Hoe krijg ik mijn ECU box open?

Gestart door volvobug, 14-12-2009 23:28:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

Ik rij al maanden met een brandend "milieulampje" en ben nu maar eens gestructureerd op zoek naar de echte oorzaak. Wil hiervoor ook wat metingen doen vanaf de contactzijde ECU naar de diverse connectoren.

Nou ben ik inmiddels best wel Volvo bedreven, heb de Vadis geraadpleegd, de Haynes manual, en zelf goed gekeken, maar ik snap het niet.

Hoe krijg ik uberhaupt die zwarte plastic doos waar de ECU in zit open?  ??? :-\

Er loopt een metalen strip/beugel overheen, en ik heb geen idee hoe ik dat ding zonder geweld verwijderd krijg. Weet iemand waar ik het over heb, ik heb wel een foto maar weet niet hoe ik die in een bericht moet invoegen?

Alvast hartelijk dank,.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Rudy-M

#1
Foto online zetten en dan link hiertussen zetten: [img] [/img]
of druk op
Metalen strip kan ik me niks bij voorstellen. Heb gewoon een plastic deksel zitten, die redelijk makkelijk eraf gaat (T5 uit 2000)

Maar is het niet makkelijker om hem eerst uit te (laten) lezen? Laat maar, zie net het andere topic :eusa_whistle:

thuur

Er zit een breekbout op. Sleuf in slijpen en losdraaien met een grote schroevendraaier.


Gr 8)

volvobug

Dank Thuur,

Begrijp ik het goed dat het eigenlijk een bout is met schroefdraad, maar dan in plaats van de zeskant een gladde kop?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Even een test om de foto te plaatsen

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

-D©©©L-


thuur


razorx

Moniertang op de zijkant van die gladde kop en je hebt em los.
Gewone schroefdraad daaronder. :)

Ludo

Citaat van: volvobug op 14-12-2009 23:28:09
Ik rij al maanden met een brandend "milieulampje" en ben nu maar eens gestructureerd op zoek naar de echte oorzaak.

Wat is er mis om bij het begin te beginnen. ???
Of heb je al foutcodes uitgelezen?.

volvobug

@ DcccL:
ja, ze bestaan nog  :P

@ Ludo: