auto wordt niet warm

Gestart door constanthartjes, 20-02-2010 20:43:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

constanthartjes

Hebben meer dieselaars het probleem dat het wel 15 tot 20 km rijden duurt voordat de temperatuur meter omhoog loopt. Ik heb de thermostaat ook al vervangen uit voorzorg, maar dat heeft het probleem niet verholpen.
De auto wordt dus slecht warm. Ik heb de gloeispiralen van het koelsysteem ook gecontroleerd, maar deze lijken wel warm te worden.
Ik heb al een stuk karton voor de radiateur geplaatst om de motor mee te helpen.. Wat kan het probleem zijn ? Heb ook gelezen dat TDI motoren met extreme kou wat minder snel warm worden...

Ronald21


Bij diesels duurt het allemaal wel langer ja

Temp sensor aan het overlijden ?

slang naar radiateur wel warm ?

warme lucht uit je roosters ?

mvg

fredtref

Bij mijn TDI uit 98 met 343.000km is staat de meter binnen 5 minuten op kwart over, ook tijdens de zeer koude dagen

thuur

Citaat van: constanthartjes op 20-02-2010 20:43:44
Ik heb de gloeispiralen van het koelsysteem ook gecontroleerd, maar deze lijken wel warm te worden.

Hoe heb je dat geconcludeerd?


Gr ;)

v40pokemon

Bij mij ontstond dit probleem NADAT de EGR verwijderd was. zeker 20 kilometer voordat de meter bedrijfstemperatuur aangaf... ::)

jan piet

Citaat van: v40pokemon op 03-03-2010 21:38:33
Bij mij ontstond dit probleem NADAT de EGR verwijderd was. zeker 20 kilometer voordat de meter bedrijfstemperatuur aangaf... ::)

Komt mij uit mijn diesletijd niet bekend voor. Het gehele probleem niet overigens. Ja, een diesel interieur is minder snel verwarmd, dat herken ik, maar zolang...
Gr,JP

v40pokemon

Citaat van: jan piet op 03-03-2010 21:59:03
Citaat van: v40pokemon op 03-03-2010 21:38:33
Bij mij ontstond dit probleem NADAT de EGR verwijderd was. zeker 20 kilometer voordat de meter bedrijfstemperatuur aangaf... ::)

Komt mij uit mijn diesletijd niet bekend voor. Het gehele probleem niet overigens. Ja, een diesel interieur is minder snel verwarmd, dat herken ik, maar zolang...
Gr,JP
Ik vond het ook altijd lang duren, maar radiator was reeds vervangen evenals thermostaat, maar er veranderde niets. Verder ook nooit problemen gehad..
Ik rijd nu zakelijk met een Bluemotion, maar die heeft zonder standkachel ook langere tijd nodig om tot bedrijfstemperatuur te komen. De standkachel 20-30 minuten laten lopen is met de laatste kou voldoende om te starten met 90gr koelwatertemp..
Misschien allemaal een standkachel dan???

hathü

#7
Citaat van: fredtref op 20-02-2010 21:57:36
Bij mijn TDI uit 98 met 343.000km is staat de meter binnen 5 minuten op kwart over, ook tijdens de zeer koude dagen

Mijn TDI is ook na ±5 minuten rijden warm.