. nivo goed in de gaten houden. zakt niet heel erg snel 1 cm per 2 weken o.i.d.

« Laatst bewerkt op: 07-04-2009 13:58:15 door irian paul »

UserID6342

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 23113
Re: Het verhaal van Irian's V70
« Reactie #14 Gepost op: 07-04-2009 15:38:26 »
Daarna de radiateur vervangen, gewoon ouderdom. nivo goed in de gaten houden. zakt niet heel erg snel 1 cm per 2 weken o.i.d.
:) Doet bij mij het oliepeil ;D