Triton always on the move

Gestart door triton, 18-01-2010 22:53:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

triton

Professioneel raddraaier

elianmars

Lukt het nu, Dré?

triton

Op de een of andere manier kan dice niet met vida communiceren.
Professioneel raddraaier

Emiel

Citaat van: elianmars op 08-12-2013 15:32:01
Citaat van: Emiel op 08-12-2013 11:43:17
Zijn zulke mooie dummies bij de dealer te koop voor weinig. :(

Vertel?  :)

Dummies, met dezelfde weerstand als de plofzak. Klik je ertussen met orginele stekkers. Gebruiken we voor diangose en voor airbags uit te schakelen, bv voor de passagiersairbag als je net een goede levensverzekering voor je vrouw hebt afgesloten, of als je schoonmoeder echt een draak is.

elianmars

Citaat van: Emiel op 12-01-2014 12:31:24
Citaat van: elianmars op 08-12-2013 15:32:01
Citaat van: Emiel op 08-12-2013 11:43:17
Zijn zulke mooie dummies bij de dealer te koop voor weinig. :(

Vertel?  :)

Dummies, met dezelfde weerstand als de plofzak. Klik je ertussen met orginele stekkers. Gebruiken we voor diagnose en voor airbags uit te schakelen, bv voor de passagiersairbag als je net een goede levensverzekering voor je vrouw hebt afgesloten, of als je schoonmoeder echt een draak is.


En die zijn gewoon bij de dealer te bestellen?

Emiel


triton

#756
Weer even omhoog schoppen , de roetmobiel draait rustig zijn kilometers . In 3 maanden nu 7000 dus de diesel haal ik er wel uit .
Laatst nog een zingend geluid rechtsvoor dus ff de krik eronder en luisteren en voelen .
Niks te horen en voelen.
Voor de zekerheid een zgan. lager van Maartendeb overgenomen , maar het geluid werd steeds erger.
Als ik 100 km reed had ik steeds het idee dat ik nog in z'n 3 zat .
Toch maar het lager vervangen .
Auto op de brug (handig zo'n klushal) en wiel eraf , bout eruit en lager was niet van de as af te krijgen.
Na een opletttende blik van Mark zagen we dat de ashoes gescheurd was en de boel aldaar vreselijk vet.
Het advies was om niet meer verder te rijden , maar wat dan?
Ik heb de assen met de kleine moer en om 's avonds een vervangende as te vinden was lastig .
Na ampel overleg de naaf van een 850 gepakt en een nieuw lager van de plank met bijbehorende as.
Handig zo'n klushal en bijbehorend magazijn. Mark bedankt voor het lenen. :eusa_clap:
Oude aandrijfas bleef aan in elkaar zitten door het rubber , nadat ik deze had open gesneden vielen de kogels er al uit .
De andere as er snel onder geplakt.
Enige minpuntje was dat de abs sensor niet past.
Deze dus maar even met een tywrap aan de stuurstang en rijden maar weer.
Probleem weg rijdt weer heerlijk.
Het weekend daarop  de aandrijfas van Maartendeb overgenomen en op zondag het spulletje weer omgebouwd .
Sander heeft met Dice mijn abs lampje gereset en klaar was de klus .
Echter na 50 meter ging deze weer branden.
De rest van de week maar met brandend lampje gereden.
Gisteren eindelijk mijn Dice aan de praat gekregen , dus zelf het lampje gereset .
Nu kijken of het uit blijft , anders maar even meten of schoonmaken.
Professioneel raddraaier

V70geRwin

Mooi en idd handig zo'n magazijn, je loopt nog wel eens ergens tegen aan idd  ;D

Maar zijn de assen van de 850 en x70 dan zo anders voor de abs ring?
Heb namelijk assen van Sander zijn S70 onder mijn 850 gehad en dat ging prima en die komen binnenkort weer onder de V70.

triton

Het ging om de bevestiging van de sensor op het fuseestuk
Professioneel raddraaier

Sbv

een model 99 of 2000 hebben andere assen, met een boutje erin ipv grote moer. Het fuse stuk is dan ook net iets anders

elianmars

Hier nog twee foto's van de kapotte as:






Die as zal ooit een opdonder hebben gehad, toen-ie uit elkaar is gevallen (draagarm-montage-foutje).
Heeft het toch nog anderhalve ton volgehouden  :)

Ewout Schalkwijk

Moesten hier niet nog wat foto's komen? :eusa_think:




;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Het enige wat ik vandaag heb gezien was een vette plek bij de de klushal op straat :eusa_think:

triton

#763
Foto's kan ik wel neerzetten maar het enige wat je ziet is een paar missende onderdelen .
Vorige week na het klussen op zondag wilde ik even mijn ramen schoonmaken en reed dus naar de deur toe .
Dit was een afstand van 20 meter en hij sloeg af.
Tank vol check
Riemen heel check
Zekeringen heel check
Krijgt hij diesel nope
Na speuren met Sander conclusie pompriem mist paar (20-25) tandjes.
Dus auto naar binnen en na lift van Sander weer thuis.

Het was bij aanschaf al bekend dat de distributie binnen 10000 km gedaan moest worden dus nu was het gelukkig de pompriem .

Rest van de week weg voor werk dus maar ff bellen met pul voor vervangen distri en pompriem
450 ex maar 3,5 weken geen tijd.
Terlouw gebeld voor pompriem en spanrollen , deze belde na 6 uur terug met de mededeling dat dit 900 ex kostte.
Ik zeg is dit met pompriem en spanrollen , waarop hij antwoordde "waarom zou je deze vervangen ?".
Ik vertelde de beste man dat ik een paar tanden miste en dus niet meer kon rijden.
Hij gaf aan dat de dieselpomp misschien wel vast stond en dat deze riemen eigenlijk nooit stukgaan. Dus..............

Conclusie :

Zelf een SKF distributieset met waterpomp en pompriem en alle spanners gehaald en een weekend aan de sleutel gegaan met op zondag hulp van Arjen T-5r . :eusa_clap: :eusa_clap:
En hij gaat weer als een tiet  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Heb nu een kleine diesellekkage op de pomp ter hoogte van de sensor aan de voorzijde dus deze maar snel fixen en dan in mei voor de apk .
Lekkage zat er al voor de wissel , dus komt niet door mijn klus skills ;D
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

Ik zou ter plekke m'n vertrouwen in Terlouw zijn verloren. Pul is echt goed, maar ruim drie weken wachten is idd niet ideaal, daarbij zou de auto dan ook nog naar Urk gebracht moeten worden.
Respect dat je het zelf gedaan hebt. En de Gas/Diesel guru natuurlijk. ;D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein