De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: Turbo-Geek op 13-08-2009 19:11:07
De hogedruk sensor vervangen bij een 850 gaat geloof ik gepaard met drukverlies en dus het hele systeem opnieuw vacuumeren en opnieuw vullen, dus dan heb je al snel 100+ euro aan extra kosten bovenop het vervangen van de sensor en de arbeid.

Dan geloof ik dat we dat niet gaan repareren. 15 september schrijven we de XC70 over als 't goed is, ergens eind die week gaat de S60 weer terug naar de dealer. Mag die de airco fijn zelf repareren 8)

Citaat van: Freakybaby op 13-08-2009 20:47:51
Is die van jou ook zo erg met zijn auto's?

Hoewel mijn moeder me maandag berichte dat pa de auto had schoongemaakt na de vakantie. Doorgaans duurt dat minstens drie maand, dus misschien gloort er wat hoop aan de horizon.

Pa heeft de XC nog nooit schoongemaakt. Hij is 2x professioneel gereinigd, 1x kon ma het niet meer aanzien.
De buitenkant wil ie zich dan nog wel aan wagen met de hogedrukreiniger als het echt niet anders kan, maar met een emmer sop heb ik 'm in die 4,5 jaar nog maar 1x aan het werk gezien ::)

Scooby Doo

En jij wil zo'n vies verwaarloosd hok?  ::)

:evil: :evil:
Puppy Power!!!

Freakybaby

Citaat van: Taranis op 17-08-2009 21:31:54
Pa heeft de XC nog nooit schoongemaakt. Hij is 2x professioneel gereinigd, 1x kon ma het niet meer aanzien.
De buitenkant wil ie zich dan nog wel aan wagen met de hogedrukreiniger als het echt niet anders kan, maar met een emmer sop heb ik 'm in die 4,5 jaar nog maar 1x aan het werk gezien ::)

Dat klinkt bekend.. Hoewel die van mij hem regelmatig door de wasstraat haalt, als ie genoeg puntjes heeft gespaard.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

razorx

Ach als mijn lieverd in één van de roffels heeft gereden:

Klokhuizen van appels
Ijsverpakkingen
Onduidelijke gebruikte gezichtspoetsdingetjes.
Uitdraaien van de route.
Hooi, ja echt!
Verpakkingen van drankjes waarvan ik het bestaan niet wist.

Ik houd wel heel veel van haar.

En dan denk ik weer wat maak ik voor rommel:
As overal
Shagresten overal
Onduidelijke dingen die door mijn rij gedrag besloten zwevende objecten te worden ;)

Over een maandje maar eens de buitenkant en de binnenkant lekker onderhanden nemen.

Eh de auto dus.

Taranis

Nou hehe, de kogel is door de kerk. Eindelijk :eusa_wall:

De leverdatum van de XC60 blijft erg vaag en mijn geduld was dermate op, dat de XC70 vandaag getaxeerd is. Omdat de auto nu op de zaak van pa staat en verkocht wordt aan familie, volgt de belastingdienst de transactie met bovengemiddelde interesse (stel je voor dat je eens een voordeeltje zou hebben als gevolg van je ondernemerschap :eusa_wall: ) en hebben we dus een taxatie nodig om de verkoopprijs te staven.
Zonder dat we de dealer verteld hebben wat de verkoopprijs is, zijn ze met een taxatierapport gekomen waarvan de uitkomst niet eens zo ver onder de verkoopprijs ligt. Redelijk ingeschat dus 8)

15 september wordt de XC70 overgeschreven, ik schroef dan 's avonds meteen de 18" eronder (morgen worden de banden op de velgen gemonteerd, kan ik mooi ff proefmonteren, met de huidige banden van de XC90 krijg ik de wielen niet in de wielkast) en de volgende dag breng ik de auto weg om professioneel te reinigen.
Als banden overigens gekozen voor Continental Premiumcontact 2 in 235/50R18. Kost wat, heb je (hopelijk) ook wat ;D

De XC70 is al vaker bij dat bedrijf geweest om te reinigen dus ze weten wat ze kunnen verwachten. Daar is de prijs dan ook naar, maar als het dan maar perfect is vind ik het prima. Nu heb ik straks een keer een jonge auto, dan zal ie als nieuw zijn ook 8)

