Speakers 850

Gestart door 20VGLT, 04-03-2009 21:41:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

20VGLT

Hey beste medeforummers, ik zit met een probleem.
ik heb een 1992 854 GLT waar ik iets niet van begrijp.
Op de plaatsen waar nogmaal gesproken speakers zitten heb ik helemaal niets en waar volgens mij geen speakers horen te zitten daar zit wel wat.
In het het dash heb ik een 4,5 cm tweetertje en een 8,7 cm speaker naast elkaar zitten.
Ik de voordeur zit niets en er zitten boutgaten in die overeen komen met speakermaat 10 cm, en achterin zit helemaal niets in de deuren, ook geen plaats om speakers in de schroeven, en de speakerkap achter is gewoon plastic zonder gaatjes erin.
In de hoedenplank zitten ronde speakergaten, die volgens mij overeen komen met speakermaat 16cm.
Aan gezien ik niets kon vinden op de zoekfunctie, heb ik het maar op deze manier gedaan.
Weet iemand of er adapterrringen te koop zijn of moet ik alles zelf gaan maken, want 4 speakers waar er 8 inkunnen vind ik wel een beetje minder om eerlijk te zijn.


big ben

Zit hier iets bij??................ ;)

er is voldoende over geschreven;  http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,17232.0.html

suc6

UserID6342

Voor de hoedenplank van een 850 zijn diverse mogelijkheden, of je regelt (makkelijke methode) de originele gedeeltelijke opbouwspeakers van Volvo 850, icm een versterker geeft dit voor de meeste mensen al voldoende bass / geluid / herrie.  Of je gaat het doen net zoals ik (moeilijke methode), je regelt de premium sound (Dynaudio) hoedenplankspeakers van een Volvo S60, de originele speakerroosters van een Volvo 960 en hobbyed dit aan elkaar :)  Daar ben ik nu mee bezig en dat geluid is fenominaal. Ik heb het al gehoord, echter heb het nog niet in de auto zitten ivm m'n rug, onderdelen zijn wel al aanwezig ;D

20VGLT

Hoi mensen.

Ik ben een beetje gaan speuren en ik kwam erachter dat er iets van een Composetje in het dash zat, met een 10cm speaker en een tweetertje.
Deze heb zelf vervangen voor een Blaupunkt coax setje,
In de hoedenplank heb ik nu een setje 13 cm sony's zitten die ook al best aardig klinken.
Ik ben eigenlijk alleen van plan om mijn hoog en midden uit die speakers te halen, en dan haal ik het laag uit een subwoofer die ik al heb liggen.
Maar ik zit nu met het volgende.
De speakerkappen van mijn deuren zijn een soort van''dummies'' aangezien ze geen gaatjes hebben om het geluid doorheen te laten gaan, in fete is dit dus gewoon een kunstof plaat die lijkt op een speakerkap.
Hoort dit zo of is het mogelijk om er andere speakerkappen op te fabriceren zodat ik de uitsparingen in de deuren ook kan gebruiken?

elianmars

Citaat van: 20VGLT op 05-03-2009 20:13:56

De speakerkappen van mijn deuren zijn een soort van''dummies'' aangezien ze geen gaatjes hebben om het geluid doorheen te laten gaan, in fete is dit dus gewoon een kunstof plaat die lijkt op een speakerkap.
Hoort dit zo of is het mogelijk om er andere speakerkappen op te fabriceren zodat ik de uitsparingen in de deuren ook kan gebruiken?


Er zijn originele roosters, waarmee je de dichte kappen kunt vervangen. Je hoeft dus niet zelf iets te knutselen  ;)

UserID6342

Als het goed is heb ik er nog wel ergens 2 liggen voor de achterdeuren... kun je voor weinig hebben, doe maar een PB met een bod :)

V70D

Moet je het achterdeurpaneel eraf halen om bij die speakers te komen?

elianmars

Citaat van: V70D op 07-03-2009 18:00:59
Moet je het achterdeurpaneel eraf halen om bij die speakers te komen?


Bij een x70 wel, bij een 850 niet.

V70D

Citaat van: elianmars op 07-03-2009 18:01:57
Citaat van: V70D op 07-03-2009 18:00:59
Moet je het achterdeurpaneel eraf halen om bij die speakers te komen?

Bij een x70 wel, bij een 850 niet.
Hoe krijg ik dr roosters er af dan   ::)

Jeff

Citaat van: V70D op 07-03-2009 18:11:03
Citaat van: elianmars op 07-03-2009 18:01:57
Citaat van: V70D op 07-03-2009 18:00:59
Moet je het achterdeurpaneel eraf halen om bij die speakers te komen?

Bij een x70 wel, bij een 850 niet.
Hoe krijg ik dr roosters er af dan   ::)


Aan de onderkant los trekken. Niet te bang zijn om iets te breken, anders een klein schroeverdraaitje pakken en deze onder de speaker kap naar binnen schuiven en rustig iets omhoog wippen. Dit wilt nog wel eens werken als het goed vast zit. Maar voor als nog moet je hem gewoon vanaf onderaf er zo af kunnen trekken.

Suc6 ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

V70D

Ga ik proberen, bedankt Jeff

V70D

Kapje eraf gehad, zit een twee weg speaker in met een kap er achter en platte onder en bovenkant.

Ziijn deze te vervangen door andere speakers? en wie heeft ze in het programma.

Jeff

Speaker is gewoon te vervangen, als je hem eruit schroeft en kijkt op de achterkant zie je hoogst waarschijnlijk het merk en het type speaker erop staan.

In princiepe kan je elke 13 cm speaker plaatsen die je maar wilt, natuurlijk is het wel afhankelijk wat je nu in je auto hebt aan overige speakers en wat voor geluid er uit die speaker moet komen die je wilt vervangen.
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

V70D

Gat is toch voor 16 cm??

UserID6342

Voor de achterdeuren heeft een 850 ook originele (bass)speakers 2-weg met een soort tuut eraan die gebruik maakt van de gehele deur als bass kast.  Wel moet je dan een stukje afdekplaat ff uit de deur halen omdat anders die originele speakers niet passen.  als er toevallig zo'n speaker inzit en je plaatst een universele speaker, worst wat voor merk, dan verlies je dus bass omdat die toeter er niet aan hangt en er dus geen gebruik kan worden gemaakt van de gehele deur....  let hier wel even op anders is het weer zonde vh geld.  Ik heb juist om deze reden een aantal weken terug de speakers die ik erin had (Pioneeer 120 Wt) verwijderd en originele (ook Dynaudio) teruggezet.