Verschil performance 302mm vs 330mm (BBK)

Gestart door Marijn Degens, 05-11-2009 09:10:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: BaRRaCuDa op 07-11-2009 20:29:21
Jij vertrouwt niet veel mensen, ofwel.....?

Wat de remmen betreft, staat hij niet alleen hoor.
Je kan (standaard) setjes bij mekaar zoeken zoveel als je wil, beter word het er toch niet op.

BenC70ES

#16
Citaat van: BaRRaCuDa op 07-11-2009 20:29:21
Jij vertrouwt niet veel mensen, ofwel.....?
Ik zit niet op dit forum om onzin op te hangen, ik zit hier om kennis te delen en op te doen.....



Die vorige M3's kregen dan ook steevast in elke review kritiek op de remmen.

Voor alledag en gewoon éénmalige harde remacties voldoen de standaard Volvo remmen (die goed in orde zijn natuurlijk) ook hoor.  

Met andere combinaties kun je wel wat meer remkracht krijgen, maar zoals Mehn het al zei ga je pas grote verschillen zien met een betere klauw.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Eugene

Citaat van: BenC70ES op 07-11-2009 20:36:45
Citaat van: BaRRaCuDa op 07-11-2009 20:29:21
Jij vertrouwt niet veel mensen, ofwel.....?
Ik zit niet op dit forum om onzin op te hangen, ik zit hier om kennis te delen en op te doen.....



Die vorige M3's kregen dan ook steevast in elke review kritiek op de remmen.

99% van de M3's die gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn, hebben remmenupgrades van Mov'it / Stoptech / AP etc....

If it's not blown, it sucks...

TIMON

#18
heb  een set van AP er op zitten  en ik vind dat het de beste upgrade van mijn hele auto  :eusa_shhh:

remmen zijn het belangrijkst op je auto daar moet/wil je niet op bezuinigen

en het verschil tussen 302 en een bbk is groot!!!

gr 
85011940

Daniel480

Heb ook het AP setje eronder, en wil dat spul niet meer kwijt !  Je bent nooit meer bang dat die remmen het niet haalen !

:)

Wibren

Heb er ook een set onder en ik doe het wel weg :P
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

R o b

Alle lof hier voor de AP's!

Echt level hoger dan standaard!

Marijn Degens

Citaat van: TIMON op 11-11-2009 18:53:19
heb  een set van AP er op zitten  en ik vind dat het de beste upgrade van mijn hele auto  :eusa_shhh:

remmen zijn het belangrijkst op je auto daar moet/wil je niet op bezuinigen

en het verschil tussen 302 en een bbk is groot!!!

gr 

Tja wat is bezuinigen? Niet het allerduurste setje kopen wil niet zeggen dat ik ergens op bezuinig. Maar ik begrijp uiteraard wat je bedoeld. De remmen zijn een zeer belangrijk onderdeel van het tunen/upgraden.

De 303mm (niet een standaard 302mm dus) set van XYZ is denk ik een mooie tussenoplossing. Zijn er mensen die deze hebben toevallig? (kans is heel klein ben ik bang)

nickk.

Nee, dat denk ik niet. Maargoed, daarmee ga je alsnog sprongen vooruit in je brakeperformance. Het enige waar je grotere schijven voor nodig hebt, als je met dezelfde klauw blijft werken(wat XYZ doet) is om warmte beter te verwerken. In je beginpost heb je al aangegeven dat je geen Verstappen speelt op de openbare weg, dus daar hoef je je al niet druk om te maken, omdat als je een paar keer hard moet remmen, je echt geen problemen krijgt met een 302mm schijf, pas als je een setje rontondes, bochten oid. achter elkaar hebt, waar je elke keer op het laaste moment remt vanaf hoge snelheid, dan ga je het merken.

reneetje

Citaat van: Marijn Degens op 11-11-2009 22:13:55
Citaat van: TIMON op 11-11-2009 18:53:19
heb  een set van AP er op zitten  en ik vind dat het de beste upgrade van mijn hele auto  :eusa_shhh:

remmen zijn het belangrijkst op je auto daar moet/wil je niet op bezuinigen

en het verschil tussen 302 en een bbk is groot!!!

gr 

Tja wat is bezuinigen? Niet het allerduurste setje kopen wil niet zeggen dat ik ergens op bezuinig. Maar ik begrijp uiteraard wat je bedoeld. De remmen zijn een zeer belangrijk onderdeel van het tunen/upgraden.

De 303mm (niet een standaard 302mm dus) set van XYZ is denk ik een mooie tussenoplossing. Zijn er mensen die deze hebben toevallig? (kans is heel klein ben ik bang)

Vergeet niet de meerprijs van andere grotere velgen-banden mee te nemen in het kosten plaatje, iets wat je met AP niet hebt , deze passen perfect achter je huidige velg (titan neem ik aan, voor het gemak ;) )
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Marijn Degens

Volgens M a r c past de XYZ 303mm set nog wel achter mijn Titans (inderdaad Titans ;)). Vanaf de 330mm zou ik of spacers of grotere velgen moeten nemen. Dat is sowieso een no-go voor mij.

Ludo

Citaat van: Marijn Degens op 11-11-2009 22:31:55
Volgens M a r c past de XYZ 303mm set nog wel achter mijn Titans

Is daar dan een voorbeeld van?.

Ik heb een (kleine) WP Pro klauw met een 316 schijf(je), en kom nét niet weg met de Titan.
Helaas een reden geweest om imitatie velgen te kopen, omdat het met een 3mm spacer bleef trillen.
Een nóg kleinere schijf, met een dikkere klauw, kan volgens mij nooit passen.  :eusa_think:

Marijn Degens

Citaat van: Ludo op 11-11-2009 22:40:32
Citaat van: Marijn Degens op 11-11-2009 22:31:55
Volgens M a r c past de XYZ 303mm set nog wel achter mijn Titans

Is daar dan een voorbeeld van?.


Ja, geen idee, dat is wat M a r c mij vertelde iig. Ik hoop wel dat het waar is, mijn Titans zijn me veel te waardevol  :'(

Ludo

Citaat van: Marijn Degens op 11-11-2009 22:52:10
dat is wat M a r c mij vertelde

Dan zullen we even wachten op Marc zijn antwoord.  ;D

M a r c

Ik zal het volgende week nog even een keer extra checken!
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl