stroef schakelen, koppeling of olie?

Gestart door Nico2, 19-01-2004 06:49:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nico2

Mijn 855 met 230d km op de teller schakelt stroef. Koppeling slipt in het geheel niet, ook niet met een zware aanhanger er achter. Vlgs mijn garage zou ik de koppeling moeten vervangen omdat hij blijft plakken.  Maar ik lees op het forum dat ook het vervangen van de versnellingsbak olie een oplossing zou kunnen zijn.  Graag een advies of het zinvol de versnellingsbak olie te wisselen of dat ik toch gewoon de koppeling moet laten vervangen.

rogier

Je zou de olie kunnen proberen, maar als je koppeling kleeft heeft dat ook weinig zin meer.

2.0keijzer

Ik had hetzelfde probleem; na een oliewissel schakelt de bak weer als nieuw!
Als je koppeling kleeft zou dit merkbaar zijn aan het zeer moeizaam in de 1e en achteruitversnelling schakelen bij stilstand. Je zou het kunnen controleren door de auto met de 2 voorwielen van de grond op te krikken en met lopende motor een versnelling in te schakelen. Als de wielen gaan draaien en veel kracht leveren kleeft de koppeling.

BartRas

Als de bak stroef schakelt als ie koud is, maar lekker al ie warm is, lijkt dit dan op plakken of op olie?
there is no substitute for PK's

Schnappi

bij mijn auto hadden ze nieuwe olie erin gedaan maar dit hielp niet veel, daarna hebben ze de koppeling en druklager en plaat vervangen en schakelt hij weer perfect

Groeten