Gloeipluggen in koelwatercircuit verwarming.

Gestart door VolvoDeMio, 15-02-2010 21:32:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kvcuijck

En ik vond het al zo bijzonder dat de KVS zo snel aangenaam warm is. Binnen 5 minuten heb ik meestal warme lucht uit de roosters, ongeacht de buitentemperatuur.

Waarom dan niet dat systeem even nog iets uitgebreid en je hebt een electrische standkachel......

Ewout Schalkwijk

Citaat van: kvcuijck op 19-02-2010 01:26:26Waarom dan niet dat systeem even nog iets uitgebreid en je hebt een electrische standkachel......

Er moest ook nog geld verdiend worden. :-)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

VolvoDeMio

De dikke slang op het uiteinde (rechts van de drie deugnieten) is inderdaad de slang naar de kachelradiator!

Opgelost!  :eusa_clap:


Ewout Schalkwijk

Heeft iemand al onderdeelnummers gevonden? Scheelt mij weer een vertaling te vinden naar het Noors/Zweeds :-).
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

VolvoDeMio

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-02-2010 19:24:10
Heeft iemand al onderdeelnummers gevonden? Scheelt mij weer een vertaling te vinden naar het Noors/Zweeds :-).
Plaatje van Misha.....?

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

VolvoDeMio

Uhhhhh........nr. 44 (en niet 'gearceerde' nr. 43 .......(voor de zekerheid / for seküraritätski))
;)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: VolvoDeMio op 20-02-2010 22:21:06
Uhhhhh........nr. 44 (en niet 'gearceerde' nr. 43 .......(voor de zekerheid / for seküraritätski))
;)

Nee, die 'Glow plug' begreep ik wel :-)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein


Ewout Schalkwijk

Schopje naar boven.

Nooit meer wat mee gedaan, maar na een PB van fpede weer eens gaan zoeken. Ik kan me nog herinneren dat de NL dealer er 1 of 2 had uitgeschakeld ivm de hoge stroomtrek aan de accu. Ik weet dat echt niet meer zeker. Leuk om toch eens hier weer te gaan uitzoeken.

van het weekend eerst eens beginnen met het testen of de pluggen het uberhaupt nog doen. Niet echt waarschijnlijk na 425.000km.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Eindelijk wat gedaan met de KVS pluggen. Ewout's dieselblog

Voor wie dat niet wil lezen hier ook maar direct de tekst. Niet om te dubbel posten, maar in de toekomst de 'zoekende' te helpen.



Allereerst naar aanleiding van het topic: KVS pluggen de koelvloeistof pluggen vervangen. Helaas bleek al gauw dat de contactbrug van de spiralen compleet naar de knoppen was en dat we ze vandaag niet meer geactiveerd kregen. Ronald van van Olov de tip meegekregen om de bekabeling van het relais rechts voorin bij de ECU tot aan de gloeibrug door te meten omdat die nog wel eens doorgeknipt werden door de Nederlandse dealers. Het vele vermogen wat deze pluggen van de dynamo vragen is in Nederland gewoonweg niet nodig en heeft een of meerdere nadelen volgens Volvo. Hier in Noorwegen ligt die situatie iets anders (niet deze winter). Dat bleek dan ook wel doordat de kabels of pluggen niet uitgeschakeld zijn.

Drie nieuwe gloeipluggen.


Contactbrug overleden.


Beetje meeblazen om de KVS sneller uit het systeem te krijgen.


Pluggen vervangen, helaas maandag pas een nieuwe contactbrug bestellen.


Oud vs nieuw.


Een paar weken geleden was het eens -11 maar binnen 7 kilometer rijden staat de meter op 'drie uur'. Met de drie gloeipluggen die binnen een aantal seconden al 1100 graden heet zijn, moet het interieur veel sneller opgewarmd zijn zonder dat er teveel warmte uit het blok wordt onttrokken. Ben benieuwd of hiermee problemen ga ervaren. Op Volvopedia wordt uitgebreid de werking van de MSA 15,7 die de pluggen aanstuurt beschreven. Daar blijkt niet uit waar het probleem even tueel zal liggen. Link naar Volvopedia (kopje Kühlmittelheizung) Kühlmittelheizung

Ewøut

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

ruspek

Bij mij zitten er maar twee plugjes naast elkaar. (origineel dld auto)  de derde is spoorloos.... ook geen plek op de "brug".

De bedrading lijkt zo op het eerste oog wel OK, dit in tegenstelling tot de contactbrug naar de normale gloeipluggen.

Ik zal ook eens kijken of ik ze kan fixen / vervangen. Was het trouwens een köd klus of was het redelijk gangbaar?
Ik kan me nl. voorstellen dat ze redelijk vastgeroest zijn.
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

Volvo850Luxury

Zitten die gloeipluggen toevallig ook op benzineblokken ( lijkt me niet maarja )
Lijkt wel zo met Volvo, zijn echt niet normaal snel warm die blokken.

Al me andere auto's duurde het echt wel een stuk langer voordat de kvs op temperatuur was.
Heb nu 2 Volvo's gehad en allebei werden ze zeer snel warm

Sbv

Bij een benzine 850 is mijn ervaring dat de auto juist erg snel op temperatuur is.

Ewout Schalkwijk

De pluggen zaten niet vast. Net als m'n gloeipluggen. Aanhaalmoment van Volvo is ook maar iets van 15nm meen ik me te herinneren.

We hebben verwijderd:

Luchtfilterhuis
Kap pompriem

In mijn geval moet ik nog een nieuwe contactbrug monteren

That's all. ;D

Ewøut


P.S. Dit is ook een origineel Duitse V70, maar wel drie KVSpluggen. Kan zijn dat Volvo dat in latere modellen heeft aangepast. Er is best een hoop gezeur rond die pluggen geweest, zoals eerder beschreven.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein