Zoo... De chip zit er in.
Alles is voor elkaar. Vandaag dus bij Fasttech langs gegaan, en zoals velen mij al bevestigden, die jongens hebben er echt sjoegge van. Dit blijkt wel uit de auto's die er staan, en uit de auto's die er al geweest zijn. Van een oude transporter diesel tot Scuderia's, alles kunnen ze.
Als eerste gemeld welke onderdelen er nu op zitten.
De computer werd er uit getrokken en los gehaald ( ''sjips, er zit zelfs nog een originele in. Dat zie je niet vaak meer.. moet ik nog gaan solderen ook''

) De oude IC is vervangen voor een mooi insteekvoetje en na een standaard programma erin geladen te hebben starte de auto.
Meteen werd de computer weer mee naar boven genomen. Omdat ik geen standaard set-up heb met de turbo en injectoren moest hij de software even aanpassen.
Ik ben mee geweest met de testritten, en de eerste ging wel gruwelijk hard. Het blok reageerde echt aggresief. Hij vond de remmen en vering ondermaats (en gelijk heeft ie) en de auto nu te hard gaan hiervoor.
Vervolgens heeft hij de wastegate wat aangepast om 'pieken' te voorkomen, en nogmaals de software aangepast.
Weer een testrit, en vervolgens de software nogmaals aangepast om de turbo bij lage toeren iets minder in te laten komen, hij hakte er nog te agressief in. Dit vinden de drijfstangen schijnbaar niet fijn.
Weer een testrit, en hij was goed gekeurd. En door mij ook.. Wat krijg je daar een andere auto van zeg. Als je vol gas geeft, trekt hij zo mooi liniear door.. Geen hokken of stoten, geen gevoel van een turbo-gat. Hij geeft je het gevoel dat je niet hard gaat, maar als je de tellers bekijkt is het gekkenwerk.
Over de afhandeling van Fasttech niets dan lof

Je besteld standaard tuning. En wanneer je denkt dat ze dan een chippie uit de kast pakken, erin drukken en je veel plezier toewensen, heb je het mis. Je hebt wel degelijk inspraak in de rij-eigenschappen. Als ik had gezegd dat ik hem wel maximaal getuned wil hebben had ik dat ook gekregen. Ze hebben mij goed geadviseerd en lange niet het maximale uit de motor gehaald, maar er wel voor gezorgd dat het verantwoord is voor de auto en mij.
Komende donderdag ga ik nog weer terug voor een rollenbank test, waarbij de verbrandingswaarden nog eens worden bekeken en een vermogens uitdraai. De auto zou nu ongeveer 280pk moeten hebben, en de witte injectoren worden nog niet voor 85% los gestuurd.
En nu zijn er uiteraard weer wat punten op het verlanglijstje gekomen;
- Betere remmen. Alleen andere schijven en blokken
- Nieuwe dempers rondom. Niet verlagen, maar wel sportiever.
- En misschien blauwe injectoren, en terug naar fasttech. Maar dat is voor de lange termijn.
De testrit leverde en mooie rode turbo op..