upgrade orginele 320mm schijven.

Gestart door mitchelli, 04-12-2009 15:06:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mitchelli

Mijn schijven voor zijn nogal aan de dunne kant. Ik zie alleen niet de standaard geleverde schijven aan de voorkant.Na wat info schijnt er ooit een performance upgrade (schijven,blokken en remslangen)voor de remmen aan de voorkant te zijn geweest,die ik nu dus heb.Dit zijn 320mm schijven. Deze leveren volvo nog wel,maar kosten mij 250 euro per stuk!
Mijn vraag is of deze schijven ook gemaakt zijn in de brembo versie,en allicht goedkoper zijn.....  ???
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Ludo

Ik denk het niet, heb er ook al eens naar gezocht.  ;D
Ze staan alleszins niet in de lijst.
http://www.brembo.com/ENG/catalogo_AM/2008/index.html

V70geRwin

Citaat van: Ludo op 04-12-2009 15:09:54
Ik denk het niet, heb er ook al eens naar gezocht.  ;D
Ze staan alleszins niet in de lijst.
http://www.brembo.com/ENG/catalogo_AM/2008/index.html

ai, aan de andere kant een kans om een echte bbk  :evil: aan te schaffen  ;)

Dave

Je kan eventueel XC90 schijven pakken, zijn wel maar 316mm maar ook een stuk goedkoper.

mitchelli

Dat zijn berichten Dave  :) Oke,zal effe informeren wat die xc90 schijven kosten... Zijn die ook 28mm dik?
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Dave

Ja ze zijn ook 28mm dik. Ik ken de exacte prijs niet maar denk dat het een aangename verrassing zal zijn.

Ludo

Citaat van: Dave op 04-12-2009 18:51:07
Ik ken de exacte prijs niet maar denk dat het een aangename verrassing zal zijn.

Ja, voor 2 stuks hebt je nog geld over van bovengenoemde prijs.   :eusa_whistle:  ;D

Ludo

Citaat van: mitchelli op 04-12-2009 18:30:53
effe informeren

Mitch, let ook op de totale dikte/hoogte van de schijf.
Dat is bepalend of een andere schijf past met de bestaande bracket.
Op de afbeelding A.


Racingturboke


Laserblue

Citaat van: Dave op 04-12-2009 18:20:32
Je kan eventueel XC90 schijven pakken, zijn wel maar 316mm maar ook een stuk goedkoper.

even buiten de discussie om.
316mm op een auto als de XC90?
ook klein eigenlijk.... :eusa_think:
of zit daar een 4-potsysteem op

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Emiel

Citaat van: Laserblue op 05-12-2009 10:06:51
Citaat van: Dave op 04-12-2009 18:20:32
Je kan eventueel XC90 schijven pakken, zijn wel maar 316mm maar ook een stuk goedkoper.

even buiten de discussie om.
316mm op een auto als de XC90?
ook klein eigenlijk.... :eusa_think:
of zit daar een 4-potsysteem op

Enkelpots met een gigantische klauw. 316mm zat op de 5 zits XC90.

7zits is 336mm

mitchelli

Ludo,
ga gewoon even kijken of het past.En die 316 zijn aardig grote schijven tegenover de 280 standaard natuurlijk. Ben er zeer tevreden over,zelfs met de nu zo dunne  :)
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

mitchelli

Even nagevraagd..... 120 euries voor 2 schijven!  :eusa_dance: Scheelt nogal  :o
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

KMvrtr

Citaat van: Dave op 04-12-2009 18:20:32
Je kan eventueel XC90 schijven pakken, zijn wel maar 316mm maar ook een stuk goedkoper.

Misschien begrijp ik het niet goed (ik = nogal remmen noob), maar wat voor bracket moet je daar dan op zetten?
De brackets voor 302 mm zijn vast te klein. Maar de 'normale' brackets voor 320 mm, zijn die niet weer iets te groot nu?

Turbo-Geek

#14
Je praat niet over enkele centimeters, je praat over 14mm (complete diameter en dus slechts 7 mm extra qua straal) en dat verschil betekent dus dat de remblok iets meer naar binnen toe gaat remmen. Aangezien hij nooit op de rand remt en ook niet tegen het centrum (Rotor 'bell') aan heb je hier wat speling in lijkt mij.
Ook in de klauw heb je wat speling voordat de rand van de schijf in de klauw aanloopt.
Dit is allemaal simpel op te meten en in te schatten.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------