De verzekering begon vandaag ook wat te mekkeren dat men voor aanvang van de verzekering een certificaat van het alarm wilde omdat de cataloguswaarde ver boven het maximum voor mijn leeftijd (50.000 euro, zelfs de 850R had een hogere cataloguswaarde) ligt. Anders wilde men de auto niet verzekeren. Beetje vreemd, maar goed. Alarmkeuring dus meteen vanmiddag uit laten voeren, v/d week het certificaatje even afgeven bij de verzekering, zijn ze ook weer gelukkig ::)

18 september is de XC70 klaar bij het poetsbedrijf en lever ik de S60 weer in bij de dealer. Een heel fijne auto, maar na 5000 kilometer ben ik er ook wel weer een beetje op uit gekeken. Het stuurt prima, rijdt geweldig, ook op lange afstanden, maar deze uitrusting is het voor mij toch net niet. Leren bekleding mis ik het meest. Het lijkt wel alsof de stoffen stoelen slechter zitten :eusa_think:
Over de motor ben ik dan wel weer supertevreden, 170 pk is echt genoeg (meer is natuurlijk wel lekker, maar voor 95% van de mensen is dit genoeg). Het verbruik blijft me verbazen. Ik rij er niet rustiger mee dan met de V70, maar ik haal hetzelfde verbruik op benzine als op diesel met de V70.

En waar pa in gaat rijden? Geen idee. Na de 15e gaat ie tijdje naar Canada dus heeft ie toch geen auto nodig, en plat gezegd mag ie het daarna zelf even fijn uitzoeken met de dealer. Ik blijf niet wachten ;D
Wie weet staat de S60 een week of 2 later weer voor de deur :angel:

Sbv

Dan kan nu het grote aftellen beginnen.

Ik heb voor je Pa nog wel een mooie VW Type 181 in de aanbieding   :evil:

Claudia

Hehe....

Hier nog een grijze Amazon te koop, als het niet anders kan. ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

razorx

Ik geniet ervan hoe je zaken aanpakt met al je persoonlijke ervaringen.
geweldig, gewoon doen!

Petje af,
Yits.

P.S. De aanhouder wint.

viking_in_shorts

Je zou kunnen proberen je vader aan te moedigen tijdelijk een mooie auto te gaat rijden .. Zoals bv een C70 cabrio :eusa_shifty:

Chris

Citaat van: Taranis op 31-08-2009 21:37:40
Nou hehe, de kogel is door de kerk. Eindelijk :eusa_wall:

De leverdatum van de XC60 blijft erg vaag en mijn geduld was dermate op, dat de XC70 vandaag getaxeerd is. Omdat de auto nu op de zaak van pa staat en verkocht wordt aan familie, volgt de belastingdienst de transactie met bovengemiddelde interesse (stel je voor dat je eens een voordeeltje zou hebben als gevolg van je ondernemerschap :eusa_wall: ) en hebben we dus een taxatie nodig om de verkoopprijs te staven.
Zonder dat we de dealer verteld hebben wat de verkoopprijs is, zijn ze met een taxatierapport gekomen waarvan de uitkomst niet eens zo ver onder de verkoopprijs ligt. Redelijk ingeschat dus 8)

15 september wordt de XC70 overgeschreven, ik schroef dan 's avonds meteen de 18" eronder (morgen worden de banden op de velgen gemonteerd, kan ik mooi ff proefmonteren, met de huidige banden van de XC90 krijg ik de wielen niet in de wielkast) en de volgende dag breng ik de auto weg om professioneel te reinigen.
Als banden overigens gekozen voor Continental Premiumcontact 2 in 235/50R18. Kost wat, heb je (hopelijk) ook wat ;D

De XC70 is al vaker bij dat bedrijf geweest om te reinigen dus ze weten wat ze kunnen verwachten. Daar is de prijs dan ook naar, maar als het dan maar perfect is vind ik het prima. Nu heb ik straks een keer een jonge auto, dan zal ie als nieuw zijn ook 8)

De verzekering begon vandaag ook wat te mekkeren dat men voor aanvang van de verzekering een certificaat van het alarm wilde omdat de cataloguswaarde ver boven het maximum voor mijn leeftijd (50.000 euro, zelfs de 850R had een hogere cataloguswaarde) ligt. Anders wilde men de auto niet verzekeren. Beetje vreemd, maar goed. Alarmkeuring dus meteen vanmiddag uit laten voeren, v/d week het certificaatje even afgeven bij de verzekering, zijn ze ook weer gelukkig ::)

18 september is de XC70 klaar bij het poetsbedrijf en lever ik de S60 weer in bij de dealer. Een heel fijne auto, maar na 5000 kilometer ben ik er ook wel weer een beetje op uit gekeken. Het stuurt prima, rijdt geweldig, ook op lange afstanden, maar deze uitrusting is het voor mij toch net niet. Leren bekleding mis ik het meest. Het lijkt wel alsof de stoffen stoelen slechter zitten :eusa_think:
Over de motor ben ik dan wel weer supertevreden, 170 pk is echt genoeg (meer is natuurlijk wel lekker, maar voor 95% van de mensen is dit genoeg). Het verbruik blijft me verbazen. Ik rij er niet rustiger mee dan met de V70, maar ik haal hetzelfde verbruik op benzine als op diesel met de V70.

En waar pa in gaat rijden? Geen idee. Na de 15e gaat ie tijdje naar Canada dus heeft ie toch geen auto nodig, en plat gezegd mag ie het daarna zelf even fijn uitzoeken met de dealer. Ik blijf niet wachten ;D
Wie weet staat de S60 een week of 2 later weer voor de deur :angel:

:eusa_clap:

Laat de slapeloze nachten maar komen! :eusa_whistle: ;D

Als ik het zo lees hoef je hem gelukkig niet zelf schoon te maken, anders had je helemaal geen nachtrust meer gehad ;).

Misha

Citaat van: viking_in_shorts op 01-09-2009 00:50:40
Je zou kunnen proberen je vader aan te moedigen tijdelijk een mooie auto te gaat rijden .. Zoals bv een C70 cabrio :eusa_shifty:

Zijn vader is geen kapper bij mijn beste weten, Tim.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

viking_in_shorts

Citaat van: Misha op 02-09-2009 11:04:04
Citaat van: viking_in_shorts op 01-09-2009 00:50:40
Je zou kunnen proberen je vader aan te moedigen tijdelijk een mooie auto te gaat rijden .. Zoals bv een C70 cabrio :eusa_shifty:

Zijn vader is geen kapper bij mijn beste weten, Tim.

Ook niet-kappers kunnen smaak hebben.
Weet dat 't aan jou voorbijgegaan is, maar jij hebt er vast wel andere qualiteiten voor in de plaats gekregen. Toch? Miesga ? :eusa_think:

Misha

Citaat van: viking_in_shorts op 02-09-2009 11:24:51
Citaat van: Misha op 02-09-2009 11:04:04
Citaat van: viking_in_shorts op 01-09-2009 00:50:40
Je zou kunnen proberen je vader aan te moedigen tijdelijk een mooie auto te gaat rijden .. Zoals bv een C70 cabrio :eusa_shifty:

Zijn vader is geen kapper bij mijn beste weten, Tim.

Ook niet-kappers kunnen smaak hebben.
Weet dat 't aan jou voorbijgegaan is, maar jij hebt er vast wel andere qualiteiten voor in de plaats gekregen. Toch? Miesga ? :eusa_think:

Niet dat ik weet, Thim.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Taranis

Citaat van: Sbv op 31-08-2009 22:01:50
Ik heb voor je Pa nog wel een mooie VW Type 181 in de aanbieding   :evil:
Citaat van: Claudia op 31-08-2009 22:08:27
Hier nog een grijze Amazon te koop, als het niet anders kan. ;D
Citaat van: viking_in_shorts op 01-09-2009 00:50:40
Je zou kunnen proberen je vader aan te moedigen tijdelijk een mooie auto te gaat rijden .. Zoals bv een C70 cabrio :eusa_shifty:

Hij had bedacht dat ie de V50 wel een tijdje kan gebruiken. Geloof dat dat alleen niet helemaal in goede aarde viel :eusa_whistle:

Citaat van: razorx op 01-09-2009 00:22:39
Ik geniet ervan hoe je zaken aanpakt met al je persoonlijke ervaringen.
geweldig, gewoon doen!

Petje af,
Yits.

P.S. De aanhouder wint.

Tnx :D

Citaat van: Chris op 02-09-2009 08:46:19
Als ik het zo lees hoef je hem gelukkig niet zelf schoon te maken, anders had je helemaal geen nachtrust meer gehad ;).

;D

Kan m'n tijd goed genoeg voor andere dingen gebruiken. Inmiddels weer een ander huis gevonden, binnenkort bezichtiging. Hoop dat dat wel wat is... 't is hoog nodig :angel:

)()()sT

Citaat van: Taranis op 02-09-2009 21:33:03
Hoop dat dat wel wat is... 't is hoog nodig :angel:

Moet je iemand uitnodigen dan?  8)